Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe racefiets kopen afhandeling van garantie gevallen.

ak maastricht
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 14:28

ak maastricht 15 jun 2017 14:32

merida disc 7000 matglans carbon.

Op 07-05-2016 heb ik mijn nieuwe racefiets opgehaald bij merida dealer ROB SMEETS te meerssen.

AL heel snel begonnen de problemen met deze fiets in de eerste weken ben ik drie maal terug geweest omdat het frame kraakte .

na een maand zat de linker shifter helemaal vast,dit is verholpen door hem te smeren?

twee maanden na aankoop trapaslager is slecht,slecht fsa lager wordt vervangen door shimano lager,volgens zeggen van de monteur....zie verder op....maar dat ging niet zonder gemekker van dealer Smeets hij zou deze lagers niet vergoed krijgen van merida.

september 2016 balhoofdlager zit vast,dealer SMEETS begint heftig te mekkeren,jij spuit de fiets af met hogedruk spuit zegt hij.ik krijg deze lagers niet vergoed van merida,daarbij op draaiende delen zit geen garantie,de volgende keer als je weer komt met lagers betaal je, aldus Smeets.

mijn opmerking dat de lagers ofwel slecht zijn ingevet of slecht afgedicht waren klopte niet,hierbij wil ik opmerken dat mijn fiets niet buiten komt als het wegdek nat is ,laatstaan dat ik hem afspuit met hoge druk.

inmiddels maart 2017..ik ben het gemekker van rob Smeets zat en ben naar een andere merida dealer in maastricht gegaan ondanks dat ik nu alles moet betalen in de garantie tijd.

op 23-03 2017 is de body plus de wiellagers van het achterwiel vervangen.

op 13-04-2017 wordt de trapaslager opnieuw vervangen.zie boven na een maand..ik vraag mij af wat er de vorige keer is gebeurt..

op07-06-2017 is er niet meer te schakelen met de linker shifter deze wordt gedemonteerd en op gestuurd naar shimano nederland ter inspectie.de shifter wordt onder garantie vergoed.

1 jaar na aankoop ontving ik van merida nederland een email met herinnering dat mijn fiets een jaar oud was en aan onderhoud toe was,op mijn antwoordt dat mijn fiets bijna vernieuwd was met de opsomming van de gebreken heb ik nooit antwoord ontvangen.

de conclusie van dit verhaal mag iedereen zelf trekken, voor mij NOOIT MEER MERIDA..NOOIT MEER EEN FIETS KOPEN BIJ ROB SMEETS MEERSSEN deze man weet niet wat service is en begrijpt niet wat garantie is.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 15 jun 2017 14:45

ak maastricht schreef: 15 jun 2017 14:32[…] gemekker van dealer Smeets hij zou deze lagers niet vergoed krijgen van merida.
Nog maar weer eens: dat is zijn probleem, niet het jouwe. Hij heeft jou een fiets verkocht, Merida niet.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 15 jun 2017 15:48

Was dit wat je kwijt wilde, om verder hier nooit meer terug te komen?? Misschien ook handig als je je eens verdiept hoe het werkt met punten, spaties en hoofdletters. Dan leest het allemaal wat makkelijker.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jun 2017 15:54

Leuk toch, speciaal een account aanmaken om een fietsenhandelaar zwart te maken.

Het zou kunnen maar aan elk verhaal zijn er meestal 2 kanten.

Weet dat Merida een merk is met een goede reputatie. Jij hebt, en dat zou niet mogen, misschien een maandagmorgen exemplaar gekocht.
Een goed gesprek doet meer dan een kwade post.
Succes nog met je fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jun 2017 16:06

Extreem veel pech dat alle lagers e.d. af fabriek slecht gesmeerd waren. Ik begrijp de fietsenmaker wel dat hij zijn twijfels heeft, die zou ik ook hebben (of eigenlijk: heb ik nog steeds...)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 13 sep 2019 23:27

In 2015 ook een Merida (Ride 400) gekocht bij Rob Smeets.
Onlangs zat er een scheurtje in de bovenbuis, vlak bij de zadelbuis.
Gelukkig attendeerde Rob mij aan het feit dat Merida levenslange garantie geeft op het frame. Oude fiets door Smeets gedemonteerd en alle weer gemonteerd op een nieuw frame van Merida.
Prima service ….
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 15 sep 2019 20:00

En ik lees geen enkel probleem met Merida...

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 15 sep 2019 21:02

Dus door het taalgebruik zijn we wantrouwend? Het zou mij niets verbazen als het wel een treurige samenloop van omstandigheden is waar de consument alsnog gewoon vaak de sjaak is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2019 21:14

Als alle lagers, die door verschillende fabrikanten aan Merida zijn geleverd slecht zijn dat is de kans dat het slecht onderhoud/gebruik betreft veel groter dan een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Campagnolo Ultra Dork

koenve
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2019 13:14

koenve 15 sep 2019 23:04

Lagers noemen ze meestal ook "een slijtage artikel". Dat is een discussie dat ik met een fabrikant al niet meer aanga, Voor een paar tiental euro vervang ik ze meestal gewoon zelf. Nu dat gezegd zijnde, mijn trapaslagers van FSA waren na 2 maand ook uitgesleten dus sommige fabrikanten gooien ook maar wat rommel op de markt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 sep 2019 10:52

Lcsmet schreef: 15 jun 2017 15:54 Leuk toch, speciaal een account aanmaken om een fietsenhandelaar zwart te maken.

Het zou kunnen maar aan elk verhaal zijn er meestal 2 kanten.

Weet dat Merida een merk is met een goede reputatie. Jij hebt, en dat zou niet mogen, misschien een maandagmorgen exemplaar gekocht.
Een goed gesprek doet meer dan een kwade post.
Succes nog met je fiets.
Dit blijkt te kloppen na 2 jaar :D
Nooit meer teruggekomen.......................

Plaats reactie