Scott
Maakt mij eigenlijk niet uit welk jaartal hij is, vind het een mooi frame. Via Marktplaats, heb er 300,- voor betaald. Ga hem vanmiddag even wegen, dat weet ik zeker of het echt een limited is. De verkoper was duidelijk een kenner en liefhebber.
Ik ga hem opbouwen met Shimano 105 en heb de Vision team 30mm wielset aangeschaft voor nu. Volgend seizoen wil ik graag een 50mm carbon set kopen, denk dat deze heel mooi staan bij het frame.
Ik ga hem opbouwen met Shimano 105 en heb de Vision team 30mm wielset aangeschaft voor nu. Volgend seizoen wil ik graag een 50mm carbon set kopen, denk dat deze heel mooi staan bij het frame.
300 euro, that's a steal !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Lijkt mee eerder een normale prijs voor een frame van die leeftijd, de nieuwprijs was ook niet heel extreem (en het blijft altijd een gok wat er onder de laklaag zit.
Een limited frame in L zat in ieder geval onder de 880 gram (kaal) en het enige verschil tussen een limited en een "gewone" cr1 was de dunne laklaag en het feit dat Scott de lichtste exemplaren uit de productie had genomen en deze het predicaat limited gaf. Vork is steeds dezelfde en die is gewoon zwaar (voor huidige begrippen).
Het blijft een prima frame met als enige zwakke punt de loslatende bracketpot, de zadelbuis die realtief snel scheurt bij de zadelstrop en de vaste pat die bij schade verwijderd moest worden.
Een limited frame in L zat in ieder geval onder de 880 gram (kaal) en het enige verschil tussen een limited en een "gewone" cr1 was de dunne laklaag en het feit dat Scott de lichtste exemplaren uit de productie had genomen en deze het predicaat limited gaf. Vork is steeds dezelfde en die is gewoon zwaar (voor huidige begrippen).
Het blijft een prima frame met als enige zwakke punt de loslatende bracketpot, de zadelbuis die realtief snel scheurt bij de zadelstrop en de vaste pat die bij schade verwijderd moest worden.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
hier is-ie dan, mijn Scott CR1 SL 2012 in maat 54.
specs:
Campa record 9sp derailleurs en shifters, 105 compact met stages, Thomson stuur- en zadelpen, Rolls zadel (geen toegevingen op dat vlak), Time RXS pedalen, Bullet Ultra 80 wielen (meestal Eurussen, maar met het goeie weer mag het wat anders), veloflex 23mm banden, deda stuur en record remmen.
Stuurpen wordt nog wel een keertje afgezaagd, en ooit (hopelijk dit jaar nog) gaan er 11sp Chorus shifters en derailleurs op + bora 50 wielen (dark).

Woon-werk deze morgen:

specs:
Campa record 9sp derailleurs en shifters, 105 compact met stages, Thomson stuur- en zadelpen, Rolls zadel (geen toegevingen op dat vlak), Time RXS pedalen, Bullet Ultra 80 wielen (meestal Eurussen, maar met het goeie weer mag het wat anders), veloflex 23mm banden, deda stuur en record remmen.
Stuurpen wordt nog wel een keertje afgezaagd, en ooit (hopelijk dit jaar nog) gaan er 11sp Chorus shifters en derailleurs op + bora 50 wielen (dark).
Woon-werk deze morgen:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Dank, het uitzicht is het halve werk, nu de benen nog (laatste tijd verkouden en wellicht te hard blijven trainen = pap in de benen).
Vorkbuis moet zeker nog ingekort, en pedalen zwart (ik heb nog zwarte liggen).
Ik ben best wel blij dat mijn oude lichaam het nog aankan om comfortabel te zitten met zoveel drop. Uiteraard doet dat mij niet noodzakelijk sneller rijden, maar 3 keer 7 wordt ik toch niet meer en sneller gaat het niet gaan met de leeftijd.
Vorkbuis moet zeker nog ingekort, en pedalen zwart (ik heb nog zwarte liggen).
Ik ben best wel blij dat mijn oude lichaam het nog aankan om comfortabel te zitten met zoveel drop. Uiteraard doet dat mij niet noodzakelijk sneller rijden, maar 3 keer 7 wordt ik toch niet meer en sneller gaat het niet gaan met de leeftijd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
