Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 jan 2017 20:09

Na de mooie MTB rit van vrijdag en zaterdag "niets", vandaag heerlijk naar buiten.

Gewacht tot de zon flink scheen en rond 12:15u met de crosser de weg op. Het bos zou veel te druk zijn geweest en zou voor beide partijen (wandelaar / Fredje) niet ideaal geweest zijn.
Nu over de weg richting de plassen en was zo goed als windstil en met het zonnetje er bij was het prima fietsweer. OK, dik ingepakt, maar dan goed te doen.
Laatste 45 minuten temperatuur weer iets onder 0 graden.
Uiteindelijk 137 km in iets meer dan 5 uurtjes getrapt met 82hm !!!!
In ieder geval de eerste 1.000 km voor 2017 in de knip.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/840779856
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 22 jan 2017 21:54

Na al dat getacx was het vandaag extra lekker buitenspelen. Vertrokken bij -2 en 2 uur later bovenop Plateau van Herve ten oosten van Luik was het -3. Het was lekker warm tijdens het klimmen maar berekoud tijdens de afdalingen. Toch 110km en 1500hm op de tellert in krap 4 uurtjes.
AfbeeldingAfbeelding
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jan 2017 12:44

Mooie plaatjes Jorg!

Zelf vandaag ook weer op pad gegaan. Windrichting was dezelfde als gisteren; ik vind het dan altijd weer een uitdaging een rondje te fietsen dat zo weinig mogelijk lijkt op dat van gisteren. Aardig gelukt volgens mij. Weer 82 km op de teller.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jan 2017 15:11

De laatste twee etappes in Thailand, nummer 15 en 16
https://www.relive.cc/view/840030438

https://www.relive.cc/view/841389305

Nu nog vier dagen de toerist uithangen in Chiang Mai. En ook nog een keer de lokale berg doi Suthep beklimmen.

Blog van de laatste twee etappes
http://robgemen.blogspot.com/2017/01/be ... -goed.html
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 jan 2017 17:19

Afgelopen dinsdag in mijn korte broek gefietst !

Moest voor het werk in San Diego (USA) zijn, en daar was het 20 graden.
Eigen fiets meenemen werd een beetje kostbaar en hachelijk ivm overstap onderweg, dus maar even gezocht naar fietshuur aldaar. Twee shops gevonden waarvan 1 op loopafstand van het hotel, dus daar een Giant in XL gereserveerd in de hoop dat de zadelpen lang genoeg was (center bb naar bovenkant zadel 88cm heb ik thuis met 180mm cranks, dus moest naar 88,5cm icm de 175mm cranks die op de Giant zouden zitten).

Na aankomst om maandag avond ( helemaal brak, 22uur onderweg vanaf huis tot hotel San Diego) meteen gaan slapen in de hoop nog wat nachtrust te pakken.
Helaas om 06:00 klaarwakker, dus maar even op straat rond gelopen, en langs de fietsenwinkel (waar een hele lading huurfietsen aan het plafond hing).

Afbeelding

Toen om 07:00 aan het ontbijt in het hotel, flink wat koolhydraten naar binnen (oa belgische wafels met maple sirup). Toen nog even de emails van kantoor beantwoord van de vorige dag, fietsspullen klaar gelegd (helm, speedplay pedalen, garmin 820, schoenen, eten, drinken omderweg) en omgekleed (wel met arm/beenstukken, ochtend was nog wel fris).

Toen met gympies aan naar de fietsenzaak, alle spulletjes in een mini rugzakje. Nog ff langs een 24h drugstore (voor een fles water van 3 dollar !?!). En op naar de fietsenwinkel.

Streetview van de fietsenwinkel (The Bike Revolution)
https://www.google.nl/maps/@32.7107577, ... 56!6m1!1e1

En binnen:
https://www.google.nl/maps/place/The+Bi ... 33!6m1!1e1


Daar aangekomen bleek dat ze gelukkig mijn reservering goed hadden verwerkt ( ze hadden maar 1 Giant in XL), dus die werd van het plafond afgehaald. Wekke pedalen gebruikt u ? Speedplay, die hebben we niet. Maar ik gekukkig wel, dus die mag je eraan schroeven, net zoals mijn zadel, garmin outfront mount en garmin speed/cadans sensor.
Ff meegeholpen (speedsensor met meegebrachte zipties, spaakmagneet en outfront mount).
Hoe hoog wilt u het zadel hebben ? 88cm + cranklengte verschil (0,5cm).
Hmmm, ff zoeken naar een rolmaat met centimeters.
Gevonden, hmm, dan komt de zadelpen boven minimum insert uit...
Wat is de max ? 88cm. Nou, dan doen we dat maar.
Weet je al waar je heen wilt ? Ja hoor, complete route al in de Garmin staan, 130km, de bergen in en weer terug.
O ga je echt trainen dus (en niet sightseeing) ??


