Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat is nu een goed winterjack

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 16 jan 2017 23:46

psycho71 schreef:vorige week cuore element shield jack gekocht, iam cycling versie, op hun eigen site, 95 euro omdat er iam op staat ipv 180 heerlijk jack,
Foutje geweest ?
Staat nu op CHF 95,00
In Euro's vragen ze EUR 179,00

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 17 jan 2017 01:59

Heb m voor 95 euro gekocht, geen enkel probleem, nooit commentaar gehad oid, was inclusief verzendkosten 95, en staat nog steeds op 90€ dus blijkbaar klopt t wel

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 jan 2017 19:10

arnold schreef:http://www.decathlon.nl/fietsjack-h-aer ... 69398.html

Ik was vandaag in mijn pauze bij decathlon. afgeprijsd van 129 voor 99
Mooi jack, mooie ritsen, ziet er degelijk uit, naden netjes weggewerkt. Kon alleen niet passen, sleutelbeen vindt dat nog niet zo fijn :mrgreen:
inmiddels al weer afgeprijsd naar 79.-. Heb hem vandaag gepast en twijfel nog tussen een L of een XL.

of....deze

http://www.decathlon.nl/ondershirt-lm-h ... 69385.html

ik heb namelijk een Herfstjasje wat eigenlijk prima functioneert, met een goede thermo en winstopper er onder, moeten ritten on de 0 celcius misschien ook wel lukken.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 18 jan 2017 10:06

i-mac schreef:Zodra de temperaturen beginnen te flirten met de vrieskou, neem ik mijn Castelli Espresso Due jas uit de kast. Naargelang de kou is het kwestie het juiste onderhemd aan te trekken. Maar indien je te warm krijgt, kan je nog altijd een paar ventilatie stukken openen. Zeker niet goedkoop (tip = solden), maar wel ideaal om in de winter te fietsen.
Gisteren lekker gefietst rond -2 tot -4 met die espresso due. Enkel een craftje met korte mouwen eronder en goed warm gehad. Vingers was andere koek zelfs met de castelli estremo...

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 18 jan 2017 22:34

@psycho71 Is die ook winddicht? Een heavy duty regenjasje als ik het goed begrijp van Cuore zelf. Wel vrij dun ook of niet?

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 21 jan 2017 20:37

Ik heb vorige week van Ekoi een thermisch jack comp9 Carbone gekocht. Was nog in een extra aanbieding en 54 euro voor betaald.
Volgens Ekoi zou dat tot 0 graden zijn diensten moeten kunnen bewijzen.
Vandaag aangehad in een ruim 3 uur durende rit, zonnig met wind Oost 3-4, vertrokken met -1,5 graden en toen ik terugkwam was het opgewarmd tot +3 graden. Ik had hierbij enkel een oud en enigszins versleten onder shirt van Craft aan (Active).
Het Ekoi jack bleek meer dan behoorlijk warm. Ik denk dat de gestelde temperatuur van Ekoi aan de voorzichtige kant is. Volgens mij kan dit wel tot -7 of - 8 graden of iets in die buurt. Minpuntje is dat het geen zakje met een ritsje heeft. Mijn conclusie, wel erg warm maar erg comfortabel en ik ben er wel tevreden over. Toch zeker voor de prijs die ik ervoor betaald heb.
Op hun website zag ik dat ze ook nog een jack hebben waarvan ze tot -5 opgeven. Als dat net zo voorzichtig is gesteld zal dat meer voor een 24 uur overlevingstocht op Antartica zijn.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 23 jan 2017 14:05

Zeer tevreden van Parentinni Mossa. Heb zowel de gewone Mossa als de wintervest (Mossa 2). De voorbije maanden al in alle omstandigheden kunnen testen (van +10 tot -5, regen, sneeuw...) en ze voldoen nog altijd aan wat ze claimen: winddicht, waterdicht (= niet 'gewoon' waterafstondend, er komt echt niets door) en ademend. Ze hebben bijna de prijs van een Gabba, maar voor mij hebben ze zich al terugbetaald.

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 23 jan 2017 14:52

matthiav schreef:Zeer tevreden van Parentinni Mossa. Heb zowel de gewone Mossa als de wintervest (Mossa 2). De voorbije maanden al in alle omstandigheden kunnen testen (van +10 tot -5, regen, sneeuw...) en ze voldoen nog altijd aan wat ze claimen: winddicht, waterdicht (= niet 'gewoon' waterafstondend, er komt echt niets door) en ademend. Ze hebben bijna de prijs van een Gabba, maar voor mij hebben ze zich al terugbetaald.
Vorig jaar ook eens naar gekeken, maar slecht verkrijgbaar. Waar heb jij hem gehaald?

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 24 jan 2017 10:30

Is inderdaad moeilijk te verkrijgen. De Mossa 2 heb ik gevonden door de distributeur in België op te bellen, zij hebben dit dat naar een winkel in de buurt gestuurd. De distributeur per land vind je op de website van Parentini. De gewone Mossa heb ik besteld via http://skibikemarathon.com/en/ . Een webshop in Estland, nu niet meteen website nummer één waar je zou bestellen maar levering is correct gebeurd.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 06 feb 2017 08:44

Dit jasje bij Decathlon in de aanbieding,.Iemand ervaring met binnenjasje wat erbij zit. Soort van fleece bedeeking van borst met geintegreerde bivakmuts? Zag er in de winkel prima uit, maar twijfel nog. Nu echter weer koudere dagen eraan komen, toch welkome toevoeging….?
https://www.decathlon.nl/fietsjack-h-ae ... 69398.html

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 06 feb 2017 10:53

Gabba long sleeve met Craft thermo eronder en voor echt koude dagen hier een fleece truitje tussen. I.c.m. goede winterhandschoenen en goede overschoenen voor mij voldoende en ik ben een koukleum;-) Voordeel is dat je de Gabba ook veel in het voorjaar en de herfst kunt gebruiken.

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 06 feb 2017 22:09

serbak schreef:Gabba long sleeve met Craft thermo eronder en voor echt koude dagen hier een fleece truitje tussen. I.c.m. goede winterhandschoenen en goede overschoenen voor mij voldoende en ik ben een koukleum;-) Voordeel is dat je de Gabba ook veel in het voorjaar en de herfst kunt gebruiken.

Heb ook de Gabba lange mouw, in een rit van twee uurtjes rond het vriespunt met er onder een wintershirt en een thermo lange mouw, was ik heel blij dat ik thuis eenmaal thuis was.

Prima winddicht, maar het lijkt de stralingskou die me nekt.

Dus ik denk dat je toch minder koukleum bent dan je mss denkt ;)

On topic:
Heb al een paar jacks van Castelli bekeken (Senza en Mortirolo) maar welke van de twee heeft de smalste pasvorm? Ik ben zelf 185 en 77 kg en ik haat te korte mouwen maar wil anderzijds wel een racefit ;)

Plaats reactie