Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 02 sep 2016 08:19

Beste forumleden,

Ik had nog een vraagje over de ROX 10.0. Heb dit topic niet gevolgd dus kan zijn dat mijn vraag al beantwoord is, maar hoe wissel je tussen fiets 1,2 en 3? (dat hij die ANT+ sensoren zoekt). Kan dit nergens terug vinden en het gaat niet automatisch.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 sep 2016 15:42

Voor je vertrekt (misschien kan het ook tijdens, maar dat weet ik niet zeker), even naar je settings menu.,. en daar de bike selecteren. 1e keer zul je de sensoren voor de andere fiets nog moeten synchroniseren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 02 sep 2016 20:08

Inderdaad als het gaat om de eerste keer, via het settings menu de juiste fiets selecteren en dan de sensoren pairen.

Overigens je kunt ook on the fly een andere fiets selecteren (nadat je sensoren gepaird zijn). Als je nog niet vertrokken bent, maar al wél in het trainingscherm zit kun je ook via het snel menu een aantal settings wijzigen waaronder het fietsnummer, zone alarm, hoogte correctie, etc.
Je komt in dit menu door de 2 bovenste knoppen tegelijk in te drukken.
Vervolgens naar beneden scrollen met de +/- toetsen onderop het toestel. De rest wijst zichzelf.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 14 sep 2016 21:41

weet iemand misschien of en waar ik het instrumentje waar je het baterrijklepje van je computertje/hartslagband en sensor kan bij bestellen ? Ik ben het onding kwijt...

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 15 sep 2016 13:22

Om hem open te krijgen pak je gewoon een koffielepel of grote platte schroevendraaier. Of je de batterijklepjes los kan bijbestellen weet ik niet. (als het niet één van deze twee is moet je je vraag even beter formuleren)

Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik zocht wat Fietser_1971 op het laatst verteld:
Fietser_1971 schreef: Je komt in dit menu door de 2 bovenste knoppen tegelijk in te drukken.
Vervolgens naar beneden scrollen met de +/- toetsen onderop het toestel. De rest wijst zichzelf.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 17 sep 2016 10:14

Heeft iemand ervaring met de laatste firmware? Ik heb ooit één keer updated toen het extra custom scherm is geïntroduceerd, maar daarna niet meer. Dat is al ca een jaar geleden.
Ben benieuwd of er nog merkbare verbeteringen zijn geïntroduceerd sindsdien.
In principe draai ik geen updates zolang iets werkt tenzij er nieuwe functionaliteit bij is gekomen.

Jammer genoeg vertelt Sigma niet wat de wijzigingen zijn.
Dat mogen ze best wel eens verbeteren imo.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 sep 2016 18:15

Roaldinio schreef:Om hem open te krijgen pak je gewoon een koffielepel of grote platte schroevendraaier. Of je de batterijklepjes los kan bijbestellen weet ik niet. (als het niet één van deze twee is moet je je vraag even beter formuleren)

Dat ding rechtsonder bedoel ik dus
Afbeelding

Gebruikersavatar
ghulst
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2016 20:55

Gebruikersavatar ghulst 10 okt 2016 23:29

Ik wil een fietscomputer toevoegen aan mijn fiets. Ik heb nu een rit gereden, maar dat was met mijn iPhone in mijn armband. Dat doe ik liever niet nog een keer.

Ik wil mijn training meten. Gewoon snelheid, cadans, afstand en tijd en dat dan weer delen op Strava. Ik wil een onbekende route kunnen uitzetten om te rijden. En ik wil wat trainingen kunnen rijden. Dus op hartslag, afstand, snelheid of intervallen zetten.

Kan dat hiermee? Of moet ik dan verder kijken?

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 11 okt 2016 06:39

ghulst schreef:Ik wil een fietscomputer toevoegen aan mijn fiets. Ik heb nu een rit gereden, maar dat was met mijn iPhone in mijn armband. Dat doe ik liever niet nog een keer.

Ik wil mijn training meten. Gewoon snelheid, cadans, afstand en tijd en dat dan weer delen op Strava. Ik wil een onbekende route kunnen uitzetten om te rijden. En ik wil wat trainingen kunnen rijden. Dus op hartslag, afstand, snelheid of intervallen zetten.

Kan dat hiermee? Of moet ik dan verder kijken?

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 11 okt 2016 07:20

ldebruin schreef:
ghulst schreef:Ik wil een fietscomputer toevoegen aan mijn fiets. Ik heb nu een rit gereden, maar dat was met mijn iPhone in mijn armband. Dat doe ik liever niet nog een keer.

Ik wil mijn training meten. Gewoon snelheid, cadans, afstand en tijd en dat dan weer delen op Strava. Ik wil een onbekende route kunnen uitzetten om te rijden. En ik wil wat trainingen kunnen rijden. Dus op hartslag, afstand, snelheid of intervallen zetten.

Kan dat hiermee? Of moet ik dan verder kijken?
De dingen die je wilt, gaan heel goed met de Rox 10. Ik heb hem nu 1,5 jaar. Accu gaat lekker lang mee. Routes rijden gaat gaat goed. Wel is het zo dat er geen kaart in de Rox zit, je hebt alleen de route als lijn op je scherm. Trainingschema's zitten er niet in, wel kun je volgen hoe je hartslag over zones verdeeld is. Zowel tijdens als na de rit. Gereden routes uploaden naar strava gaat met drie keer klikken via de bijgeleverde software voor pc of mac. Er zit geen wifi in, dus je hebt wel altijd een computer nodig.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 okt 2016 20:54

Of tablet... de app versie van het sigma data centre werkt bijzonder prettig
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
ghulst
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2016 20:55

Gebruikersavatar ghulst 11 okt 2016 21:07

Bedankt voor de informatie. Trainingsschema's vind ik wel belangrijk. Ik heb inmiddels een andere leuze gemaakt.

Plaats reactie