Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte ZONDAG 2 juli 2017

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 29 jun 2017 13:20

laurens87 schreef: 29 jun 2017 12:08 De verschillende sites zeggen ook niet meer allemaal geweldig weer. We kunnen er toch niks aan te veranderen, dus we zien wel!
Ik weet niet waar je je info van haalt maar http://france.lachainemeteo.com/meteo-f ... 2675-3.php geeft nog altijd goed fietsweer en Meteo France geeft zelfs 23 graden.

Maar we zien het wel, kan het idd niet veranderen :twisted:
YFood !!!

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 29 jun 2017 15:06

Net gearriveerd in Bourg...
Wat een weer :/

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 15:16

Ik ben vandaag met datzelfde koude en vooral regenachtige weer naar Les2Alpes geklommen. Kleding: visgraadhemd, normaal shirt, hotpack vest, nano armstukken. Normale bib en wegens koude en regen nano beenstukken en gribgrab overschoenen.

Conclusie: maak je niet druk voor zondag. Ik sluit mij van harte aan bij Herman, armstukken zijn handig voor galibier en een windvest is zeker handig. Voor de rest lekker zomers en genieten maar. Helemaal omdat het 20+ en droog zal zijn :D

Ik heb vandaag keihard genoten, zeikensnat maar je bent een Hollander of je bent het niet. Regen en koude of zon en warm; het is altijd goed fietsweer.

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 15:17

swannie schreef: 29 jun 2017 15:06 Net gearriveerd in Bourg...
Wat een weer :/
Lekker weer of niet? Net toch echt 5 minuten zon :winkthumb: En dat is genoeg voor enkele 1sloks pilsjes :winkthumb:

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 29 jun 2017 15:35

Lekker weer?
Mijn definitie van lekker vakantieweer is toch iets anders!

Heb je geen sneeuw gehad boven dan?

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 15:49

Hahaha. Nee geen sneeuw, niet koud genoeg daarvoor, dus regen :shock:

Nu mooi temperatuurtje en een beetje loeren naar onze Deense vrienden die 24/7 de fietsen aan het onderhouden zijn, zonder daadwerkelijk te fietsen :like:

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 29 jun 2017 18:38

oehT schreef: 29 jun 2017 15:16 Ik ben vandaag met datzelfde koude en vooral regenachtige weer naar Les2Alpes geklommen. Kleding: visgraadhemd, normaal shirt, hotpack vest, nano armstukken. Normale bib en wegens koude en regen nano beenstukken en gribgrab overschoenen.

Conclusie: maak je niet druk voor zondag. Ik sluit mij van harte aan bij Herman, armstukken zijn handig voor galibier en een windvest is zeker handig. Voor de rest lekker zomers en genieten maar. Helemaal omdat het 20+ en droog zal zijn :D

Ik heb vandaag keihard genoten, zeikensnat maar je bent een Hollander of je bent het niet. Regen en koude of zon en warm; het is altijd goed fietsweer.
Ik heb ook genoten, groot deel van de afdaling ook. Alleen op een gegeven moment werd het toch wel echt koud! Toen vond ik het minder, vooral toen ik mijn ritsen (regenjas, windstopper en shirt en overschoenen) niet open kreeg en mijn helm niet af omdat mijn handen toch iets te koud waren geworden had ik er toch wel even iets minder plezier in...
Verder heb ik echt heel veel zin in zondag!!
Ik heb overigens mijn startbescheiden al gescoord!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 jun 2017 20:25

Hier op de Alp is het nu echt dramatisch, het water stroomt over de straten, Galibier en Lautaret gesloten vanwege sneeuw. . Ik maak me maar niet druk omdat het toch niks veranderd maar wel zorgen.. Ik was aan het twijfelen tussen Gabba, Perfetto en gewoon shirt met regen vest maar ik denk dat ik ze allemaal over elkaar ga aandoen inclusief handschoenen en overschoenen.
Afbeelding

Erwin_Kuipers
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mei 2014 12:42

Erwin_Kuipers 29 jun 2017 20:53

Praktische vraagje!