Rond 09:45 was alles voor mekaar en kon ik op pad, Garmin gestart en op weg naar de San Diego Naval Base als eerste herkenningspunt.
Beetje drukke weg (2x3 baans), maar wel met een eigen strook die het markeerde als bike-lane.
En voldoende respect van auto"s en trucks, dus dat liep wel aardig.
Voorbij de Naval Base linksaf de binnenlanden in via een mooi fietspad langs een riviertje.
Zie dan in de verte iemand zijn kleren wassen in dat riviertje, beetje vreemd wel. Kom ik dichterbij, blijken er allemaal zwervers te leven met mini tentjes en winkelwagentjes.

Raar idee, later hoor ik dat San Diego zoveel zwervers heeft vanwege het warme weer.

Na een paar km langs het water en door allerlei buitenwijken stuurt de gps mij het binnenland verder in over een provinciale weg zonder fietspad markeringen, maar wel een bordje met een fiets erop en de tekst eronder 'share the road'.

Ik ben dan al 45min onderweg en kom nu pas in de niet bebouwde wereld met woestijnachtig uiterlijk (al 5 jaar extreme droogte hier).

Afbeelding

Afbeelding


Nu kan er echt gefietst worden, het loopt hier vals plat omhoog zodat de snelheid er niet echt in zit, maar dat geeft niet, ik geniet van de warmte (al 16 graden ondertussen).

Zie in de verte en rare kruising, het lijkt alsof ik een stuk terugfiets daar, maar na de kruising draait de weg weer bij, ik ben op het dubbele stuk aangekomen van mijn route (Mountain-8 noem ik het maar, haha). Dus gas erop en doortrappen, op een soort vluchtstrook waar ribbels in de weg gedrukt zijn (3cm diep) waardoor automobilisten wel 2x nadenken om op jouw stukje te rijden.
Na een paar km wat wegwerkzaamheden, meg een bordje dat fietsers 'share the road' omdat de vluchtstrook hier weg is.
Hierna rechtsaf naar de 1e echte klim van de dag, die niet echt zwaar aanvoelt (5-6%). Bedenk me op dit stuk ineens dat ik water had moeten bijvullen (vorige kruising had een tankstation), dus maar even opletten of ik nog wat tegenkom.
En jawel hoor, midden in de woestenij een typisch western winkeltje (drugstore, nee niet voor wiet enz).
Ik naar binnen, het is meer een houten campingwinkel, en op zoek naar water. Dame acgtef de balie is heel belangstellend en geeft me zelfs een stuk keukenrol om mijn gezicht af te vegen (bezweet van de klim), en verteld me dat ze blij is dat ze de winkel een beetje warm gekregen heeft (!?!?).
Ik vraag aan haar waar het water staat en ze wijst naar smart water, ik denk wat is dat nou weer en ze legt uit er elecrolyten enz in ziten.
Nou da's prima en ik betaal voor het water (2dollar), met mijn creditcard wat geen probleem is.

Afbeelding

Bidons weer bijgevuld, en ik ga weer verder. Na een paar km klimme gaat de weg alweer naar beneden, hmm wat vreemd, dacht dat de klim langer was, of ben ik zo sterk vandaag dat ik hard omhoog ben gereden ?
Nee dus, knikje in de klim, en dan begint het echte werk pas. Meteen maar ff gestopt om de arm/beenstukken uit te doen, is nu 20graden hier, dus da's heerlijk in vergelijking tot thuis.
En ook mooi op tijd, de klim trekt door naar meer dan 10%, en moet dus flink aanpoten.

Afbeelding

Afbeelding


Wat overigens niet meevalt, die 9 uur tijdsverschil hebben mijn bioritme danig in de war geschopt.

Ejndelijk boven aangekomen (kon het gelukkig al aan zien komen, de top, want op de garmin de route incl hoogteprofiel geladen), dus nu de lange afzink in, terug naar de 1e kruising van de Mountain-8.
Daar weer hetzelfde verhaal (vluchstrook vor de fiest met ribbels ertussen en de wegwerkzamheden, op en af).

Maar toen dus weer terugrichtjng San Diego, met nog1 grote klim te gaan (doodlopend, dus terug over dezelfde weg).

Afbeelding

Hmm, is Valhalla hier in de buurt ????


Van tevoren even gechecked met google streetview, afslag gevonden maar geen beelden van de klim zelf.
Aangekomen aan de voet de weg omhoog genomen, best steil, verboden te parkeren, en een natuurgebied, hmm.
Weinig verkeer, behalve een skateboarder die volgas bergaf gaat !?!?
En even later een dude met een dronecamera (hoorde bij de skateboarder) die mij zegt, het steilstestuk heb je nu bijna gehad.
Im denk welnee joh, ben nog niet op de helft volgens de hoogtekaart op de gps.
Maar jawel, na 1km verder wordt het een...... zandweg.
Aha, vandaar geen streetview.
Dan maar omdraaien en verder naar San Diego, hopelijk lekker bergaf.
Nee dus, alleen maar op en af, meer dan 45min lang door alle voorsteden. Met op elke kruising stoplichten of stop strepen (verplicht tot 0km/u afremmen, maar dan wel via surplace terwijl de sherrif meekijkt vanuit de auto), dus bergafsnelheid ben je elke keer kwijt.
In de stad eindelijk glooiend naar beneden, maar ook hier weer massa's stoplichten.

Uiteindelijk weer terug bij de fietsenwinkel, nog ruim op tijd voor sluitingstijd, fiets weer gestript van mijn onderdelen en weer moe maar voldaan de deur uit.

124km, met ongeveer 1800hm.

Nog ff naar de supermarkt voor wat proteine, dan naar het hotel douchen/zwemmen/douchen en door naar de avond receptie om wat lekkers te eten (ja, dat laatste hoort bij het werkbezoek, haha).

Afbeelding


Note: Na die dinsdag is het heel slecht weer geworden, alle regen die ze jarenlang hebben moeten ontberen is alsnog gevallen in een paar dagen, met soms zelfs dodelijke afloop ivm storm.
Laatst gewijzigd door bigfloor op 23 jan 2017 18:25, 4 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 23 jan 2017 18:03

@bigfloor leuk verslag .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 23 jan 2017 21:01

Mooi verslag en dito plaatjes @bigfloor!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 jan 2017 23:12

Mooi verslag. Lollig dat je werk en hobby zo kunt combineren.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 23 jan 2017 23:14

Mooi avontuurtje Bigfloor.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 jan 2017 17:45

Eindelijk buiten gespeeld na 3 weken.
Nieuwe zadelpen en mijn vertrouwde specialized toupé pro zadel weer gemonteerd.
https://www.strava.com/activities/843856932
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jan 2017 11:39

Gisteren gefietst, vandaag geblogd:

Doi Suthep

Op het mooist uitzichtpunt van deze berg is bijna geen kip te bekennen. Het aller drukste is het bij Wat Phra That Doi Suthep en Phuping palace. Hele rijen taxibusjes en songtangs (een soort openbare taxi) staan geparkeerd op de openbare weg. Er is geen centraal parkeer terrein dus alles staat als een lange lint van enkelen honderden meters langs de kant van de weg. Dubbel parkeren is hier de mode. Ik ben hier niet vanwege de tempel ook niet vanwege het paleis. Ik ben hier omdat het een berg is en er een geasfalteerde weg tegen omhoog loopt. Wie mij een beetje kent, hoeft niet meer te weten, Rob moet die berg op. En het leuke is dat dit een echte wielren berg is. En het is natuurlijk nog veel meer een top toeristen attractie tempel op een berg ding. Maar er is ook wat informatie over de berg te vinden op het wereld wijde web. Hoe hoog, hoe lang, welk stijgingspercentage, of je de berg aan de andere kant weer af kan fietsen en dus een ronde kan maken. Dat soort werk. Een ronde fietsen zit er overigens niet in. Ik lees dat dat zelfs de meest doorgewinterde die-hard mountainbikers het pad naar beneden gevaarlijk vinden.

