Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Paintcrack?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 jul 2016 23:24

@specialized merida: Dan heb je of nog nooit een werkplaats gehad of je kunt niet inschatten hoe lang het duurt om een fiets in elkaar te schroeven. Wat niet erg is.
Ik vind de aanbieding nogal coulant.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 28 jul 2016 23:33

sloeren schreef:@specialized merida: Dan heb je of nog nooit een werkplaats gehad of je kunt niet inschatten hoe lang het duurt om een fiets in elkaar te schroeven. Wat niet erg is.
Ik vind de aanbieding nogal coulant.
Ik ben al meer dan 25 jaar fietsenmaker dus weet wel hoe snel je een fietsje kan overbouwen hoor !
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 jul 2016 23:35

specializedmerida schreef:
scoloo schreef:
specializedmerida schreef:Ik vind dat er wel heel lichtzinnig over de beschadiging gedaan word, hoe zou je het vinden als het je eigen nieuwe fiets zou zijn.

Ben je er echt niet blij mee lijkt me en haal je ook niet je schouders er over op.

En 150,- om een racefietsje om te bouwen is normaal werkplaats tarief lijkt me en in mijn optiek is daar niets coulant aan.
Het frame wat ze daar bij aanbieden moet je natuurlijk niet mee rekenen? Kost mantel ja toch niets. Man o man.
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld ?
Scoloo gaat er vanuit dat de FM ook toelegt op het beschadigde frame.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 jul 2016 23:53

Sint Nicolaasactie @frameruil

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 29 jul 2016 00:00

@ specialized merida. Dan ben je een betere fietsenmaker dan ik. Binnenkabels en drie uur vind ik redelijk.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 jul 2016 00:12

Het is tijd voor de borrelnootjes. Wat een gemiep over een mini plekje bij de snelspanner. Een fiets is niet om aan de muur te hangen. En je kan nu mantel gaan zwartmaken, maar dat is in deze zaak nergens voor nodig. Als je dat frame niet meer wil kom je het maar hierheen brengen. ;-)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jul 2016 06:55

thestudent schreef:Het is tijd voor de borrelnootjes. Wat een gemiep over een mini plekje bij de snelspanner. Een fiets is niet om aan de muur te hangen. En je kan nu mantel gaan zwartmaken, maar dat is in deze zaak nergens voor nodig. Als je dat frame niet meer wil kom je het maar hierheen brengen. ;-)
Een hele dikke +1
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jul 2016 07:47

EmPeHa schreef: Scoloo gaat er vanuit dat de FM ook toelegt op het beschadigde frame.
Dat verkoopt Mantel gewoon aan een ander alleen dan zonder de fout te maken de snelspanner niet voor de beschadiging te draaien :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 jul 2016 08:04

Ernie C. schreef:
EmPeHa schreef: Scoloo gaat er vanuit dat de FM ook toelegt op het beschadigde frame.
Dat verkoopt Mantel gewoon aan een ander alleen dan zonder de fout te maken de snelspanner niet voor de beschadiging te draaien :mrgreen: .
Mantel heeft op de site wel eens frames / fietsen in de aanbieding waarbij vermeld is dat ze licht beschadigd zijn, gaat vaak om plekjes die ik gezien de korting dan wel voor lief zou nemen

Dit zal dan ook wel zo'n gevalletje worden (of ze fixen het zelf met lakstift ;))

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 29 jul 2016 14:50

thestudent schreef:Het is tijd voor de borrelnootjes. Wat een gemiep over een mini plekje bij de snelspanner. Een fiets is niet om aan de muur te hangen. En je kan nu mantel gaan zwartmaken, maar dat is in deze zaak nergens voor nodig. Als je dat frame niet meer wil kom je het maar hierheen brengen. ;-)
Inderdaad. TS heeft blijkbaar nog nooit de ketting tussen blad en frame gehad. Of een steen die van een wiel wegspat en het frame raakt. Zoals al eerder gezegd hier: wat witte lak en klaar. Alleen als hij ervan af wil moet hij het niet bij jou brengen, dan hoort het bij mij. Ik zorg wel dat het in de kliko gaat. :lol:

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 29 jul 2016 16:33

Gewoon zo'n rond carbon look framebeschermingsstickertje overheen plakken. Van BBB bijvoorbeeld. Kun je meteen, waar dat nodig is, bij alle kabels zo'n stickertje plakken om frameschade te voorkomen. Ben je voor een paar euro's klaar, je ziet er niets meer van en je bent het na je eerstvolgende rit weer vergeten...

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 29 jul 2016 16:34

En je snelspanner kan niet nog meer schade veroorzaken;-)

Plaats reactie