Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ultegra 8000

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 mei 2017 10:15

Mwoh niet zo mooi maar zal wel top schakelen Shimano kennende.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mei 2017 11:18

TL@ schreef:Het probleem is dat andere merken (SRAM en Campa dus) het bijna monopolie gewoon aan Shimano geven.

Het enige waaar Shimano iets aan moet doen zijn de looks. Kies je de groepset op een ander criterium dan MOET je gewoon Shimano nemen.

Wil je schijfremmen: Geen campa
Wil je geen corrosieve remolie: Geen SRAM
Wil je betaalbaar elektronisch schakelen: geen Campa en geen SRAM
Wil je gewoon een goede en betaalbare groep: Shimano 105 is onverslaanbaar

En zo kan je nog wel even doorgaan.

En tot slot een plaatje van een achterlijk lelijke achterderailleur (volgens mij):
Afbeelding
Maar het probleem voor mij is dat Shimano altijd de rationele keus blijft. Als de aanschaf van een racefiets of onderdelen puur rationeel gaat worden dan is de lol er wel vanaf bij mij.

Een racefiets met Ultegra kopen staat voor mij gelijk aan de Ferrari dealer binnenlopen en met een Skoda Octavia naar buiten komen omdat die eigenlijk veel praktischer is en veel maar waar voor zijn geld biedt. Een racefiets is gewoon speelgoed voor ons en het moet vooral leuk zijn.

Voor mij moet een racefiets passen en mooi zijn. Wat het kost is van ondergeschikt belang want als je een beetje handig bent en je weg weet te vinden op Marktplaats e.d. heb je dat zelf veel beter in de hand. Iedere juist gemonteerde goed onderhouden groep van de laatste 30 jaar schakelt prima. Voor een klein beetje extra soepel schakelen ga ik geen lelijke groep monteren. "het is niet zo mooi maar het werkt prima" is voor mij een argument voor als je een wasmachine gaat kopen.

Ik snap best dat mensen het op een andere manier beleven en het veel meer voor de sport doen dan voor het materiaal. maar voor die mensen zijn er Tiagra en 105. Wil je Japanse high tech dan is er Dura Ace. Het grappige is dat in jouw post ook geen enkel argument zit om voor Ultegra te gaan (vooruit, de hydraulische shifters zijn minder lelijk dan die van Tiagra en 105 ;) ).

De eerste mooie elektrische groep moet nog gemaakt worden en ook die van Campa is geen schoonheid. Ook zijn de carbon crankstellen van Campa foeilelijk, dan vind ik DA nog beter smoelen. Gelukkig is die van Potenza wel te pruimen.
Campagnolo Ultra Dork

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3079
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 06 mei 2017 11:46

Voor mij is de potenza crank juist de lelijkste mainstream crank die er is.

Wat mij betreft hebben ze na de C-Record crank sowieso steeds lelijkere cranks ontworpen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mei 2017 11:58

Dat laatste klopt helemaal maar de vorige generaties van Campa waren zeker niet slecht. Ook de vorige Rival was goed te pruimen.

Één van de laatst overgebleven echt mooie cranks, de Sram S500:
Afbeelding

En ook de S900 mag er zijn maar die 30 gram verschil is de meerprijs niet waard.
Campagnolo Ultra Dork

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3079
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 06 mei 2017 12:09

Tsja, vind ik ook niet mooi :)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 mei 2017 14:00

Die Sram crank vind ik ook maar lelijk.

Hier word ik warm van:
Afbeelding

Maar anderen zullen dat dan weer lelijk vinden waarschijnlijk :lol:
Ernie C. schreef: ...
Ik snap best dat mensen het op een andere manier beleven en het veel meer voor de sport doen dan voor het materiaal. maar voor die mensen zijn er Tiagra en 105. Wil je Japanse high tech dan is er Dura Ace. Het grappige is dat in jouw post ook geen enkel argument zit om voor Ultegra te gaan (vooruit, de hydraulische shifters zijn minder lelijk dan die van Tiagra en 105 ;) ).

De eerste mooie elektrische groep moet nog gemaakt worden en ook die van Campa is geen schoonheid. Ook zijn de carbon crankstellen van Campa foeilelijk, dan vind ik DA nog beter smoelen. Gelukkig is die van Potenza wel te pruimen.
Enige reden dat ik van mijn 105 ben afgestapt, is dat ik elektronisch wilden schakelen en dat kan niet met 105 8-)
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mei 2017 14:32

Ernie C. schreef:
En ook de S900 mag er zijn maar die 30 gram verschil is de meerprijs niet waard.
Hahaha, rij ik zomaar goedgekeurd door de crankpolietsie rond.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 06 mei 2017 16:20

daniel1975 schreef:
Sander_c schreef:Zo heeft ieder zijn ding, maar ja is maar goed dat niet iedereen hetzelfde mooi vindt. Smaken verschillen godzijdank.
Ernie C. schreef:. Mijn opzet was een ouderwets potje Ultegra bashen :twisted: ;) .
Woehoeee.....de best passende smaak bij Ultegra is wansmaak :twisted:


Jammer dat er zo gereageerd wordt, lekker boeiend dat het een massaproduct is. Als het mooi is, is het mooi. Toevallig vind ik het mooi, wansmaak?? Misschien heb jij thuis wel iets wat echte wansmaak is. Maar prima heb geen zin in gezeik op het forum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mei 2017 16:30

Als je de moeite neemt om 1000 posts van Daniel te turven, zal je daar in 993 daarvan de woorden mooi/mooier of lelijk/lelijker aantreffen.
De onbetwiste kampioen der esthetica.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 mei 2017 18:41

Wat wansmaak is voor ene, is kunt voor een ander. Toch alles niet zo persoonlijk nemen.

Het maakt uiteindelijk toch niet uit wat een ander vindt van hetgeen jij hebt (en mooi vindt)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 06 mei 2017 19:39

Hij quote mij toch persoonlijk, dan maakt ie het persoonlijk. Als hij de onbetwiste winnaar daarin is ben ik heel benieuwd waar hij zelf mee fietst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mei 2017 19:43

Wat dacht je van een prachtige fiets met een mooie crank en fraaie remmen., uiteraard merkenzuiver ,iets anders is ondenkbaar
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie