Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zoektocht naar nieuwe schoenen

Gebruikersavatar
PurpleDolphin
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:44

Gebruikersavatar PurpleDolphin 11 jul 2016 21:46

Ik dacht met de Lake CX237 toch een fijne schoen gevonden te hebben die breed genoeg zou zijn. Na 5 minuten rijden alweer zere zijkanten.
Ik had maat 46 gekozen maar als ik ze niet strak aantrek schuif ik een beetje van voor naar achter in de schoen tijdens het fietsen. Weet even niet of dit nou juist wel of niet de bedoeling is.

Op dit moment zie ik als enige optie een 45,5 Wide te bestellen bij Lake zelf aangezien de Wide versies nergens te vinden zijn in winkels en webshops. Iemand nog andere of betere suggesties?

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 15 jul 2016 20:41

PurpleDolphin schreef:Ik dacht met de Lake CX237 toch een fijne schoen gevonden te hebben die breed genoeg zou zijn. Na 5 minuten rijden alweer zere zijkanten.
Ik had maat 46 gekozen maar als ik ze niet strak aantrek schuif ik een beetje van voor naar achter in de schoen tijdens het fietsen. Weet even niet of dit nou juist wel of niet de bedoeling is.

Op dit moment zie ik als enige optie een 45,5 Wide te bestellen bij Lake zelf aangezien de Wide versies nergens te vinden zijn in winkels en webshops. Iemand nog andere of betere suggesties?
Ik heb ook de wide versie. Die heb ik gekocht bij bikeshoes4u.nl. Kon hij gewoon bestellen. In 46,5.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 20 jul 2016 15:28

Heb mij net de S-works road shoes wit/rood aangeschaft, morgen eens testen in de Ardennen.
https://www.cyclestore.co.uk/images/pro ... /56483.jpg

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 25 jul 2016 14:18

Ben eens benieuwd naar de nieuwe shimano schoenen met boa's (RC7 en RC9).

Van de sworks schoenen ben ik bij nader inzien toch geen fan. Heb zowel de 2015 als de 2016 (kort) gehad... Beiden hadden slecht afgewerkte stiksels, waardoor de flap van de oude versie zelfs los begon te losse na enkele ritten. De nieuwe versie heeft dan weer een enorm stijve bovenkant die totaal niet naar je voet zet (je geraakt ook heel moeilijk in de schoen). IP1 boa's vind ik toch een must op een high end 2016 model...functioneel vind ik ze veel beter dan de S2 boas op de sworks. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik begrijp de hype rond deze schoenen niet zo goed.
Laatst gewijzigd door rob86 op 25 jul 2016 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jul 2016 18:00

rob86 schreef:Ben eens benieuwd naar de nieuwe shimano schoenen met boa's (RC7 en RC9).

Van de sworks schoenen ben ik bij nader inzien toch geen fan. ................... Ieder zijn ding natuurlijk maar ik begrijp de hype rond deze schoenen niet zo goed.
Als ik me niet vergis zijn al deze schoenen "made in China".
Jammer dat de Fizik R1/R3 schoenen niet meer in Italië gemaakt worden, nu ze ook uit China komen is de pasvorm toch merkelijk minder.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 25 jul 2016 20:21

Lcsmet schreef:
rob86 schreef:Ben eens benieuwd naar de nieuwe shimano schoenen met boa's (RC7 en RC9).

Van de sworks schoenen ben ik bij nader inzien toch geen fan. ................... Ieder zijn ding natuurlijk maar ik begrijp de hype rond deze schoenen niet zo goed.
Als ik me niet vergis zijn al deze schoenen "made in China".
Jammer dat de Fizik R1/R3 schoenen niet meer in Italië gemaakt worden, nu ze ook uit China komen is de pasvorm toch merkelijk minder.
Allicht wel ja...ik denk dat je geen schoenen (nog fietsframes) vindt die elders gemaakt worden.

De fizik R1B en R3B's heb ik ook gepast. De R1B's vormen heerlijk om je voet. Enige nadeel is dat de heelcup niet stevig is en niet zo goed "gelocked" blijft. De R3's vond ik niet zo comfortabel en vormen niet zo mooi rond de voet. De maatvoering is ook niet hetzelfde tussen de R1 en R3, scheelt echt veel. Dus passen blijft de boodschap.

Beste schoenen die ik tot hiertoe heb gepast zijn toch de bontrager XXX (soepel vanboven, goede hiel lock en IP1 boa's). Prijskaartje is spijtig genoeg navenant. Even de kat uit de boom kijken tot de nieuwe shimano schoenen worden gelanceerd..en hopelijk kunnen we dan de queeste naar de ideale schoenen sluiten;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jul 2016 20:27

rob86 schreef:[...............
Allicht wel ja...ik denk dat je geen schoenen (nog fietsframes) vindt die elders gemaakt worden.
....................
Schoenen: Sidi en Gaerne maken nog schoenen (mogelijk niet hun ganse gamma) in Italië.
Frames: Sarto, Cipollini en de Colnago C60 worden nog zeker in italië gemaakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 26 jul 2016 13:01

Kan mij vinden in de mening van Rob86, de Bontrager XXX zitten fantastisch, beste schoen die ik heb gehad.

Dagobert
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2016 23:31

Dagobert 26 jul 2016 22:08

Bij Hopmans (XXX) iets van 239?

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 27 jul 2016 16:25

heb nu 3 ritten gedaan met de S works, ze zitten super maar nu heb ik last van mijn linker knie, de plaatjes heb ik nagekeken en die lijkten goed geplaatst te zijn. is dit normaal bij het veranderen van schoenen naar deze?

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 27 jul 2016 16:54

Misschien is de zool van je nieuwe schoenen dikker/dunner, dus dan heeft dit een invloed op je zithoogte en moet je dit ook aanpassen ?

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 27 jul 2016 17:02

dwangarbeider schreef:Misschien is de zool van je nieuwe schoenen dikker/dunner, dus dan heeft dit een invloed op je zithoogte en moet je dit ook aanpassen ?
Er staan wel nieuwe schoenplaatjes op, die zonder slipblokjes, mijn vorige waren met die slipblokjes, zou het dat knn zijn? Rechts geen enkel probleem

Plaats reactie