Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 sep 2016 06:43

Ik ben zelf benieuwd of je lager uit kunt komen door zelf te spaken. De velgen komen, als ik het goed heb, op ongeveer 280 euro met de keramische rand. Dan heb je nog 400 euro voor naven, spaken en remblokjes.

Zijn er specifieke 2:1 naven te koop?

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 01 sep 2016 08:01

Ligero heeft ooit een 2:1 naaf ontworpen, en Royce maakt ze op aanvraag.

Er zijn wel naven verkrijgbaar die 2:1 geboord zijn, zoals Bitex en Powerway. Dit zijn echter nog steeds naven die voor een conventioneel spaakpatroon ontworpen zijn. Een specifieke 2:1 naaf zou de linkerflens veel verder naar buiten geplaatst hebben (zoals b.v. de Campa naven die voor G3 gebruikt worden.)
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 sep 2016 09:46

Ik zou een Fulcrum R7 naaf nemen, goed genoeg.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bellebikes
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2016 22:05

bellebikes 01 sep 2016 11:59

Beste forumleden,

Mijn naam is Jan-Willem van Soest, oprichter van Aforce en de man achter het Al33 project op kickstarter.

Vragen over het project beantwoord ik graag. Ik zal dit topic in de gaten blijven houden.
Laseren is een no-go voor mij; decals kun je vervangen of verwijderen.
Het design zal minimalistisch en strak zijn, absoluut niet schreeuwerig. Voor kickstarter backers kunnen we ook de velgen volledig zwart leveren, maar de voorraad die we houden zal enkel met gegraveerd logo zijn.
Naar ik verwacht, zijn ze rechtstreeks verkrijgbaar, namelijk via de website bellebikes.com Volgens zijn reactie op WW komen er waarschijnlijk geen schreeuwerige decals op.
Voor kickstarter backers zal levering naar alle waarschijnlijkheid in november of iets eerder plaatsvinden. Voor 2017 hopen we direct uit voorraad te kunnen leveren.
waar verkrijgbaar?
Wij leveren sowieso direct aan klanten. Daarnaast zullen we ook de samenwerking met fietswinkels zoeken.
Het schijnt erg lastig te zijn om een velg te maken met die vorm, dat gewicht en voldoende stabiliteit en rondheid, dat zou moeten komen van een nieuwe legering (niet de gebruikelijke 6061)
Als ik deze velgjes zou kunnen bestellen voor 50€ p.st. zou ik daarmee een nieuw wielproject starten, maar het lijkt ongeveer het dubbele of meer te worden.
Bovenstaande punten zijn inderdaad een uitdaging gebleken. Om deze rij-eigenschappen te realiseren is idd de legering harder en het productieproces duurder. hieronder de conclusie van november bicycles (deze amerikaanse zaak heeft de velgen getest in opdracht van onze amerikaanse distributeur).
The extrusion has no noticeable deformations in it. It's easy to find dimples on Kinlin rims (much assisted by their shiny finish, which emphasizes them) but for an alloy rim this deep to have no dimples is pretty remarkable.
Overall, these are an obvious better choice for anyone looking at any wheels shallower than a 303. They might even edge up to being a straight up imporovement over 303s - the wind tunnel would make that call. Braking is better than anything carbon, they're as light as a 202 or 2.2 clincher build, I'd guess they're the aerodynamic superior to either of those (again - can't say without tunnel test) and a set of these with T11s would be basically 1/3 the price of a 202 and maybe 1/4 the retail price of a 2.2.
wat me meteen op het volgende punt brengt. de toroidal rim shape heeft wel degelijk aerodynamische voordelen laten onze computer-simulaties en windtunnel testen van toroidal gevormde velgen zien.

Op 9 september staat er in amerika een test gepland met o.a. de Al33 velg. Dan kan ik ook de resultaten geven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2016 12:57

Tot wanneer kun je op het Kickstart project inschrijven/bestellen?
Een volledig zwarte set waar ik custom black-on-black decals op kan laten zetten zie ik eventueel nog wel zitten.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 01 sep 2016 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 01 sep 2016 12:59

Fijn project! Ik volg het op hier en alvast veel succes, mooi initiatief imo.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 sep 2016 13:01

Hallo, Jan-Willem. Welkom en dank voor je uitgebreide toelichting! Voor de fijnproevers; Jan-Willem heeft een enorme hoeveelheid aan informatie en antwoorden op WeightWeenies gezet/gegeven. Ik snap er maar de helft van maar kan concluderen dat aan werkelijk alles is gedacht en alles zeer zorgvuldig is overwogen & getest. Kortom, ik ben erg benieuwd hoe de wielset zal zijn. Enig nadeel in mijn optiek; doordat de naamsbekendheid (nog?) gering is zullen de wielen tweedehands moeilijker te verkopen zijn dan systeemwielen. Maar wellicht zijn ze zo goed dat dat voorlopig niet aan de orde zal zijn (en tegen die tijd heeft dit bedrijf uiteraard al een grote vlucht genomen :D!)
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 sep 2016 13:02

daniel1975 schreef:Tot wanneer kun je op het Kickstart project inschrijven/bestellen?
Je bent bekend met google en/of internet neem ik aan? Zelfs hier op de Fiets homepage staat een link. Kortom; zoek ff voordat je vrij voor de hand liggende vragen stelt.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 01 sep 2016 14:00

tomtom schreef:
daniel1975 schreef:Tot wanneer kun je op het Kickstart project inschrijven/bestellen?
Je bent bekend met google en/of internet neem ik aan? Zelfs hier op de Fiets homepage staat een link. Kortom; zoek ff voordat je vrij voor de hand liggende vragen stelt.....
Een iets vriendelijker toontje mag echt wel.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

bellebikes
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2016 22:05

bellebikes 01 sep 2016 15:54

@Daniel,

Kickstarter campagne duurt tot 6 september tot 9 uur s'ochtends. Voor de korting en levering in november is kickstarter de beste optie.

@tomtom,
Op weightweenies is idd het e.e.a. behandeld. Maar ik zal proberen om hier ook inhoudelijk in te gaan op vragen.

@EmPeHa
Zijn er specifieke 2:1 naven te koop?
Wij kunnen onze naven ook los leveren. als bij het bestellen van een set naven icm velgen kan 269 euro extra gepledged worden op een set velgen. Dan leveren we de naven mee.
Met spaken erbij kan ook, maar dan bespaar je 3 tientjes op een wielset. Dus dat is interessant als je graag zelf de set wilt afspaken.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 sep 2016 15:58

mackersv2.0 schreef:
tomtom schreef:
daniel1975 schreef:Tot wanneer kun je op het Kickstart project inschrijven/bestellen?
Je bent bekend met google en/of internet neem ik aan? Zelfs hier op de Fiets homepage staat een link. Kortom; zoek ff voordat je vrij voor de hand liggende vragen stelt.....
Een iets vriendelijker toontje mag echt wel.
Klopt.....maar ik vind het zo'n ongelofelijk "piep" vraag dat ik me even niet in kon houden... Lijkt namelijk de gewoonte te worden op dit forum; vragen stellen zonder jezelf eerst even te informeren en/of na te denken. Maar vriendelijker had het wellicht gekund. Ik zal het goedmaken; de actie op Kickstarter duurt nog VIER dagen :D!


G
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2016 16:21

Te laat, nu heb ik het zelf al opgezocht......



;-)
Less is bore

Plaats reactie