Getest: Argon 18 Krypton Pro
“Leuke fiets”, dat is de eerste reactie die...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
riese schreef:Zelf heb ik voor een vergelijkbaar dilemma gestaan. Ik had een hybride fiets en wilde overstappen naar een racefiets. En zoals jij ook zegt, het dan meteen goed doen zodat je niet binnen 2 of 3 jaar weer opnieuw naar een nieuwe fiets gaat kijken. Om die reden ook direct voor carbon en ultegra gegaan en zo uitgekomen bij de Endurace 7.0 SL. En kan niet anders zeggen dan dat ik daar heel blij mee ben. Over 2 of 3 jaar wellicht een upgrade wat betreft wielen, verder is hij dik in orde. Is je budget wat hoger dan ben je met een 9.0 SL natuurlijk helemaal het mannetje. Zul je geen spijt van krijgen.
Ik denk dat de verschillen tussen Endurace en Ultimate beperkt zijn, in die zin dat ik heb begrepen dat de Endurace in vergelijking met andere endurance fietsen de meest sportieve houding zou hebben. Als je wat sportiever wil zitten, is de Ultimate ongetwijfeld ook een goede keuze.
Zoals je merkt, ik ben fan. Al moet ik wel toegeven dat de fietsen van Rose die hierboven genoemd worden ook heel netjes geprijsd zijn.
Uw vrees is onterecht, je gaat binnen een jaar of 2-3 zeker niet de enigste zijn zonder schijfremmen.Desperation schreef:... al vrees ik dat ik het mij gewoon ga beklagen binnen een jaar of 2-3, dat ik indertijd de stap niet heb gezet, en dat ik als 1 van de weinigen ga rondrijden zonder disc remmen.
Lees je nog eens goed in en open ergens in december nogmaals een topic over de aankoop van een nieuwe fiets.Desperation schreef: ↑10 mei 2017 09:33.................
Langs de andere kant, remblokjes vervangen kan iedereen, ik zou begot niet weten hoe je dat met die discs moet doen. En wat bij valpartijen/beschadigingen, of verandering van wielset? Is dat dan niet weer een grotere kost etc? Enfin, allemaal nog zaken om nog eens (lang) over na te denken...![]()
Waar doel je op?
De (of geen) schijfremmen, zadelpen en de tandwielen.
Gebruikers op dit forum: Melda