En 25mm schwalbe one pro zit op 26,1 mm op dezelfde velg.RuudRuud schreef:Maar let wel op de ruimte die je hebt voor de banden. Een setje 25mm GP4000S2's op een 18mm interne velgbreedte komt op 28,2 mm op het breedste punt.
Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24
In vergelijking met A-merken als ZIPP / FFWD / Vision / Fullcrum enz. verschillen de velgbreedtes nogal. 23 mm is dan idd een mooie tussenweg.
Direct pull en J-bend. Wat maak t wiel stijver?
Direct pull en J-bend. Wat maak t wiel stijver?
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou me vooral focussen op de vorm van de velg en binnen breedte. Wil je eventueel met 28 mm banden rijden dan is ieder mm extra binnen breedte welkom.
Straight pull of j-bend maakt geen enkel verschil qua stijfheid. Straight pull is iets sterker, omdat een zwak punt uitgeschakeld wordt. Een goed gespaakt wiel blijft gewoon heel.
Straight pull of j-bend maakt geen enkel verschil qua stijfheid. Straight pull is iets sterker, omdat een zwak punt uitgeschakeld wordt. Een goed gespaakt wiel blijft gewoon heel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24
Heb n setje besteld 60mm x 23mm UD finish, powerway r13 heb.
Ik ben op zoek naar een setje carbon clinchers discs velgen. Liefst om er 28mm bandjes op te leggen. Velghoogte 38mm.
Iemand goede ervaringen met een bepaalde leverancier?
En welke velgbreedte is aan te raden? Mijn fiets vreet alles tot +-32mm ....
Daarnaast wellicht goed om te vermelden, ik week 80kg en platte spaken hebben de voorkeur. Soort materialen (Spaak, nippels, naven etc) heb ik niet heel veel kaas van gegeten.
Iemand goede ervaringen met een bepaalde leverancier?
En welke velgbreedte is aan te raden? Mijn fiets vreet alles tot +-32mm ....
Daarnaast wellicht goed om te vermelden, ik week 80kg en platte spaken hebben de voorkeur. Soort materialen (Spaak, nippels, naven etc) heb ik niet heel veel kaas van gegeten.
Ik kreeg onlangs reactie op mijn vraag aan Farsports (ook via Aliexpress) volgende antwoord op setje semi-hoge carbon clinchers voor schijfremmen. ze hebben ze ook van 38mm. Met 19,5mm interne breedte kom je een heel eind. met 28mm bandjes liggen ze waarschijnlijk mooi gelijk met de 28mm brede velg.Bospaadje schreef:Ik ben op zoek naar een setje carbon clinchers discs velgen. Liefst om er 28mm bandjes op te leggen. Velghoogte 38mm.
Iemand goede ervaringen met een bepaalde leverancier?
En welke velgbreedte is aan te raden? Mijn fiets vreet alles tot +-32mm ....
Daarnaast wellicht goed om te vermelden, ik week 80kg en platte spaken hebben de voorkeur. Soort materialen (Spaak, nippels, naven etc) heb ik niet heel veel kaas van gegeten.
"Thank you very much for your inquiry mail . This is Echo say hello to you . Nice to know you found us via Aliexpress.com.
Yes , disc brake road bikes are more and more popular , we can offer 45mm x 28mm clincher wheels . Attached the section drawing for FSC45CM-28 for your reference , with 19.5mm internal width.
Please kindly find the below specification with price .
$565/set for FSC45CM-28 clincher wheels , disc braking surface with DT 350s disc hubs , SP ,central lock , 12x100mm front/12x142mm rear ,Shimano 11s and Sapim cx-ray spokes
Regaring the shipment , EMS and XDB can be for options .
$84/set shipping to Netherlands by EMS. Total $649 . We can help make a low value on the shipping invoice for customs clearance.
$110/set shipping to Netherlands by XDB .Total $675"
Verzending vanuit DL voorkomt mogelijke naheffing van douane. De Powerway R13 naven zijn bekend en volgens mij prima. Over de velg en spaken kunnen we niets zeggen aangezien je niet aangeeft welke dat zijn.
Echter, als het om een aanbod van Ali gaat zal de prijs niet echt hoog zijn vermoed ik, en kun je je er denk ik niet echt een buil aan vallen. Wel even de spaakspanning (laten) controleren bij ontvangst, dat wil volgens mij nog wel eens wat minder zijn.
Echter, als het om een aanbod van Ali gaat zal de prijs niet echt hoog zijn vermoed ik, en kun je je er denk ik niet echt een buil aan vallen. Wel even de spaakspanning (laten) controleren bij ontvangst, dat wil volgens mij nog wel eens wat minder zijn.
Ik had mijn wielen vrij snel binnen. Nu pas tijd om te verwisselen. De cassette is van het oude wiel af. Ik wil deze nu op het nieuwe wiel zetten. Dit lukt prima, alleen zag ik dat er tussen het oude wiel (de body van de achternaaf gok ik) en de cassette héél veel vet zat. De nieuwe body is brandschoon. Ik zou het nut van vet hier niet kunnen raden en vind zo niets op Google, maar moet ik vet smeren om de plek waar de cassette op gemonteerd wordt? Dus echt tussen de body en de cassette.
De cassette zelf, kan ik deze gewoon helemaal schoon maken en daarna weer met kettingspray inspuiten?
* http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=24506 wel iets gevonden, er is alleen niet echt een eenduidig antwoord.
De cassette zelf, kan ik deze gewoon helemaal schoon maken en daarna weer met kettingspray inspuiten?
* http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=24506 wel iets gevonden, er is alleen niet echt een eenduidig antwoord.
Laatst gewijzigd door ic3d op 05 mar 2017 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.