Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fiets gestolen

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 29 mei 2011 18:27

Ik fiets me toertochten meestal met een clubje, en dan is het gewoon de fietsen aan elkaar knopen of 1 wacht terwijl de rest de nummers enzo haalt.
je fietst wat...

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 29 mei 2011 22:17

Als ons clubje gaat blijven er minstens 1 a 2 pers. bij de fiets , de andere schrijven de rest en zichzelf in . Zodoende is het ook minder druk binnen en zijn de fietsen "beschermd".

Natuurlijk is het lastig als je alleen bent.

Maar die stelende gasten zijn toch brutaal genoeg en lastig te bestrijden en voor deelnemers is het ook lastig om te weten van wie welke fiets is die er staan
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

galileo
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jan 2006 22:32

galileo 29 mei 2011 22:23

Hier in Belgie wordt bij veel tochten een bewaakte fietsparking georganiseerd, zelfs bij tochten waar je maar 3 EUR inschrijvingsgeld betaald.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 15 jun 2011 22:38

misternochain schreef: Als je de post van afrit13 al cynisch vind. Ik heb zelf een fiets van €1600 gestolen gehad bij mij thuis. De politie doet niet anders dan de schuld in je eigen schoenen te schuiven. Je had dit kunnen, je had dat kunnen doen ... zielig
Zielig? Ronduit schandalig! Volgens mij zijn die beste blauwpetten er juist voor om dat gespuis op te sporen en vast te zetten. 'Je had dit, je had dat...'. Jij moet boeven vangen!
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 20 jun 2011 12:13

Je mag tegenwoordig nog blij zijn dat je er niet een boete bovenop krijgt vanwege uitlokking van een misdrijf...

eddytour
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2007 01:33

eddytour 05 jul 2011 20:47

Ik ben ook 1 van de pechvogels. Op zondag 26 Juni is mijn zwart/rode Espada (Ultegra) tijdens het inschrijven voor Grunnens Alternatief (Scheemda) afgejat. Mijn fiets stond naast anderen en ik ben 2 minuten binnen geweest om mij in te schrijven. Daarna was mijn fiets dus weg. Genoeg mensen van de organisatie buiten, maar niemand heeft wat opvallends gezien, wat dus inhoud dat de dief in wielerkleding rondom de startlocatie heeft gehangen.

Overigens heb ik wel aangifte gedaan en ben wel op een prettige wijze door de politie geholpen. Heb nog een telefoontje gehad en het verzoek om foto's op te sturen. Uiteraard is het voor de politie ook lastig om zo'n fiets op te sporen.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 05 jul 2011 20:57

@ eddytour.

erg sneu dat dit je is overkomen.
ik zie dat je een espada had?
fiets heb je dus bij klamer in Hoogezand vandaan.
fietsen die je niet veel ziet dus hou 2e hands sites goed in de gaten.
misschien heeft de dief ook geprobeerd jou espada in te ruilen bij klamer ( ja alles kan ) bel er eens heen zou ik zeggen
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

eddytour
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2007 01:33

eddytour 05 jul 2011 21:18

Inderdaad een strakke Klamer fiets, erg veel plezier aanbeleefd (oa dit 6x Alpe d'Huez) en wie jat nu een 4 jaar oude fiets met een dikke 10K aan kilometers op de teller. Er stonden veel duurdere fietsen naast de mijne. Geluk bij een ongeluk had ik mijn sleutels niet in het zadeltasje zitten, kon ik tenminste nog weer in de auto stappen.

Uiteraard wordt MP druk bekeken en alle FM's uit de buurt hebben een berichtje met signalement gehad. Klamer doet zelf eigenlijk niets met inruil, dus dat scheelt weer.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 05 jul 2011 21:38

eddytour schreef:Inderdaad een strakke Klamer fiets, erg veel plezier aanbeleefd (oa dit 6x Alpe d'Huez) en wie jat nu een 4 jaar oude fiets met een dikke 10K aan kilometers op de teller. Er stonden veel duurdere fietsen naast de mijne. Geluk bij een ongeluk had ik mijn sleutels niet in het zadeltasje zitten, kon ik tenminste nog weer in de auto stappen.

Uiteraard wordt MP druk bekeken en alle FM's uit de buurt hebben een berichtje met signalement gehad. Klamer doet zelf eigenlijk niets met inruil, dus dat scheelt weer.
geluk dat je je sleutels niet in het tasje had zitten!
erg jammer dat dit je is overkomen.
klamer wil nog wel eens een fiets inruilen als de klant een nieuw koopt.
heb je een foto van je fiets? zodat iedereen kan uitkijken naar je fiets
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 07 jul 2011 08:41

Bij een buurvrouw in Deventer was het een paar weken geleden ook raak. Fiets om 08:00 in de achtertuin klaargezet voor zondags toerritje, even nog wat dingen binnen doen/pakken, en om 08:15 was de fiets uit de achtertuin gestolen. Opmerkelijk gezien het tijdstip en de locatie (vanaf de straat moeilijk zichtbaar). Ging ook nergens over. Een redelijk oude en niet zo'n bijzondere Trek die waarschijnlijk hooguit 500 euro waard was. Ik let nu in ieder geval extra goed op mn fietsen als ik ze in de tuin zet. Even in de tuin laten drogen na het schoonmaken doe ik niet meer icm binnenzitten. Je weet maar nooit...

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 07 jul 2011 19:15

In Noord Nederland wordt de laatste twee maanden bij heel veel toertochten een fiets gestolen. Soms bij de start/finish, soms bij een cafe/stempelpost. Heb al van vier verschillende gevallen gehoord in drenthe, friesland en groningen. Sprak ook nog met de organisator in Scheemda hierover, die net als de gedupeerde hier totaal verbouwereerd over was. Waarschijnlijk idd iemand in wieleroutfit die onopgemerkt rondhangt en onverwachts zijn slag slaat. Je zou bijna een lokfiets neerzetten om hem of haar te betrappen!
Jan

Gebruikersavatar
profoundo
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:15

Gebruikersavatar profoundo 08 jul 2011 12:59

Heb volgens mij dit jaar 5 georganiseerde tochten gereden en 3 maal was er iemand zijn fiets kwijt. Allen tochten in Groningen en omstreken. Ook het slachtoffer in Scheemda heb ik teleurgesteld voorbij zien komen. Het lijkt erop dat in het Noorden er dus iemand zijn racekloffie aantrekt, langswandelt , goedemorgen prevelt , schoentjes vastklikt en wegfietst op een fiets van een ander. En eerlijk is eerlijk , ik zou niet weten of het zijn fiets is. Als er een kerel in een spijkerbroek op springt dan frons je de wenkbrauwen en onthoudt je het signalement wellicht. Als er een flinke groep in outfit hun fietsen op en afstapt is het moelijk in de gaten te houden. Wellicht kan de politie eens een lokfiets neer zetten bij een wat grotere tocht in het noorden want het lijkt dus een trend....maar ik vermoed dat dit ijdele hoop is.
Will the world end in the daytime ?

Plaats reactie