Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zwift/Bkool trainer software voor Tacx Satori Smart

NielsPlaisier
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:19

NielsPlaisier 03 dec 2015 18:29

Hallo iedereen,

Is het mogelijk om met een tacx satori smart en een ant+ dongel, zwift of Bkool trainer software te gebruiken? Wordt de weerstand dan automatisch aangepast (als je een heuvel op gaat bijvoorbeeld)?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 dec 2015 18:45

Met zowat alle trainers kan je wel op zwift of andere software rijden indien je ook een ANT+ sensor hebt, maar de weerstand automatisch laten aanpassen lukt niet met die trainer.

NielsPlaisier
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2015 18:19

NielsPlaisier 03 dec 2015 18:47

NoChain schreef:Met zowat alle trainers kan je wel op zwift of andere software rijden indien je ook een ANT+ sensor hebt, maar de weerstand automatisch laten aanpassen lukt niet met die trainer.
wordt de weerstand wel automatisch aangepast bij de Tacx Vortex Smart?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 dec 2015 19:02

NielsPlaisier schreef:
NoChain schreef:Met zowat alle trainers kan je wel op zwift of andere software rijden indien je ook een ANT+ sensor hebt, maar de weerstand automatisch laten aanpassen lukt niet met die trainer.
wordt de weerstand wel automatisch aangepast bij de Tacx Vortex Smart?
Yup, die wel.

y.d.
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:58

y.d. 18 nov 2016 09:43

Even dit bericht omhoog halen. Klopt het dat je met de Satori Smart op je ANT+ GPS (in dit geval een Mio Cyclo105) de gegevens van snelheid, cadans en vermogen afzonderlijk kan ontvangen?

En klopt het dat dit vermogen dan via een ANT+ dongle te koppelen valt aan Zwift? Ik weet dat de weerstand van de Satori Smart handmatig moet worden aangepast.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 21 nov 2016 09:27

y.d. schreef:Even dit bericht omhoog halen. Klopt het dat je met de Satori Smart op je ANT+ GPS (in dit geval een Mio Cyclo105) de gegevens van snelheid, cadans en vermogen afzonderlijk kan ontvangen?

En klopt het dat dit vermogen dan via een ANT+ dongle te koppelen valt aan Zwift? Ik weet dat de weerstand van de Satori Smart handmatig moet worden aangepast.
Dat klopt. De Satori smart zendt vermogen, snelheid en cadans uit en dit kun je dus ontvangen op zowel je Mio Cyclo105 als met Zwift. En dan via een ANT+ dongle ook met Zwift. En belangrijk ook: Dit werkt tegelijkertijd, dus Mio op het stuur en Zwift op de computer.

y.d.
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:58

y.d. 21 nov 2016 22:39

Kan je dit uit eigen ervaring vertellen? Want ik heb met Mantel gebeld en zij vertelden me dat de Satori Smart enkel snelheid uitzend en d.m.v. de Tacx app het vermogen wordt berekend. Zo staat het niet op de site van Tacx, vandaar mijn verwarring.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 23 nov 2016 20:55

y.d. schreef:Kan je dit uit eigen ervaring vertellen? Want ik heb met Mantel gebeld en zij vertelden me dat de Satori Smart enkel snelheid uitzend en d.m.v. de Tacx app het vermogen wordt berekend. Zo staat het niet op de site van Tacx, vandaar mijn verwarring.
Dat is niet uit eigen ervaring.
Volgens DC Rainmaker (https://www.dcrainmaker.com/2016/10/ann ... tions.html, en dan Budget Trainers) zendt de Satori Smart dus vermogen, cadans en snelheid uit, zodat je 'm kunt gebruiken met Zwift e.d.

Plaats reactie