Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Wanneer is dames wielrennen op TV/internet?

Bas de Vries
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:41

Bas de Vries 29 mei 2017 00:28

Zoals topic titel al aangeeft, ik kan de Tour en Giro voor mannen zien op TV met tientallen reclameblokken per rit, maar de damesklassementen lijken onzichtbaar. Waar zijn die te zien?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 mei 2017 08:32

Als je op de sites van de dames kijkt staat er meestal wel een linkje naar wanneer de wedstrijden uitgezonden worden. Annemiek van der Vleuten zet er bijv. altijd wel een linkje bij als het uitgezonden wordt. Anna van der Breggen en anderen zullen dat ook wel doen, maar dat weet ik niet. Maar stel je er niet teveel van voor. Zoveel wordt er niet uitgezonden.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 29 mei 2017 09:38

Bas de Vries schreef: 29 mei 2017 00:28 Zoals topic titel al aangeeft, ik kan de Tour en Giro voor mannen zien op TV met tientallen reclameblokken per rit, maar de damesklassementen lijken onzichtbaar. Waar zijn die te zien?
In Utopia waar er net zoveel belangstelling is voor dameswedstrijden als voor de heren. En heel soms op onze eigen tv als er écht helemaal geen hockey, waterpolo, nordic walken of punnikwedstrijden (met mannen ;)) uit te zenden zijn... :lol:
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2017 13:29

Hockeydames zenden ze dan weer wel veel uit....
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 29 mei 2017 15:14

Het word wel populairder, dus ik verwacht dat er ook steeds meer media aandacht voor zal komen. Maar op dit moment is dat er (live) nog niet zo veel.
Wellicht moeten er nog een paar rijdsters als Puck Moonen bijkomen in het peleton, dat helpt vast wel voor de media aandacht ;)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 mei 2017 15:32

scottwilko schreef: 29 mei 2017 15:14 Het word wel populairder, dus ik verwacht dat er ook steeds meer media aandacht voor zal komen. Maar op dit moment is dat er (live) nog niet zo veel.
Wellicht moeten er nog een paar rijdsters als Puck Moonen bijkomen in het peleton, dat helpt vast wel voor de media aandacht ;)
Begrijp ik het goed dat het niet op zijn minst om haar uiterlijk gaat? Ik hoop het niet, maar denk wel dat je daar op doelt. We hebben in Nederland, en trouwens in België (al zijn dat er minder) goede rensters. Dus die aandacht had al lang groter moeten zijn.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 mei 2017 00:25

Haha ja, ik wilde er al niet over beginnen maar dat is dus precies het punt. 8-)
scottwilko schreef: 29 mei 2017 15:14 Wellicht moeten er nog een paar rijdsters als Puck Moonen bijkomen in het peleton, dat helpt vast wel voor de media aandacht ;)
Vrouwen in de sport moeten wel minstens Olympisch kampioen zijn zodat je er echt niet met goed fatsoen om heen kan want anders is het niet interessanter dan een lekkere cleavage. Ik kan nog wel lachen om de grap maar het is wel gewoon zo. Vrouwen in de sport; pin ups, Schoone Dames, rondemissen en verder ophoepelen...:) We gaan weer verder met de echt belangrijke dingen, namelijk de mannen. :lol:

Tja hockeydames...die hebben dan weer van die geile minirokjes aan he...
Veni. Vidi. Fietsie.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 mei 2017 08:12

Helaas gaat het bij vrouwen in de media voornamelijk om het uiterlijk, of zoals TumTumTum zegt als ze er echt niet omheen kunnen. Gelukkig is dan inderdaad wel dat we daar toevallig een aantal hele goede rensters voor hebben in de lage landen. (die qua prestaties de aandacht opeisen bedoel ik dan) En daar zou de aandacht inderdaad groter voor mogen zijn.
Maar zoals Jans heeft aangegeven like de facebook pagina's van de dames ploegen of losse rensters voor heel veel info over beeld materiaal. Op de reguliere tv zijn zeker de live uitzendingen gewoon schaars, maar op internet is wel wat te vinden, alleen niet op 1 kanaal maar elke keer wel weer een ander.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 04 aug 2017 12:43

Houd deze site eens in de gaten. Altijd goed informatie over hoe e.e.a. te volgen is. Vaak ook live updates via twitter.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 aug 2017 09:53

Geboekgemarkt.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie