Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

bril tot 40 euro - beste prijs/kwaliteitverhouding?

Balhoofd 1
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2017 14:47

Balhoofd 1 02 mei 2017 09:27

Sieper schreef:Heel eerlijk, meer uitgeven is gewoon niet nodig. Tuurlijk heb ik nou zelf een oakley, maar dat is omdat ik een idioot ben en only idiots part with their money easily.
hahaha, ik snap wat je zegt en dat gevaar ligt bij mij ook continu op de loer. Bij brillen heb ik echter de nare ervaring dat ze wel heel snel gepikt worden zodra ze wat duurder worden. Dus ik hou het maar rond de 40 euro. Het is toch vooral tegen de vliegen :)

Edit: toch even bij de Decathlon binnengelopen. Alle fietsbrillen die ze daar hebben zitten ronduit ruk (veel ruimte tussen wenkbrauwen en montuur, en dat is precies waar de vliegen naar binnenkomen. Maarrrr, wel een perfect passende gepolariseerde skibril gevonden met op het eerste gezicht heel goede lenzen. Dus die ga ik maar eens een tijdje proberen. Wel kans dat die erg gaat beslaan, maar dan heb ik hem voor andere hobby's.

De aanbevolen Trivio's zien er trouwens mooi uit, die ga ik zeker ook nog een keer passen.

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 02 mei 2017 10:05

zou je niet kunnen vertellen wat de beste prijs/kwaliteitverhouding is. Weet ook niet of daar uberhaupt wel eens tests naar gedaan worden en anders misschien wel eens leuk voor een item in Fiets.

Maar wat versta je onder kwaliteit? Kwaliteit van de lens, pasvorm (lijkt mij heel persoonlijk), sterkte van materiaal...?

Kan me voorstellen dat de kwaliteit van (kunststof) lenzen bij duurdere modellen beter is, maar ik wil eigenlijk niet meer dan 40-50 euro uitgeven aan een zonnebril.

Ik heb laatst een bril van Gyron gekocht: rond de € 30,-.

Misschien is dat nog een merk om eens naar te kijken?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2017 11:20

zo druppelen de tips toch langzaam binnen, ook in deze prijsrange is er best wel een flink aanbod aan (m.i. prima brillen).

Mijn Oakley is misschien een ietsie pietsie beter (montuur) en de lens is wel duidelijk wat beter gecoat) maar er zit toch zeker een 150 euro prestige/marketing in de bril tov zo'n BBB, trivia of de zojuist genoemde Gyron.

Ik had ook ooit eens een alu Oakley voor dagelijs gebruik (geen sportbril), altijd heel zuing op geweest, komt de coating er ineens in grote stukken vanavaf na 10 jaar (maar heel weinig gedragen). Kwaliteit? weggeknikkerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 02 mei 2017 11:47

Denk dat het niet alleen om coating van een lens gaat, maar ook de samenstelling van het kunststof.
De samenstelling is mede bepalend voor de optische kwaliteit, scherpte, kleurechtheid, mate van vervorming, contrast).

Maar ik zou niet durven zeggen of je dat soort informatie van de verschillende merken ook vinden kunt. Ben het nog niet echt tegengekomen.

Oakley heeft wel wat informatie op hun site staan, maar geen kwanitatieve informatie. Onderling vergelijken met absolute gegevens lijkt daardoor erg lastig.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2017 12:02

Ik legde daar inderdaad de nadruk op maar je hebt natuurlijk gelijk. De lens van de Oakley jawbreaker is best wel goed hoor, je merkt echt wel (heel iets) dat daar research en kwaliteitscontrole in zit.

Maar ja, dan druppelt het zweet / vliegt snot na de 1e keer echt aanzetten op de lens en ach!
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 mei 2017 12:37

Ik zeg ook bbb. Mijn eerste fietsbril is nu 4 jaar oud maar nog zo goed als nieuw. Heb nu een foakley gekocht dus nooit meer op.
Maak joe woar

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 10 mei 2017 16:44

Balhoofd 1 schreef:
Nee_Nee schreef:Voor een paar euro heb je een veiligheidsbril van de Praxis.
Dat is ook zo. En voor 6 euro ook een 'echte' fietsbril met 100% uv-protectie bij de Decathlon.
Ik ben zeer tevreden over de duurdere brillen bij de Decathlon (30-40 euro volgens mij). Dat heb ik sowieso bij die winkel, dat de wat duurdere producten kwalitatief niet onder doen voor de 'standaard' merken.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 10 mei 2017 18:01

https://www.mantel.com/oakley-m2-frame- ... N0YXJ0MTY=. Dit is wel een mooie aanbieding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 10 mei 2017 19:03

Misschien een mooie aanbieding maar wel meer dan 2x zo duur als de TS wil uitgeven ;)

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 10 mei 2017 19:33

Ik heb vorig jaar weer een Tifosi Just gepolariseerd gekocht (12go). Voor 8 tientjes ofzo. Bij mij zitten die brillen lekker.. Ze zijn erg degelijk.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 10 mei 2017 20:07

Ik heb ook een Tifosi bril. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat er bij zijwind zweetdruppels in je ogen kunnen komen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 10 mei 2017 23:02

Crivit pro bril van de lidl. Komende maandag weer in de folder.
Zit goed, beter dan m'n dure Uvex sportbril en valt ietwat hoger op de wenkbrauwen waardoor je beter zicht hebt. Ik zit kennelijk nogal eens laag met m'n hoofd en bij de Uvex keek ik dan tegen het montuur aan.
Ook heeft de crivit een kleurende lens en een additionele gele lens voor in het donker.
Kosten ca 10 euro. Voldoet voor mij prima.

Plaats reactie