Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16204
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jun 2016 00:12

Ten eerste lust ik geen bananen dus gooi ik de schillen ook niet weg. Ik neem dus netjes al mijn rotzooi mee naar huis.

Het gaat er mij om dat ik het verband tussen vee en de berm niet helemaal begrijp. In de berm komen b.v. auto's met olie- en brandstoflekkages terecht. Dus zelfs als iedereen zijn afval zou opruimen is het niet verstandig om daar je vee van te laten eten.
Afval in andermans weiland gooien is ook iets anders dan iets dat wegrot in de berm gooien. Ik zou ook niet vrolijk worden als er mensen "gratis compost" in mijn tuin komen dumpen, hoe goed het ook is voor de plantjes.

Nogal tegenstrijdige weetjes over hoelang het duurt voordat een bananenschil wegrot trouwens. Misschien dat er iemand er een paar in en hoekje van zijn tuin wil gooien om daar uitsluitsel over te krijgen. En hoe zit het eigenlijk met een appelkroos? Mag dat wel want die rot sneller weg en is min of meer inheems?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 jun 2016 07:20

Biologische appels wel, appels met chemokuur dien je bij de gemeentewerf in te leveren als chemisch afval.

Vwb de berm. Veel mensen zien de berm als hun persoonlijke vuilnisbak, zelfs apen kun je leren afval in een prullenbak te kiepen. Helaas is dat bij een groot deel van de mensheid blijkbaar niet mogelijk.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 jun 2016 08:30

NicoNB schreef:Biologische appels wel, appels met chemokuur dien je bij de gemeentewerf in te leveren als chemisch afval.

Vwb de berm. Veel mensen zien de berm als hun persoonlijke vuilnisbak, zelfs apen kun je leren afval in een prullenbak te kiepen. Helaas is dat bij een groot deel van de mensheid blijkbaar niet mogelijk.
Volgens mij zijn we het hier (gelukkig) redelijk eens over het feit dat je normaal afval niet in de berm achterlaat. Eigenlijk totaal offtopic hier maar het gaat nu nog uitsluitend om de bananenschil ja/nee heb ik het idee..

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 06 jun 2016 09:17

bever schreef:
Eddy Verdam schreef:Ik als hobby wielrenner en veehouder irriteer me kapot aan het achterlaten van rommel, van plastic tot blikjes en "groen afval". De gevolgen voor mijn grazende dieren kunnen enorm zijn, tot dode dieren aan toe! Zelf een bananenschilletje kan mijn dieren ziek maken door schimmel! AUB opruimen graag. Tevens vind ik dat wij als wielrenners zich gewoon aan de verkeersregels moeten houden. Wat maakt het uit als we even remmen moeten? Mini vorm van interne interval training of temp wisseling training.
interessante opmerking. Vandaag had ik een discussie met een mede-renner over het weggooien van bananenschillen, mijns inzien compost, dus niet schadelijk. Het is ook de vraag hoe lang het duurt voor een bananenschil is afgebroken, schattingen lopen tussen de 1 en 10 jaar. Ook mijn medefietser vertelde dat dieren de schillen kunnen opeten, maar we kwamen er beiden niet uit welk dier er nou een bananenschil eet. Welke dieren hoed jij ?

Melkkoeien en schapen, schimmels zijn net als voor mensen niet goed. Word de "verse" bananenschil / appel direct gegeten, dan zal het nog wel meevallen. Maar schimmels kunnen gewoon gevaarlijk zijn. Maar mijn boodschap gaat ook over het algemene, hondenbezitters kunnen er ook wat van hoor....je kunt bijna wel zeggen dit iedereen gewoon denkt alles maar te mogen.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 29 jul 2016 11:01


senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 29 jul 2016 14:40

Waar je dan vooral ziek van word zijn (sommige) reactie's.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 29 jul 2016 16:31

Schokkend heh, inlevingsvermogen van een baksteen, hoe gaat het met de hond krijgt 23 plusjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 29 jul 2016 18:30

senior schreef:

Waar je dan vooral ziek van word zijn (sommige) reactie's.
Maar de vooroordelen heb je toch bij iedere groepering, of dat nu wielrenners zijn of mannen met leren jasjes op en Harley of mensen die naar een voetbal wedstrijd gaan.

Ik ben heel eerlijk grote groepen wielrenners in het weekend zijn ook zwaar irritant, schreeuwen jagen je van het pad af en dus kan ik begrijpen dat mensen die gebruik maken van de fietspaden een hekel hebben aan wielrenners.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 29 jul 2016 20:14

Martin78 schreef: Maar de vooroordelen heb je toch bij iedere groepering, of dat nu wielrenners zijn of mannen met leren jasjes op en Harley of mensen die naar een voetbal wedstrijd gaan.

Ik ben heel eerlijk grote groepen wielrenners in het weekend zijn ook zwaar irritant, schreeuwen jagen je van het pad af en dus kan ik begrijpen dat mensen die gebruik maken van de fietspaden een hekel hebben aan wielrenners.
Mee eens . Wat jij hier noemt "groepen wielrenners" betitel ik als groepen surrogaat-wielrenners.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 29 jul 2016 21:57

Zijn toer boeren :mrgreen: (en die mogen wat mij betreft ook langzaam uitsterven.....) Wielrenners rijden in het weekend op een afgesloten parcours met als doel zo hard mogelijk te gaan.
De rest zijn gewoon recreatieve fietsers en die hebben zich gewoon aan de regels te houden en dat betekend ook in het weekend netjes naast of achter elkaar fietsen en je gewoon aan de regels te houden.....
Zonder gekheid mensen vinden het wel makkelijk om zo'n beetje alles in hokjes te plaatsen (maar vergeten dat ze zelf doorgaans ook wel bij ëën of meerdere groepen horen).

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2016 02:27

+1

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 30 jul 2016 07:40

sharkman113 schreef:Zijn toer boeren :mrgreen: (en die mogen wat mij betreft ook langzaam uitsterven.....) Wielrenners rijden in het weekend op een afgesloten parcours met als doel zo hard mogelijk te gaan.
De rest zijn gewoon recreatieve fietsers en die hebben zich gewoon aan de regels te houden en dat betekend ook in het weekend netjes naast of achter elkaar fietsen en je gewoon aan de regels te houden.....
Zonder gekheid mensen vinden het wel makkelijk om zo'n beetje alles in hokjes te plaatsen (maar vergeten dat ze zelf doorgaans ook wel bij ëën of meerdere groepen horen).
Zondag ook een toerboer erop gewezen dat hij door rood licht overstak.
En hem verteld dat we ( toerboeren) al een erg slechte naam in het verkeer hebben.
Het antwoord was de bekende middenvinger.............................................. :evil: :evil:
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie