Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
16 nov 2016 19:32
beeb schreef:
Dit is puur de stand in onderlinge duels (in de cross), niks meer en niks minder. Ik ga natuurlijk ook niet elke keer als de Jong een wegwedstrijd rijdt waar Cant niet aanwezig is daar bonuspunten of forfaitpunten voor uitdelen. Dan zouden ze met een verschil van +39 in het voordeel van de Jong aan de start van dit crossseizoen staan... en zou het dus al uit zijn met de strijd voordat ze begonnen zijn

Cant is nu eenmaal een veldrijdster, ze rijdt niet op de weg. Als je nu nog niet doorhebt hoe onzinnig het is om appelen met citroenen te vergelijken...

-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
16 nov 2016 19:43
rondje schreef:Maar dat niveau ligt dus nog lang niet hoog genoeg. Elk jaar wordt een wegrenster wereldkampioen en doen ze in de andere wedstrijden mee om de prijzen. Dus tot die tijd is het logisch dat ze niet alles rijden, de wegsponsor betaald immers hun loon. En ik denk dat de vrouwen in het veld nog minder betaald krijgen dan op de weg.
Ik denk dat je gelijk hebt, voor de meeste Belgische dames is veldrijden een hobby naast een fulltime dagjob. Chapeau daarvoor.
De prestaties van wegrenners op wk's is de laatste twintig jaar natuurlijk ook beïnvloed door de keuze van de UCI voor weinig cross-waardige parcours (zoals Cookson het zelf zegt; in de modder ploeteren is slecht voor het imago van de UCI). Ook het tijdstip van het WK speelt hierin een rol.
In Vlaanderen gaat de voorkeur van het publiek uit naar moddercrossen als de Koppenberg, Gavere, Baal, Loenhout, etc. niet naar vliegcriteriums als Zolder, Treviso of Tabor. De UCI is duidelijk een andere mening toegedaan.
-
Pelep
- Forum-lid
Pelep
16 nov 2016 20:02
lugosi schreef:beeb schreef:
Dit is puur de stand in onderlinge duels (in de cross), niks meer en niks minder. Ik ga natuurlijk ook niet elke keer als de Jong een wegwedstrijd rijdt waar Cant niet aanwezig is daar bonuspunten of forfaitpunten voor uitdelen. Dan zouden ze met een verschil van +39 in het voordeel van de Jong aan de start van dit crossseizoen staan... en zou het dus al uit zijn met de strijd voordat ze begonnen zijn

Cant is nu eenmaal een veldrijdster, ze rijdt niet op de weg. Als je nu nog niet doorhebt hoe onzinnig het is om appelen met citroenen te vergelijken...

Nut van dat lijstje ontgaat me ook totaal. Maar bon, je kan er maar gelukkig van worden.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
16 nov 2016 20:41
Ik heb zo'n voorgevoel dat als de tussenstand van die scores een keer ten faveure van Cant en Vanaert mochten wijzigen we die standen hier niet meer zullen zien.
-
beeb
- Forum-lid
-
Contact
beeb
17 nov 2016 16:56
lugosi schreef:

Je geeft nu dus zelf precies aan waarom het onzinnig is wedstrijden waar niet beide aan meedoen mee te nemen. Dank daarvoor
Quarantanove schreef:Pelep schreef:lugosi schreef:

Nut van dat lijstje ontgaat me ook totaal. Maar bon, je kan er maar gelukkig van worden.
Ik heb zo'n voorgevoel dat als de tussenstand van die scores een keer ten faveure van Cant en Vanaert mochten wijzigen we die standen hier niet meer zullen zien.
100% Mis. En een ongepaste insinuatie bovendien. Ik hoop persoonlijk zelfs dat het dichter naar elkaar toe kruipt en "kop oover kop" gaat. Dat lijkt mij het mooiste voor de sport. Maar allez, als sommigen er ongemakkelijk van worden... Misschien even bij uzelf te rade gaan waarom dat is?
Als ik er al snel onderuit zou piepen op enig moment, kun je 'm ook altijd zelf nog voortzetten overigens.
===========================
Free your mind and your ass will follow
===========================
-
Pelep
- Forum-lid
Pelep
17 nov 2016 18:11
beeb schreef:
100% Mis. En een ongepaste insinuatie bovendien. Ik hoop persoonlijk zelfs dat het dichter naar elkaar toe kruipt en "kop oover kop" gaat. Dat lijkt mij het mooiste voor de sport.
Kan je ons dan eens verlichten wat dan wel het nut is van dat lijstje?
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
17 nov 2016 20:27
Pelep schreef:beeb schreef:
100% Mis. En een ongepaste insinuatie bovendien. Ik hoop persoonlijk zelfs dat het dichter naar elkaar toe kruipt en "kop oover kop" gaat. Dat lijkt mij het mooiste voor de sport.
Kan je ons dan eens verlichten wat dan wel het nut is van dat lijstje?
Handig om bij te houden om de stand te zien en voor de lol denk ik.
Niet overal zitten een ingewikkelde reden achter

Maak joe woar
-
ottorongo
- Forum-lid
ottorongo
17 nov 2016 21:30
Die scores zijn enkel waardevol als ze rekening houden met de uitslagen waar beide rensters aan de start zijn verschenen.(of renners) En het tijdstip waarop deze worden gepubliceerd (of is het gemanipuleerd) vind ik wel een beetje verdacht . Noteer wel dat ik een fan ben van t De Jong en had ze ook getipt voor het WK. als mijn favoriete
(dus ik ken er wel wat van!)

-
bve
- Forum-lid
bve
17 nov 2016 23:32
Wat een gezeik op dat lijstje. Ik vind hem wel mooi, direct duidelijk wie de beste veldrijders van het nog prille seizoen zijn. Dit weekend weer smullen van Koksijde.
-
ottorongo
- Forum-lid
ottorongo
18 nov 2016 01:18
Ik hoop op Jolien maar dan moet haar zakken vullen met enkele kilo's lood om zo beter door het zand te klieven.
En ik ga wachten tot Jolien alles wint om dan MIJN lijstje te maken

-
jawie
- Forum-lid
jawie
18 nov 2016 09:43
Met extra gewicht ga je niet makkelijker door zand rijden. Wat wel helpt is extra vermogen of techniek.