Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2017

pep78
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 jan 2009 12:21

pep78 26 feb 2017 09:55

Dat klinkt wel bekend :-) ik vroeg me af waarom mijn fiets er zo goed af was gekomen was terwijl het echt een harde val was, maar denk dat het ongeveer hetzelfde is gegaan. Uitklikken was geen optie ..
Na wat pijnlijke nachten alsnog naar de huisarts geweest, gelukkig niets gebroken maar wel een gekneusde schouder en een lichte hersenschudding, vooral dat laatste baal ik wel van! want mijn doel de Ronde van Vlaanderen 240km is al over 4 weken en komt wellicht te vroeg.
Cube agree pro 2010

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 26 feb 2017 14:48

Auw; da's minder. Hersenschudding is rustig aan doen. Dat scheelt veel in het herstel.
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 21 mar 2017 19:35

Net ook geschept door een auto. De auto komt uit de andere richting en slaat een zijstraat in. Helaas snijdt hij ook nog de bocht af en raakt mij daardoor met de hoek van zijn auto. Ik kwam hard op de straat terecht, maar zowel ik als fiets zijn er goed van afgekomen.

Met mij is er weinig aan de hand, maar er is schade aan de fiets (één shifter is gebogen, kleine slag in het achterwiel, misschien meer) en duidelijk zijn schuld. Dat gaf hij ook toe. De beste man leek overigens meer van slag dan ik...

Weet iemand wat nu de gang van zaken is? Ik kan naar de fietsenmaker om een offerte aan te vragen voor het repareren van de schade. En dan een schadeformulier invullen? Of kan het via de NTFU verzekering?

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 21 mar 2017 20:50

Eerst samen met de automibilist formulier invullen,en contact opnemen met je eigen verzekering.Die nemen dan wel contact op met de verzekering van de tegenpartij.Dan de schade van jezelf en de fiets doorgeven,wel of niet via een expert.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 mar 2017 20:52

Schadeformulier invullen en beiden ondertekenen (heb je hopelijk ter plekke gedaan) en een claim indienen bij zijn verzekering. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan kun je hen alles laten regelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 mar 2017 21:00

Bij de NTFU kun je de schade ook online regelen, kijk eens hier. Gelukkig is het alleen maar materiële schade?

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 21 mar 2017 21:12

Dank voor alle antwoorden. Schadeformulier niet ter plekke ingevuld, maar wel gegevens uitgewisseld. Ik bel hem morgen wel om even een samen rond de tafel te gaan zitten. Het leek een betrouwbare man te zijn.

@WalterG: Lichamelijke schade is minimaal (een paar schaafwonden, en morgen de blauwe plekken en spierpijn). De helm is wel compleet kapot, waarschijnlijk heeft dat veel ergs voorkomen. En veel geluk van mijn kant. Ik ben op mijn heup terecht gekomen, en vergeleken met het verhaal van DDX van vorig jaar, is dat zo te zien heel goed afgelopen.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 mar 2017 21:32

Dat is toch een behoorlijke val geweest dus. Beterschap en ik hoop dat het goed afloopt met de afhandeling!

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 21 mar 2017 21:46

Walter G schreef:Dat is toch een behoorlijke val geweest dus. Beterschap en ik hoop dat het goed afloopt met de afhandeling!
Ik ben nu vooral geïrriteerd door het feit dat er veel dingen moeten worden geregeld en dat het onzeker is of ik nog het brevet in Maastricht kan fietsen dit weekend.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 21 mar 2017 22:13

En even bij de dokter langs morgenvroeg. Mocht je over een week toch last krijgen van rug of nek wordt het anders lastig om dat Aan onguk gerelateerd te krijgen. Letselschade is vaak duur grapje. Sterkte succes en beterschap

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 22 mar 2017 11:08

Had me nog zo voorgenomen het niet meer te doen, maar ben toch weer onderuit gegaan. Afgelopen vrijdag, een onoplettende scholier die zonder te kijken het fietspad op knalt waardoor ik moest uitwijken en tegen de stoeprand aankwam. Val op de rug, stekende pijn en direct benauwd. Pneumothorax, oftewel een klaplong. Rustig naar huis gefietst en door naar de eerste hulp. Binnen een kwartier was er een drain aangelegd en was de long weer uitgeklapt. Maandag mocht de drain eruit en mocht ik naar huis. Herstel gaat een maand of 2 duren. Niet sporten, tillen bukken etc. 100% herstel is niet gegarandeerd. Vieze tegenvaller.. Ik had liever m'n sleutelbeen gebroken..

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 22 mar 2017 12:06

Ai. Schijnt pijnlijk te zijn zo'n klaplong. Ik wens je een spoedig en volledig herstel.
Keep On Harking !

Plaats reactie