Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2017 15:47

oogt.

qua uiterlijk. Klopt wel maar vergeet niet, je hebt ook een helm op. Vind het wel gaaf, lekker schreeuwerig.
Afbeelding

Organice
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2017 22:22

Organice 02 mei 2017 16:12

Oogt idd wat grof. Hij kan best lekker zitten.
Maar als je hem ook wil gebruiken om eens te gaan wandelen ofzo vind ik de radar ev net iets mooier.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 18 mei 2017 11:52

Via MP een hele nette Radarlock (Infrared) op de kop getikt en wat een fijne bril! Na jaren casual Oakleys gedragen te hebben (Jupiter / Holbrook) erg blij met nu ook een Oakley fietsbril. Zit heerlijk, kijkt geweldig en door de vented glazen geen beslagen glazen meer.

Afbeelding
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 18 mei 2017 13:01

was het een echte, de aanbieder betrouwbaar zeg maar? Marktplaats vind ik altijd wel een beetje gevaarlijk met dit sort artikelen waarvan er ook neppers zijn.
Afbeelding

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 18 mei 2017 13:48

Sieper schreef: 18 mei 2017 13:01 was het een echte, de aanbieder betrouwbaar zeg maar? Marktplaats vind ik altijd wel een beetje gevaarlijk met dit sort artikelen waarvan er ook neppers zijn.
Ga er wel vanuit. Heb de bril opgehaald en verkoper was zelf een fanatiek fietsen (met mooi Litespeed framepje ;)). Nog even staan kletsen en heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat hij niet echt is. Tips om het te controleren?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 18 mei 2017 15:06

Nou nee, ik heb zo niet voor het oog hoe je het ook weer eens kon zien. Er staan geloof ik wel filmpjes van op youtube. Maar ik denk dat je de belangrijkste dingen al hebt gedaan, zelf ophalen en verkoper inschatten / leren kennen, dus dan zal het idd wel goed zitten. Doosje e.d. zitten er ook bij? aankooppapieren zijn helemaal mooi natuurlijk maar die bewaar ik eerlijk gezegd zelf ook niet (online misschien nog wel terug te vinden tegenwoordig natuurlijk).
Afbeelding

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 18 mei 2017 15:36

Sieper schreef: 18 mei 2017 15:06 Nou nee, ik heb zo niet voor het oog hoe je het ook weer eens kon zien. Er staan geloof ik wel filmpjes van op youtube. Maar ik denk dat je de belangrijkste dingen al hebt gedaan, zelf ophalen en verkoper inschatten / leren kennen, dus dan zal het idd wel goed zitten. Doosje e.d. zitten er ook bij? aankooppapieren zijn helemaal mooi natuurlijk maar die bewaar ik eerlijk gezegd zelf ook niet (online misschien nog wel terug te vinden tegenwoordig natuurlijk).
Denk dat het wel goed zit. Opbergdoos zit erbij met extra nose-piece en kwaliteit van de bril en lenzen is dik in orde.

Zoals gezegd, echt een superfijne bril!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 18 mei 2017 15:54

Dat lijkt me ook, heb er destijds ook naar gekeken maar toen nooit de knoop doorgehakt (mijn BBB bril was toen nog niet (door eigen toedoen) kapot). Ik heb nu een jawbreaker maar het mechanisme daarvan is toch wel wat minder sterk dan van de radarlock zo te zien.
Afbeelding

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 18 mei 2017 16:03

Sieper schreef: 18 mei 2017 15:54 Dat lijkt me ook, heb er destijds ook naar gekeken maar toen nooit de knoop doorgehakt (mijn BBB bril was toen nog niet (door eigen toedoen) kapot). Ik heb nu een jawbreaker maar het mechanisme daarvan is toch wel wat minder sterk dan van de radarlock zo te zien.
Zie nu pas je avatar. Denk dat we dezelfde burgemeester hebben ;)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 18 mei 2017 16:21

hah! Dat klopt denk ik, was de fietsenwinkel van mijn Opa (de ouwe siep).
Afbeelding

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 19 mei 2017 18:21

Vraag: Ik heb de Oakley RADAR EV PATH bril met een Fire Iridium lens, maar vind hem met wat half bewolkt weer soms net wat te donker. Ik heb ook een Clear lens erbij gekocht, prima voor zwaar bewolkt weer, maar ik mis soms wat scherpte.
Ik zoek eigenlijk iets wat bij half bewolkt weer genoeg scherpte en filtering van de zon heeft.
Is hier een PRIZM Road lens geschikt voor, hoe is de PRIZM Trail lens, is deze echt alleen voor op bosweggetjes geschikt of ook prima op de weg te gebruiken?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 19 mei 2017 21:25

Joh, dat road en trail is toch alleen de lichtdoorlatendheid.

Ik heb ook clear, gebruik ik veel, prizm road, vrij lichtdoorlatende en vind ik heel geschikt voor precies wat jij ook zoekt en ik heb nog een sapphire iridium (gewoon omdat ie zo gaaf blauw is) en ik heb het aan mezelf "verkocht" voor super zonnige dagen zullen we maar zeggen. Want alleen dan zou je de prizm road iets te lichtdoorlatend kunnen noemen.
Afbeelding

Plaats reactie