Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 17 sep 2016 10:19

Je kunt moeilijk een levensduur aan een setje hangen, dat is van zo veel factoren afhankelijk.
Als jij het gevoel hebt dat je niet lekke zit: gewoon een nieuw setje kopen. Zonde om je hobby daardoor te laten verpesten. Er zijn zat prachtige sets te krijgen in de uitverkoop.

Succes

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 sep 2016 11:03

scottpch schreef:Ik heb onlangs 2 nieuwe Assos broeken gekocht, omdat de prijs van een Castelli Free aero race wel heel dicht in de buurt van Assosprijzen kwam.
Een neo pro S7 en een Equipe, beide met een "zwevende" zeem.
Wat een kutbroeken (sorry voor het taalgebruik), bij een langere rit, 100 km, irriteert die zeem aan de zijkanten omdat die niet vast aan de broek gestikt zit, maar zweeft. Korte ritjes overleef ik er nog net mee, maar wel nadat ik een lading vaseline gebruikt heb. Je zit constant met je hand in je broek om die zeem aan de zijkanten terug te duwen.
Kortom waardeloze oplossing van Assos! En dat voor een kleine €300,-.
Ik heb maar weer een Castelli Free aero racebroek erbij gekocht, wat zit die zalig ivm die Assosmeuk.
Ook een paar Assosshirts erbij gekocht en die zitten perfect.
Ik heb een vermoeden dat je assos broek te groot is dan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 17 sep 2016 13:17

Nee hoor, eerst een S aangehad, die trok ik zowat kapot om hem aan te krijgen, daarna de M.
Zit als gegoten, lekker strak, maar oh wee bij een lange rit stropt die zeem aan de zijkanten een beetje op waardoor ie wrslk wat dubbel komt te zitten. Omdat ie aan de zijkanten niet doorgestikt/vast aan de broek zit.
M'n Castelli free aero racebroeken zijn allen maat L, ook lekker strak en geen centje pijn.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 sep 2016 15:25

Het zijn geen k#tbroeken, ze passen gewoon niet bij jouw lichaam.
Zoals we hier wel vaker constateren is passing van een fietsbroek erg belangrijk, wat voor de één een goede broek is is dat voor de ander niet. Assos is geen slechte broek als hij niet past, evenmin Castelli of welk mark dan ook.
Het is natuurlijk balen als een merk met een nieuw lijn komt en je eigenlijk weer opnieuw moet beginnen met broeken passen om te zien of ze nog steeds een goede passing hebben.

Vwb levensduur.
De zeem gaat vast wel iets achteruit maar volgens mij is het vooral de stof zelf die gaat scheuren, verkleuren of gewoon slijt en dun wordt waardoor je een broek vervangt.

Ritjes van 60 km maakt het vaak niet heel veel uit waar je mee rijd.
Al is het ook dan prettig als de fietsbroek gewoon lekker zit.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 23 sep 2016 20:15

Ik heb nu ook een Nalini, die zit wel lekker.
Het is alleen een zogenaamde 'Team Cyclewear' bedrukt met het logo van een leverancier van mn werk.

Met welk type Nalini broek kan ik die vergelijken???
Het heeft een rode zeem en is van vrij elastisch materiaal voorzien.

Wie weet dat toevallig?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 23 sep 2016 21:07

scottpch schreef:Ik heb onlangs 2 nieuwe Assos broeken gekocht, omdat de prijs van een Castelli Free aero race wel heel dicht in de buurt van Assosprijzen kwam.
Ik wilde nog een Assos S5 Uno bib bijkopen maar de Castelli was toevallig in de aanbieding en de S5 was eruit inmiddels. Vond de Castelli echt een veel mooiere broek maar de bretels zaten me echt veel te strak (heb een lang bovenlijf). Verder zat ie super maar ja... Als je na 5 minuten al voelt dat er iets niet helemaal goed zit dan wordt dit'm niet. In een grotere maat was het niet beter, dan zat de broek weer niet goed.

Toen uiteindelijk voor Assos S7 neo Pro bib gegaan, zit prima. De zeem is even wennen maar geen probleem mee gehad. Ik ben zeker tevreden met de broek maar voor mij was een nieuwe S5 goed genoeg geweest.
De S7 heb ik nu ca een jaar in gebruik samen met de S5 die ik al had en verder nooit problemen mee gehad.

Ze zouden alleen es wat aan het uiterlijk moeten doen, blijft wat saai toch zeker vergeleken met Castelli. :D
Vogelpoep op linker been gevoel herken ik wel :D :D , maar ach... Na vijf minuten valt het niet meer op.

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 21 okt 2016 08:50

Op de vraag wanneer je broek op is kan je soms beter vragen aan degene die achter je fietst. Je kont schijnt dan door de broek heen. :)

Ik heb twee jaar een Assos S5 broek gehad en nadat er een gaatje door slijtage was ingekomen heb ik deze weggegooid. Mede doordat het Assos instapmodel pas vanaf €150 begint ben ik eens verder gaan kijken. Uiteindelijk kwam ik bij een Vermarc PRR broek. Ik moet wel zeggen, die zit ook erg lekker en is in de portemonnee ook nog eens een stuk voordeliger.

Plaats reactie