Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2017

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 22 mar 2017 15:20

Bospaadje schreef:En even bij de dokter langs morgenvroeg. Mocht je over een week toch last krijgen van rug of nek wordt het anders lastig om dat Aan onguk gerelateerd te krijgen. Letselschade is vaak duur grapje. Sterkte succes en beterschap
Ik voel verrassend goed vandaag (beter dan na mijn vorige valpartij), maar toch zometeen even naar de huisarts voor een kleine controle.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 02 apr 2017 18:12

Dan ben ik kneus nummer 1. Nadat ik in januari of zo onderuit ben gegaan op een stukje ijsbaan vlak bij het werk (broek gat in de knie en een beurse heup) vandaag met de fietsgroep betrokken bij een ongeval. Op de hoofdweg van Uddel komt er een auto uit een zijstraat met verdacht hoge snelheid. Degene die voor in de groep reed schrikt daarvan, remt en wijkt uit. Gevolg is dat degene die daar achter reed het achterwiel aantikt en onderuit schuift. Ik ben nr 3 in de groep en ondanks het vol in de ankers gaan, sla ik toch over de kop lover de gevallen renner en land daarbij vol op mijn schouder. Vanmiddag bij de huisartsenpost geweest. Gelukkig niets gebroken of uit de kom, maar morgen voor de zekerheid een fotootje laten maken of er geen botsplinters los liggen. :cry:
Nummer 2 dus dit jaar en wel zijn nog niet eens op de helft.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 apr 2017 20:02

Ik hoop voor jouw dat er niets is afgebroken o.i.d. sterkte

Btw, dat is nou precies waarom ik liever alleen rij.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 02 apr 2017 22:28

Martin Swinkels schreef:Afgelopen vrijdag, een onoplettende scholier die zonder te kijken het fietspad op knalt waardoor ik moest uitwijken en tegen de stoeprand aankwam.
Pff, ik voel met je mee. Vorig jaar ook een onoplettende scholiere letterlijk tegengekomen. Gebroken kaak, hersenschudding, gebit uit z'n fatsoen, fiets en kleding beschadigd...
Zij had niks, gelukkig alles goed geregeld met de verzekering en ouders van scholiere.

Maar goed, zij gaan door met hun leven en jij zit in de ellende...

Veel sterkte en spoedig herstel gewenst!

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 04 apr 2017 11:35

o wat een ellende lees ik weer

@ martin: sterkte met de long. Gauw opknappen

Vorige week viel mijn fietsmaat. Geen idee hoe en wat maar ik hoorde een enorme vloek en daarna een dreun. Er stond een paaltje, waarschijnlijk geschrokken en veel te hard te rem ingeknepen. Zóveel geluk gehad want het was zo'n paal op stoepje etc. Alleen tanden door de lip en groot gat in elleboog enzo maar niets gebroken. Dat had allemaal veel slechter af kunnen lopen. Les: niet aan een lampje klooien maar altijd ogen op de weg houden.

Ik zag een raar piekje in mijn hartslag grafiekje. Ik schrok me echt rot van die dreun.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 apr 2017 22:29

In dit topic heb ik nog nooit gepost, helaas nu wel. Het was zo een mooi weer....

Ik kwam met een gangetje 40 op een scherpe bocht aan en zie grind liggen in de bocht. Ik kijk naar het grind terwijl ik mijn handen naar de beugel verplaats. En net op dat moment rij ik met het voorwiel in een gat en mijn stuur slaat uit mijn handen. Helemaal uit balans richting grasveld maar dat haalde ik net niet. Knieën en scheenbeen over de grond de rest in het gras.
Record achter deraileur helemaal murf, derailleurpat helemaal scheef, rechter ergopower scheef en vol krassen, linker ergopower uit zijn behuizing gebroken (was in het veld vast geslagen). Carbon stuur lijkt goed maar vertrouw ik voor geen cent meer. Helm (Giro Synthe Mips) helemaal vervormd, dit zag ik thuis pas want ik had eigenlijk niet in de gaten dat ik met het hoofd de grond had geraakt.
Frame, wielen en crank is geen krasje op te zien vreemd genoeg.
Daarnaast Rechterzijde vol schaafwonden, diepe op het been, en een pijnlijk borstbeen. Alles nu een beetje stijf.

Eens kijken wat de verzekering gaat zeggen...
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 apr 2017 22:46

Dat is niet goed, maar al kijk je nog zo goed uit je doppen, het gebeurt een keer.
Je lijkt er zelf nog vrij aardig vanaf gekomen te zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2017 07:30

ericpeters schreef:........... Helm (Giro Synthe Mips) helemaal vervormd, dit zag ik thuis pas want ik had eigenlijk niet in de gaten dat ik met het hoofd de grond had geraakt. ..............
Wees blij dat het enkel je helm is.
Materiële dingen kunnen vervangen worden. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 apr 2017 19:44

Vandaag toch nog een behoorlijke tegenvaller. Verzekerings expert kwam langs om naar de beschadigde onderdelen te kijken. Alles goed en wel, een beetje eigen risico en 2% afschrijving kan ik mee leven.
En direct daarna begon ik met opbouwen (ik had de onderdelen alvast gekocht) en toen zag ik dat er toch een krasje de bovenbuis van het frame zat. Expert weer gebeld en ik kreeg te horen dat ze een offerte bij een reparatiebedrijf gingen opvragen en dat ik het frame daar dan heen kon sturen.
Laatst gewijzigd door ericpeters op 19 mei 2017 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 13 apr 2017 20:28

Vorige jaar in 6 maanden tijd. Eerst me rechter pols gebroken (in de waaier ramde iemand ,die schuin achter me zat,mijn achterwiel). 5 man moesten zonodig over me heen rijden. Was weer net hersteld brak ik mijn linker hand. Ik knalde tegen een landbouwtrekker op. Gevolg is dat ik bang geworden ben in het verkeer.

bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 apr 2017 18:45

ilikebike schreef:Vorige jaar in 6 maanden tijd. Eerst me rechter pols gebroken (in de waaier ramde iemand ,die schuin achter me zat,mijn achterwiel). 5 man moesten zonodig over me heen rijden. Was weer net hersteld brak ik mijn linker hand. Ik knalde tegen een landbouwtrekker op. Gevolg is dat ik bang geworden ben in het verkeer.
jezus...wat een pech...hoe gaat het nu ?

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 19 apr 2017 11:35

Vandaag wel echt de meest knullige val gemaakt die je kan verzinnen.
Ik kom op een kruispunt afrijden waarbij ik een N-weg moest oversteken (geen verkeerslichten).
Aangezien er wat auto's aankwamen dacht ik tegen een verkeersbordje aan te gaan leunen.
Dat bordje (aanduiding fietsoversteekplaats) stond iets in het gras, en ik stuur dus ook een beetje de berm in, en reik naar het paaltje. Echter zo'n 10 cm voordat het paaltje binnen bereik was, stond ik ineens stil. :roll:
Ik probeerde nog een voet los te klikken, maar dit lukte ook niet. Was juist vorige week overgestapt van Time RXS naar Look Keo Blade. Uiteindelijk viel ik naar de andere kant, en rolde nog eens over mijn stuur heen toen ik neerkwam, en lande uiteindelijk met mijn gezicht en helm op het dek.
Resultaat: Een klein schaafwondje op mijn voorhoofd, een zere wijsvinger, licht geschaafde helm en een klein schatje van de remhendel (was ook al iets beschadigd) en de schitter was iets verdraaid. Oh ja, en mijn ego gekrenkt. :lol: :twisted:

Plaats reactie