Ik zit in Le 2 Alpes (prima weer overigens, beetje nat en koud (typisch Hollands). Ik lees in de info dat de RD1091 is afgesloten vanaf een uur of tien tot zes. De heenweg naar de start gaat met de auto dus wel lukken. Vraag me alleen af of mijn pa nog terugkomt? Volgens mij moet ie maken dat ie voor 8'en weg is, dan zit je voor de afsluiting. Na zessen is de weg dan weer open volgens mij en kan ik worden opgehaald evt.

Mijn Frans is niet al te best dus ik vraag me even af of bovenstaande hout snijdt bij de kennners?

Bedankt vast.

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 21:02

ericpeters schreef: 29 jun 2017 20:25 Hier op de Alp is het nu echt dramatisch, het water stroomt over de straten, Galibier en Lautaret gesloten vanwege sneeuw. . Ik maak me maar niet druk omdat het toch niks veranderd maar wel zorgen.. Ik was aan het twijfelen tussen Gabba, Perfetto en gewoon shirt met regen vest maar ik denk dat ik ze allemaal over elkaar ga aandoen inclusief handschoenen en overschoenen.
Niet druk, maar wel zorgen.......

Even, jij doelt op het sneeuwvlokje op de 'digi boards' alhier in Bourg bij de lijntjes lautaret en galibier. Die slaan gelukkig niet op sneeuw, al staat er inderdaad een > * < sterretje of sneeuwvlokje. Ik denk eerder dat dit slaat op 'closed 4 cars from Bourg', of zo iets.

Want als er nog sneeuw op de lautaret ligt, dan sta jij ook in een meter sneeuw op de Alpe. Vorig jaar was de top van de galibier afgesloten door sneeuw, hadden we ijsregen en hagel van de galibier naar beneden en dat deden we korte broek, armstukken en een hotpack vest.

Zonder dollen, ophouden met dat lange handschoenen gezeur en gabba etc, maak jezelf niet gek. Je zit max 45 minuten in de koude, maar als je blijft bewegen kun je dat nog in de blote kont doen.

Ga je morgen mee, dan fietsen we vanaf hier naar de top galibier to see 4 yourself.
Laatst gewijzigd door oehT op 29 jun 2017 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 jun 2017 21:05

Erwin_Kuipers schreef: 29 jun 2017 20:53 Praktische vraagje!

Ik zit in Le 2 Alpes (prima weer overigens, beetje nat en koud (typisch Hollands). Ik lees in de info dat de RD1091 is afgesloten vanaf een uur of tien tot zes. De heenweg naar de start gaat met de auto dus wel lukken. Vraag me alleen af of mijn pa nog terugkomt? Volgens mij moet ie maken dat ie voor 8'en weg is, dan zit je voor de afsluiting. Na zessen is de weg dan weer open volgens mij en kan ik worden opgehaald evt.

Mijn Frans is niet al te best dus ik vraag me even af of bovenstaande hout snijdt bij de kennners?

Bedankt vast.
Als je pa jou naar de start brengt en na 0800 weer terug gaat, moet het vast lukken voor 1000 weer op L2A te zijn toch? Vraag is wel of hij dan jouw finish gaat zien. Ophalen na 1800 lukt dan sowieso , maar met een beetje puike Marmotte ben jij met de fiets dan al aan de voet van L2A, helemaal als je alpe d'Huez doorsteekt naar sarenne (7km, waarvan 2 echt klimmen) en dan 13km dalen naar stuwmeer aan voet klim L2A.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 29 jun 2017 21:09

Jongens, kappen nou! Lachainemeteo en Meteo France zijn de beste weerstations van Frankrijk. Beide voorspellen ze schitterend weer voor zondag. Gewoon een windstoppertje met armstukken en rijden maar. Gabba's blijven lekker in de kast.
Morgen kom ik eraan om het zelf te inspecteren.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie