Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 26 aug 2016 08:17

Wie van jullie heeft "GPX to Strava Route" uit Strava Labs al eens met succes gebruikt? http://labs.strava.com/gpx-to-route/

Hiermee zou je dus een .gpx bestand moeten kunnen uploaden, om die vervolgens met de Strava route editor te kunnen bewerken. Ik wil het met name gebruiken voor MTB routes die ik bijv. als activity tegenkom bij andere Strava leden. Ik heb Premium dus kan die activity downloaden als .gpx (of kan dat sowieso?) en die probeer ik dan dus te uploaden. Resulteert echter steeds in een error.

Zit 'm dat in het feit dat die MTB routes soms/vaak over - voor Google Maps - niet bestaande wegen lopen en Strava ze daarom niet kan converteren? Dat zou extreem jammer zijn...

Anyone?
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2253
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 26 aug 2016 08:40

Wel eens gebruikt, met wisselend succes idd. Ik heb nog geen logica kunnen ontdekken wanneer het wel gaat lukken en wanneer niet maar problemen bij niet-bestaande wegen voor MTB routes kllinkt wel plausibel.

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 26 aug 2016 09:43

Woefdram schreef:Wel eens gebruikt, met wisselend succes idd. Ik heb nog geen logica kunnen ontdekken wanneer het wel gaat lukken en wanneer niet maar problemen bij niet-bestaande wegen voor MTB routes kllinkt wel plausibel.
Ja, zonde toch?!

Moet ik alsnog uitwijken naar een andere site/tool om een .gpx te editten. Momenteel ben ik MapMyRide aan het testen, werkt op zich aardig.

GPSies kan ik dan bijvoorbeeld weer helemaal niks mee, qua verbouwen van een bestaande route... Even simpel het begin en eindpunt verleggen en wat stukjes uit de route verwijderen of toevoegen, het werkt gewoon niet intuitief.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 26 aug 2016 11:36

Bij mij werkt het goed.
Enkele keer gezien dat die de gpx niet in laad maar waar dat dan aan ligt weet ik niet.

Laatste keer een gpx van gpsies ingeladen. Deze had daar veel te veel hm's.
Strava corrigeerde deze, route beetje aangepast en daarna gedeeld in de strava club.
Voor mezelf dan weer een tcx gedownload voor mijn Garmin.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 27 aug 2016 13:57

LexoProductionS schreef:
Martin78 schreef:
Graziano schreef:Automatisch pauzeren uitschakelen en rekening houden dat je bij een stop dan handmatig Strava even op pauze zet.

Of idd een Garmin of Mio oid aanschaffen.
Dit heb ik van de week geprobeerd, en wat denk je nu neemt hij de rit niet eens meer op :D
Alleen de tijdsduur maar geen route of afstand :cry:
precies hetzelfde vanmiddag
Strava app eraf gegooid en opnieuw op de telefoon gezet.
Vandaag geprobeerd, en nu gewoon weer gebruikt zoals hij de eerste keer ook stond in de basis instellingen.

Wat denk je, 16km in 6 minuten, gemiddeld 154km/h en uit het niks gestopt tijdens automatisch pauzeren :(

Heeft iemand enig idee???

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 27 aug 2016 15:08

Vandaag weer het zelfde probleem ondervonden. Nu heb ik weer ontkoppeld en Garmin even aan/uit gezet en daarna werd de rit wel naar de app gestuurd, maar ja dat gebeurde verleden keer ook.

Strava/Garmin :dislike:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 27 aug 2016 15:20

Ik heb hem alleen via de app op mijn telefoon, dus over de combi Strava/Garmin kan ik helaas niks zeggen.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 28 aug 2016 16:36

body schreef:Vandaag weer het zelfde probleem ondervonden. Nu heb ik weer ontkoppeld en Garmin even aan/uit gezet en daarna werd de rit wel naar de app gestuurd, maar ja dat gebeurde verleden keer ook.

Strava/Garmin :dislike:
Heb Strava van de telefoon gegooid daarna de telefoon opnieuw opgestart en vandaag Strava opnieuw op de telefoon gezet en hij deed het vandaag prima ;) (gelukkig)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 28 aug 2016 21:03

Ik heb strava ook verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en netwerk verwijderd van mijn Garmin en zelfs Avira verwijderd. Werkt wel maar traag.

Kunnen antivirusprogrammas invloed hebben?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 29 aug 2016 18:27

@body,

Ja het "zou" kunnen maar ik heb er ook een op mijn telefoon en Strava werkt weer normaal.
Dus ik denk dat het bij mij geen invloed heeft gehad.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 31 aug 2016 18:20

Vandaag weer het zelfde probleem. Rit upgeload en weg was ie maar kwam niet op Strava terecht. Via Bluetooth heb ik de rit alsnog via Garmin connection kunnen versturen.

Daarna een nog een test gedaan. Als ik in Garmin de rit upload dan blijft deze uploaden. In de map "geschiedenis" heb ik de rit 4 keer upgeload daarna lukte het pas.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Voor de laatste update werkte alles nog normaal. Ik heb Strava al een paar keer verwijderd maar zonder succes.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 02 sep 2016 11:21

Ik heb het de laatste maand ook twee keer voorgehad. Volgens mij ligt dit gewoon aan Strava (site eventjes down ofzo). Even geduld hebben en wat later opnieuw proberen is meestal de oplossing.

Plaats reactie