De klim naar Wat Phra That Doi Suthep is een driebaans weg waarbij er twee banen omhoog zijn en een naar beneden. Je hebt hier als renner altijd de ruimte om rustig te klimmen. En het is echt een heerlijke klim. Gemiddeld 6,7% over 11 kilometer. En ja, de berg kent van die typische Thaise onregelmatigheden in de klim maar dat valt, gezien naar Thaise begrippen, alleszins mee. Onderweg is het even 9-10% maar dat is hooguit honderd meter, alleen de laatste paar honderd meter naar de tempel gaat wel met 11%. Na de tempel wordt de berg steiler en onregelmatiger. Twaalf procent wisselt zich af met vijf procent en het steilste stuk was veertien procent. Tot aan de tempel geef ik vol gas. Zolang als het kan, heb ik besloten om het middenblad te fietsen en dat gaat me goed af. Ik fiets voornamelijk op de 39/23 en de 39/25, alleen op het laatste steile stuk gooi ik 28 er op. Na. De tempel hou ik het gebeul voor gezien en schakel ik naar het trippel binnenblad. Rustig peddel ik verder op de 30/28. Tenminste, rustig op die acht procent stukken. Op dat veertien procent is rustig fietsen schier onmogelijk.

Na het paleis fiets ik nog verder omhoog. De weg is nu eenbaans geworden en de paar pick-up trucks die hier nu rijden, zijn mega irritant. Ik krijg geen meter ruimte als ik ze moet passeren. De berm is aan beide kanten smal, zanderig en laag gelegen tov van de weg, maar stuk voor stuk denken die chauffeurs hier dat ik wel door de berm ga fietsen. Ze zoeken het maar uit, mooi niet. Desnoods blijf ik stilstaan als een pick-up truck me tegemoet komt. Zo dwing ik hem de berm in om langs me heen te kunnen. Iets voor de top van de berg waar helemaal niets staat, is een uitzichtpunt over de vallei. Je zit nu aan de andere kant van Chiang Mai en kijkt vooral over groen uit. Dat van die top vond ik overigens wel vreemd. Er was echt niks. Geen bordje, geen paal, geen tempel en geen kruis. Ook geen mensen. Ik dacht ik fiets even verder maar na een paar kilometer dalen en toen de weg over ging in onverhard, begreep ik dus dat dat eerdere topje dus echt de top was. Het hoogste punt van de weg dan, bedoel ik, de berg is nog iets hoger maar daar liep niks naar toe.

Op het mooie uitzichtpunt staat een handjevol toeristen. Als ik weer naar beneden fiets, eerst langs het paleis waar het nu serieus drukker is geworden en verder door langs de tempel waar het nu mega druk is, stop ik halverwege de klim nog een keer voor het tweede mooie uitzichtpunt. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad, de luchthaven kun je net zien liggen en je kijkt heel ver weg de horizon in. Dit uitzichtpunt is er dus wel een waar alle toeristen langs komen. Toch valt me ook hier op dat het niet absurd druk is.

Nog iets verder in de afdaling, lach ik me een breuk als ik twee toeristen met de fiets omhoog zie wandelen. Ze hebben van die huurfietsen bij zich die een guesthouse vaak gratis aan hun klanten uitleent. Zo'n goedkoop ding Chinese rommel met een vast verzet. Mandje voorop om een boodschap in te doen. Heel handig om even ritje door de stad te maken maar iedereen met een greintje verstand snapt natuurlijk wel dat zo'n fiets totaal maar dan ook totaal ongeschikt is om een serieuze klim van 11 kilometer mee te voltooien. Ze lopen er ook mee en ze lopen al zo'n vijf kilometer, het is nog zes naar de tempel toe. Wat dachten die idioten en waarom namen ze niet al na een paar honderd meter de juiste beslissing? Keren, die fiets inleveren en een brommertje huren. Iedere reisgids is namelijk echt wel duidelijk in de omschrijving van doi Suthep. Het is een tempel boven op een berg waar je met een brommer of taxi omhoog moet. Alleen als je echt van klimmen en wielrennen houdt, ga je op een racefiets of mountain bike omhoog.
Live fast; die young. mijn blog

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 26 jan 2017 12:00

Mooi verhaal en mooie foto's Bigfloor. Dat tijdsverschil hakt er bij mij ook altijd flink in... eerste avond altijd erg vroeg erg moe en dan soms om 4:00 's nachts klaar- en klaarwakker...

Plaats reactie