Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 mei 2017 23:07

Ik heb in Komoot ook alleen de gratis regio geregistreerd en heb even een route in Duitsland gemaakt om te kijken of dat bij mij ook een probleem is. Bij mij is de route, na het aanzetten van de app, meteen beschikbaar in de app en te starten op de Elemnt.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 20 mei 2017 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 19 mei 2017 23:24

Heeft iemand ervaring met deze computer en mountainbiken?
Ik zou deze fietscomputer willen kopen, maar hij dient enkel om te mountainbiken.

Of zijn er beter alternatieven?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3388
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 mei 2017 07:37

Dat zou ik niet doen als je ook wil navigeren. Maps zijn specifiek voor op de weg.
Afbeelding

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 20 mei 2017 08:42

Voor diegenen die nog zoeken waar die op voorraad is bij Coolblue.
Net besteld en morgen zouden ze leveren ik ben benieuwd.

Marcelcanyon
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:25

Marcelcanyon 20 mei 2017 10:29

Drossie2 schreef: 19 mei 2017 23:24 Heeft iemand ervaring met deze computer en mountainbiken?
Ik zou deze fietscomputer willen kopen, maar hij dient enkel om te mountainbiken.

Of zijn er beter alternatieven?
Ik heb er vorige week een weekend in de belgische ardennen mee genavigeerd op de mtb. Route in geladen die iemand had gemaakt met een Garmin en vervolgens nagefietst. Route ging deels over de bestaande paden, maar ook grote delen over zelf uitgezette stukken (route is van iemand die daar ongeveer elk pad kent). Gaat perfect, je hebt dan een kruimelspoor en als je scherm op kleinste zoom-stand zet, zie je heel goed waar je naar toe moet. Heb hooguit een paar keer een afslag fout gemaakt als er bijv een splitsing is in 3 wegen, Bolt begint dan te piepen, dat je van de route bent, doet ie vrij snel. Ff 100 meter terug en de juiste afslag in fietsen. Gaat dus prima.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 20 mei 2017 12:33

RKN schreef: 19 mei 2017 22:24 Plan nu voor de 2e keer een tripje im Ausland, en deze synct niet. Bedacht me dat het vorige tripje in Duitsland ook al niet wou, maar wijte dat toen aan GPX import in Komoot.

Ik heb bij routes in NL geen probleem.
Heb je in Duitsland wel internet verbinding met je smartphone?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 20 mei 2017 14:18

Volgens mij is de vraag dat een gemaakte route niet op de Elemnt komt na synchronisatie en niet dat de route het in buitenland niet doet. Zoals gezegd bij mij (gratis Komoot account) werkt het (thuis) gewoon goed.

Gren_Patterson
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 mei 2017 22:41

Gren_Patterson 21 mei 2017 20:29

Dinsdag ga ik bolt en de edge 1000 eens vergelijken. De FM heeft deze op voorraad.

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 23 mei 2017 21:21

Heb nu ook die bolt. Ga ik navigeren met komoot van Dinteloord naar Rotterdam moet ik een niet bestaande Ferry nemen van Willemstad naar Numansdorp? Haringvlietbrug en zo wil komoot niet plannen???? Beetje jammer. Of moet ik perse de betaalde kaart zuid Nederland dan kopen voor8,99 ??

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 23 mei 2017 21:21

Marcelcanyon schreef: 20 mei 2017 10:29
Drossie2 schreef: 19 mei 2017 23:24 Heeft iemand ervaring met deze computer en mountainbiken?
Ik zou deze fietscomputer willen kopen, maar hij dient enkel om te mountainbiken.

Of zijn er beter alternatieven?
Ik heb er vorige week een weekend in de belgische ardennen mee genavigeerd op de mtb. Route in geladen die iemand had gemaakt met een Garmin en vervolgens nagefietst. Route ging deels over de bestaande paden, maar ook grote delen over zelf uitgezette stukken (route is van iemand die daar ongeveer elk pad kent). Gaat perfect, je hebt dan een kruimelspoor en als je scherm op kleinste zoom-stand zet, zie je heel goed waar je naar toe moet. Heb hooguit een paar keer een afslag fout gemaakt als er bijv een splitsing is in 3 wegen, Bolt begint dan te piepen, dat je van de route bent, doet ie vrij snel. Ff 100 meter terug en de juiste afslag in fietsen. Gaat dus prima.
Bedankt voor je antwoord.
Maak je ook gebruik van de speedsensor? Zoja, tevreden over?
Een powersensor is totaal overbodig op een mountainbike vermoed ik?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 24 mei 2017 07:03

Pvanrun schreef: 23 mei 2017 21:21 Heb nu ook die bolt. Ga ik navigeren met komoot van Dinteloord naar Rotterdam moet ik een niet bestaande Ferry nemen van Willemstad naar Numansdorp? Haringvlietbrug en zo wil komoot niet plannen???? Beetje jammer. Of moet ik perse de betaalde kaart zuid Nederland dan kopen voor8,99 ??
Ik ondervind precies hetzelfde probleem met de volledige versie van Komoot. Zou wel handig zijn als je ferry's kan uitschakelen

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 mei 2017 11:44

Net de Bolt aangeschaft (ik heb ook een Garmin 1000 (en alle andere Garmins al versleten/gehad). Voorlopige conclusie; het is allemaal maar zozo:

- rare termologien en keuze's (net als bij Garmin overigens maar hier zijn de vertalingen soms wel heel raar; ritme ipv cadans, helling ipv stijgingspercentage, up to date wordt vertaald als bijdetijds enz).
- instellingen via app is wel iets makkelijker maar een eenmalig "voordeel"
- voor di2 koppeling ontbreken nogal wat mogelijkheden; instellen van batterij % op een pagina, zelf instellen hood knoppen kan niet (je kunt dus met de linkerknop niet terugbladeren?!), cassette vertandingen zijn niet default (11-25, 11-28 etc) te kiezen
- Sträva segmenten is een "derde" pagina en dat kan niet gewijzigd worden
- Je kunt niet "naar huis/begintpunt" kiezen; behoorlijk handig in het buitenland
- geluid van allerlei "bevestigingen" kan niet "uit"
- opstarten duurt minimaal net zo lang als bij Garmin

Een aantal zaken kan ik niet vinden;
- hoe kan ik een training die in TP staat uploaden in mijn Bolt? Bij Garmin kan/gaat dit automatisch
- Herstel advies, VO2max inschatting,

Voorlopig (bepaald) niet overtuigd van de voordelen in elk geval want ook Battery life is theoretisch hetzelfde.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie