Zadel advies
-
- Forum-lid
Beste leden,
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, maar kom er niet helemaal uit. Ik rijd al jaren met een Selle Italia ('Race', staat aan de zijkant) zadel dat standaard op mijn Canyon zat. Nooit grote problemen gehad, maar hij zit ook niet perfect. Wegens slijtage ben ik toe aan een nieuw zadel. Mijn huidige zadel is 13,5 cm breed en licht golvend (achterste gedeelte loopt licht op).
Nu heb ik de meetmethode gebruikt die veel op internet terugkomt en zitten mijn zitbotjes 11,5 cm uit elkaar. +2,0-2,5 cm zou ik dus een zadel van tussen de 13,5 en 14,0 cm moeten kiezen. Daarnaast ben ik vrij stijf dus wil ik sowieso voor een zadel met uitsparing gaan.
Ik zit niet overdreven stil tijdens het fietsen maar ben ook geen echte werker. Vind het wel fijn om af en toe van positie te kunnen wisselen, dus wat ik lees zou ik dan een vlak zadel moeten nemen.
Hebben jullie suggesties voor een zadel dat bij bovenstaande beschrijving aansluit?
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, maar kom er niet helemaal uit. Ik rijd al jaren met een Selle Italia ('Race', staat aan de zijkant) zadel dat standaard op mijn Canyon zat. Nooit grote problemen gehad, maar hij zit ook niet perfect. Wegens slijtage ben ik toe aan een nieuw zadel. Mijn huidige zadel is 13,5 cm breed en licht golvend (achterste gedeelte loopt licht op).
Nu heb ik de meetmethode gebruikt die veel op internet terugkomt en zitten mijn zitbotjes 11,5 cm uit elkaar. +2,0-2,5 cm zou ik dus een zadel van tussen de 13,5 en 14,0 cm moeten kiezen. Daarnaast ben ik vrij stijf dus wil ik sowieso voor een zadel met uitsparing gaan.
Ik zit niet overdreven stil tijdens het fietsen maar ben ook geen echte werker. Vind het wel fijn om af en toe van positie te kunnen wisselen, dus wat ik lees zou ik dan een vlak zadel moeten nemen.
Hebben jullie suggesties voor een zadel dat bij bovenstaande beschrijving aansluit?
Ik heb idd de power en dit is by far het beste zadel dat ik ooit heb gehad...en ik heb er aardig wat versleten...zelfs met een agressieve racehouding geen beknelling.
Heb je wel eens last van je perineum? Dan zou ik deze zeker aanraden....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je wel eens last van je perineum? Dan zou ik deze zeker aanraden....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
-
- Forum-lid
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een Power 143 mm op de kop weten te tikken, dus die ga ik de komende tijd eens goed testen.
Ik had even vluchtig gekeken. Dan ben ik idd de comp tegengekomen.scottpch schreef:Ooit van de Power S-works gehoord scoloo? €269,90....![]()
De duurste in lijn, je hebt daarnaast nog de pro, expert en de comp die met €79,90 het goedkoopste van de Power lijn is.
Biking is Living!
-
- Forum-lid
Inmiddels enkele heerlijke tochtjes met de Power Expert gemaakt, bevalt echt zeer goed! Wat mij vooral positief heeft verrast is dat het zadel relatief kort is, waardoor je 'aan de voorkant' echt een heel vrij gevoel hebt. Totaal ook niet het gevoel dat je eraf kan schieten, waar ik nog een beetje bang voor was. Uitsparing verlicht daarnaast de druk aanzienlijk.