Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Ghiacciato
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 sep 2016 09:17

Ghiacciato 15 mei 2017 10:49

wdfl schreef: 15 mei 2017 07:42 bij mijn weten komen alle gegevens enkel van je bolt!
strava moet ergens de mist in gaan bij't uitlezen van de gegevens.
cal, hm, afstand en gem km/u kunnen afwijken tussen bolt (andere gps fietscomputers hebben dit ook) en strava

hoe dit komt??
Dat verschil bestaat ook tussen de Wahoo en de Strava apps. In de Strava-draad is aangegeven dat het snelheidsverschil komt doordat de 2 bedrijven een verschillende benadering hebben mbt. stilstaan. Het blijft natuurlijk allemaal programmeerwerk...

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 15 mei 2017 17:46

blijkbaar, best wel jammer, ruwe data is't zelfde, dus 't resultaat zou dat ook mogen zijn
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Sparko1987
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2015 10:43

Sparko1987 16 mei 2017 09:12

gister ook de Bolt besteld, zou binnen 2-6 werkdagen geleverd moeten worden. Maar een vraagje, heeft iemand de Bolt al in gebruik in combinatie met een Hidemybell?

past dit? en ziet dit er ook nog een beetje oke uit?

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 16 mei 2017 20:07

iemand al gevonden hoe je alle geluiden afzet? Of toch het volume kan regelen?

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 16 mei 2017 21:36

Sparko1987 schreef: 16 mei 2017 09:12 gister ook de Bolt besteld, zou binnen 2-6 werkdagen geleverd moeten worden. Maar een vraagje, heeft iemand de Bolt al in gebruik in combinatie met een Hidemybell?

past dit? en ziet dit er ook nog een beetje oke uit?
Ik gebruik mijn Bolt icm met de hidemybell. Het ziet er niet zo gelikt uit als met de standaard houder, maar een losse bel ergens anders is ook niks.

Gren_Patterson
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 mei 2017 22:41

Gren_Patterson 18 mei 2017 23:39

Ik overweeg om mijn edge 800 te vervangen door de Bolt.

Heeft de Bolt een surprise-me functie? Dit lijkt me leuk om nieuwe routes te leren.

Hoe gaat het navigeren tov de garmin? Ik gebruik dit wel veel. Ik rij veel op afgelegen wegen en dan is de navigatie wel handig. ;)

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 19 mei 2017 07:16

Gren_Patterson schreef: 18 mei 2017 23:39 Ik overweeg om mijn edge 800 te vervangen door de Bolt.

Heeft de Bolt een surprise-me functie? Dit lijkt me leuk om nieuwe routes te leren.

Hoe gaat het navigeren tov de garmin? Ik gebruik dit wel veel. Ik rij veel op afgelegen wegen en dan is de navigatie wel handig. ;)

Neen de Bolt heeft geen Surprise functie. Het navigeren, werkt ook geheel anders dan op de Garmin toestellen. Een route creëer je altijd op de PC (thuis) of je smartphone (indien je onderweg bent), met de Elemnt Compagnion app, een site zoals routeyou, Komoot, Strava oid. Deze route wordt dan geëxporteerd naar de Bolt. Op de Bolt volg je dan het lijntje van de route. De Bolt is zelf niet in staat om routes te creëren of te herberekenen.

Gren_Patterson
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 mei 2017 22:41

Gren_Patterson 19 mei 2017 08:25

johan d schreef: 19 mei 2017 07:16
Gren_Patterson schreef: 18 mei 2017 23:39 Ik overweeg om mijn edge 800 te vervangen door de Bolt.

Heeft de Bolt een surprise-me functie? Dit lijkt me leuk om nieuwe routes te leren.

Hoe gaat het navigeren tov de garmin? Ik gebruik dit wel veel. Ik rij veel op afgelegen wegen en dan is de navigatie wel handig. ;)

Neen de Bolt heeft geen Surprise functie. Het navigeren, werkt ook geheel anders dan op de Garmin toestellen. Een route creëer je altijd op de PC (thuis) of je smartphone (indien je onderweg bent), met de Elemnt Compagnion app, een site zoals routeyou, Komoot, Strava oid. Deze route wordt dan geëxporteerd naar de Bolt. Op de Bolt volg je dan het lijntje van de route. De Bolt is zelf niet in staat om routes te creëren of te herberekenen.

De route op voorhand creëren op PC doe ik nu ook al. dus daar is dan geen verschil.
het gebruik van, ik wil naar dat punt rijden, doe ik niet tijdens de rit. ;-)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 mei 2017 08:46

Je kan kiezen, afhankelijk van de routeplanner die je gebruikt, voor turn by turn navigatie (voorlopig alleen nog Komoot en RideWithGps) of simpelweg het volgen van het lijntje (alle andere routeplanners).

Je zou eens kunnen kijken op Youtube (Elemnt of Elemnt Bolt) naar filmpjes, er staan er genoeg, om te zien hoe een en ander werkt. Of kijk eens naar de in dit topic gegeven linken. Daar is inmiddels genoeg info om vragen te beantwoorden.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 19 mei 2017 11:11

bij RWG krijg je een 250m voor de afslag wel een biepje en een melding op't scherm, werkt echt wel goed
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 19 mei 2017 12:35

knolan82 schreef: 16 mei 2017 21:36
Sparko1987 schreef: 16 mei 2017 09:12 gister ook de Bolt besteld, zou binnen 2-6 werkdagen geleverd moeten worden. Maar een vraagje, heeft iemand de Bolt al in gebruik in combinatie met een Hidemybell?

past dit? en ziet dit er ook nog een beetje oke uit?
Ik gebruik mijn Bolt icm met de hidemybell. Het ziet er niet zo gelikt uit als met de standaard houder, maar een losse bel ergens anders is ook niks.
Ik heb een hidemybell voor Garmin, de Bolt past hier heel goed op (mountgedeelte 90 graden draaien), veel, beter dan op de standaard Garmin mounts, daar krijg je ze ook wel op, maar het is wat meer duwen.

De standaard Wahoo houder is inderdaad wel aërodynamischer.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 19 mei 2017 22:24

Even terug op de problemen met synchroniseren routes uit Komoot :

Plan nu voor de 2e keer een tripje im Ausland, en deze synct niet. Bedacht me dat het vorige tripje in Duitsland ook al niet wou, maar wijte dat toen aan GPX import in Komoot.

Ik heb bij routes in NL geen probleem.

Nu is het zo dat je bij aanmelden Komoot een gratis regio mag kiezen, NL in mijn geval. Functionaliteit in dit gebied is prima. Ik krijg dus sterk het idee dat het niet syncen met niet unlockte regio's te maken heeft...

Plaats reactie