Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bijhouden gereden afstanden.

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 27 sep 2012 16:03

ever schreef:
mr.chrono schreef:Strava is ook wel leuk, na het uploaden van je GPS data blijken er allemaal klassementen te bestaan op door andere gebruikers gecreëerde segmenten. Het nodigt soms uit tot flink gas geven op bepaalde stukken.
Dit al gelezen? http://hetiskoers.nl/2012/strava-moeten ... el-willen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er wel eens over nagedacht idd. dat het voor sommige mensen zonder verstand misschien wel uitnodigt tot het nemen van onverantwoorde risico's. Zeker als ik soms de PR's en KOM's van sommigen zie, dwars door dorpen, winkelstraten en over kruispunten met of zonder verkeerslichten.

De segmenten waar ik hard rij zijn eigenlijk altijd door god verlaten landweggetjes of uitgestorven fietspaden. De resultaten kun je eigenlijk alleen vergelijken met die van jezelf, aangezien de lijsten vervuild worden door vals spelers (op de brommer of in de auto), mensen die bij windkracht 8 in de rug met meer dan 50 in het uur hebben gereden en mensen die in een groepje hebben gereden. Neemt niet weg dat het wel leuk is als je ergens zomaar bovenaan komt te staan.

Clark
Forum-lid

Clark 03 okt 2016 13:17

Ik heb hiervoor een app gemaakt, dat enkel dit doet.
Je kan de gereden kilometers op de Racefiets en de Mtb bijhouden, alsook het totaal.
Uiteraard volledig gratis.
Enkel voor Android weliswaar :
https://play.google.com/store/apps/deta ... kilometers

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 okt 2016 13:28

Clark schreef:Ik heb hiervoor een app gemaakt, dat enkel dit doet.
Je kan de gereden kilometers op de Racefiets en de Mtb bijhouden, alsook het totaal.
Enkel voor Android weliswaar :
https://play.google.com/store/apps/deta ... kilometers
Er zijn volgens mij al heel veel app's waar het kan. Dus voor mij geen toegevoegde waarde.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 okt 2016 14:09

Ik vul het gewoon in Excel lijstje in.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 03 okt 2016 14:23

Mr. Chrono,

als je een segment echt (te) gevaarlijk vindt, idd een stadskern oid, kun je ook het segment zelf flaggen als gevaarlijk, hij wordt dan in zijn geheel verwijderd door Strava. Pas er wel een beetje mee op want sommige moraalridders verwijderen bijvoorbeeld ook een segment met een meters vrij liggend fietspad op een dijk waar je alleen tijdens de drukke (forens) uren wel eens een ander tegenkomt. Als iemand (overduidelijek (top 120km/h gps data op de (snel)weg ipv op het fietspad) in een auto heeft gereden kun je de rit flaggen en wordt hij ook direct door Strava verwijderd. Je ziet veel dat men ergens een rondje fietst, dan met de auto naar huis rijd en dan op alle segmenten naast/op doorgaande wegen de kom pakt met 60 of 90km per uur. Ik flag dat soort ritjes, hadden ze het auto gedeelte er maar af moeten knippen voor het uploaden.
Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 03 okt 2016 17:34

ritten flaggen als mijn KOM's in gevaar komen door een 120/h rijder op de weg naast het fietspad, dat doe ik wel eens...

Maar segmenten flaggen? :roll:
Waarom bestaan er zulke "ik meen een ander tegen zichzelf te moeten beschermen" mensen? Als ik hard wil gaan en als ik meen dat dat veilig is, wat heeft een ander ermee verloren dat hij daar niet hard wil gaan, en dat segment moet flaggen? Get a life... Rij die segmenten dan niet vol, maar laat een ander zijn ding doen.

Men spreekt nog over die ene dode enkele jaren geleden. Blijkbaar valt het dus wel goed mee, dat gevaarlijk rijgedrag door strava.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 03 okt 2016 17:44

In mijn omgeving ben ik het eigenlijk wel eens met de verwijderde segmenten (behalve degene die ik net beschreef) die heeft iemand later ook gewoon weer overnieuw aangemaakt (en nu bestaat hij nog). Ik snap het wel dat die optie er is (flag segment). Je ziet gewoon op IEDER segement dat er uiteindelijk echt om geracet gaat worden, zal best allemaal heel verantwoord kunnen op een winderige woensdagnamiddag in October maar waarom het risico nemen op plaatsen die er 90% (of simpelweg altijd) van de tijd niet voor geschikt zijn.
Afbeelding

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 okt 2016 18:30

Clark is gelukkig hier gekomen om alleen zijn berichtje te dumpen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2016 19:10

SqueeZer schreef:Google drive (sheets) gratis versie van Excell en kan je het ook nog eens delen met anderen :)
Keezx schreef:Ik vul het gewoon in Excel lijstje in.
Gratis en een MS product = yeah right :) of niet zo legaal.
Met Open Office Calc kun je ook in Excel formaat opslaan ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 03 okt 2016 19:32

de zwarten schreef:ritten flaggen als mijn KOM's in gevaar komen door een 120/h rijder op de weg naast het fietspad, dat doe ik wel eens...

Maar segmenten flaggen? :roll:
Waarom bestaan er zulke "ik meen een ander tegen zichzelf te moeten beschermen" mensen? Als ik hard wil gaan en als ik meen dat dat veilig is, wat heeft een ander ermee verloren dat hij daar niet hard wil gaan, en dat segment moet flaggen? Get a life... Rij die segmenten dan niet vol, maar laat een ander zijn ding doen.

Men spreekt nog over die ene dode enkele jaren geleden. Blijkbaar valt het dus wel goed mee, dat gevaarlijk rijgedrag door strava.
Ik kan het niet méér met je eens zijn. Gevaarlijk? Rijd 'm dan lekker niet. :(
Ik heb op mijn woon-werk ook ergens een segment zitten waarbij ik denk: " Je bent niet goed bij je hoofd als je daar gaat jagen." Maar dan ga ik dat toch niet voor een ander bepalen. :dislike:

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 04 okt 2016 13:23

ik dwaal hiermee even af, maar er is zo een landwegje dat ik enkel vol durf rijden als de mais van de velden is (anders heb je enkele onoverzichtelijke bochten en een voorrang van rechts).

Dat dit gevaarlijk is met 2 meter hoge mais is evident. Maar zonder mais zie je alles van 500 meter ver aankomen en is er geen vuiltje aan de lucht.

In ieder geval: je kan ook in google gratis spreadsheets gebruiken, of via openoffice :)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2016 13:34

Wolfhound32 schreef:
Ik kan het niet méér met je eens zijn. Gevaarlijk? Rijd 'm dan lekker niet. :(
Ik heb op mijn woon-werk ook ergens een segment zitten waarbij ik denk: " Je bent niet goed bij je hoofd als je daar gaat jagen." Maar dan ga ik dat toch niet voor een ander bepalen. :dislike:
Deels; er zijn genoeg idioten die WEL gaan jagen en daarmee anderen in gevaar brengen.
We moeten maar hopen (tegen beter weten in) op voldoende gezond verstand bij iedereen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie