Aparte stukken stuurlint, of is het één stuurlint met twee kleuren?
Heb het nog nooit gezien
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
kan je gewoon kopenDesertstorm schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe heb je dat met je stuurlint gedaan?
Heb het nog nooit gezien
Check!Kiekeboe schreef:kan je gewoon kopenDesertstorm schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe heb je dat met je stuurlint gedaan?
Heb het nog nooit gezien
http://www.biketoimpress.nl/products-pa ... 5-witrood/

Dat zou ik niet zo snel doen. Persoonlijk wissel ik een cassette niet te vaak. Je kan deze ook op de oude wielen doen en zo afwisselen. Daarnaast kan je afvragen wat je met een 11-31 in Nederland doet.Rein1974 schreef:Ik heb mijn al eerder geshowde Cube Agree Pro een kleine 'upgrade' gegeven. Tussen aanhalingstekens, want schokkend is het niet:
In plaats van de standaard Fulcrum Racing 77 zitten er nu Shimano RS11-wielen onder. Inderdaad ook instap-wielen. Maar ik maakte me wat zorgen over de R77's, en dan vooral over de lagers. De Shimano-wielen zijn ietsjepietsje lichter, rijden even fijn en hebben lagers die makkelijker in onderhoud zijn. Ze zijn in aanblik ook minder druk dan de Fulcrums...
Heb de Shimano's tweedehands op de kop getikt. Inclusief Ultegra 12-25 cassette en Schwalbe Durano S 23mm banden. Nieuwwaarde van dit alles loopt tegen €250, ik betaalde nog geen derde daarvan. Vorige eigenaar gebruikte de wielen slechts kort op z'n Tacx, ze zien er dan ook als nieuw uit. De Durano's rijden lekker. Ze zijn ook nauwelijks versleten.
De 12-25 cassette loopt (ondanks dat ie tweedehands is) soepel maar is nog een beetje wennen, misschien zet ik de 11-32 wel weer terug. Sowieso is het waarschijnlijk voor gelijkmatig inslijten beter om cassettes om en om te gebruiken? M'n klimcassette wil ik in elk geval in de bergen gaan gebruiken. Volgend jaar in Tour for Life...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rein1974 schreef: De 12-25 cassette loopt (ondanks dat ie tweedehands is) soepel maar is nog een beetje wennen, misschien zet ik de 11-32 wel weer terug. Sowieso is het waarschijnlijk voor gelijkmatig inslijten beter om cassettes om en om te gebruiken? M'n klimcassette wil ik in elk geval in de bergen gaan gebruiken. Volgend jaar in Tour for Life...
Ok, dank voor de adviezen. Als ik de bergen in ga, wissel ik cassette en ketting, klinkt logisch. De 11-32 heeft nog maar iets van 800 km gelopen, daar kan ik dan vast tzt wel een nieuwe ketting voor gebruiken? En anders wordt het een nieuwe cassette, gelukkig vallen de prijzen van 105-cassettes mee.ted038 schreef:Het lijkt mij beter om per cassette (minimaal) 1 eigen ketting erbij te houden en deze tegelijk te gebruiken/ om te wisselen en op elkaar laten inslijten.
Naast "passende" slijtage tussen ketting(en) en cassette heb je zo per cassette ook de ketting altijd op juiste lengte . Heb gebruiken van linkje(s) is dan uiteraard wel handig.
( zelf 12-25 normale cassette met 2 kettingen voor in NL , en klimcassette met eigen (langere) ketting , en dan maar 1 ketting want verslijt die ketting/cassette toch niet ivm te weinig gebruik, helaas)
Waarom nieuwe cassette?, dat hoeft gelukkig echt nog niet.Rein1974 schreef: Ok, dank voor de adviezen. Als ik de bergen in ga, wissel ik cassette en ketting, klinkt logisch. De 11-32 heeft nog maar iets van 800 km gelopen, daar kan ik dan vast tzt wel een nieuwe ketting voor gebruiken? En anders wordt het een nieuwe cassette, gelukkig vallen de prijzen van 105-cassettes mee.

Zo dat is snel, je wisselt sneller van wielen dan ik van kettingRein1974 schreef:Okee! Weer nuttige tips. Ik heb sinds m'n eerste bericht over de 12-25 wat ritjes gemaakt en ben al helemaal gewend... Erg fijn, die kleine verschillen tussen de verzetten. Heb intussen trouwens nieuwe wielen: een set Shimano Ultegra WH6800. Rijden heerlijk.
M'n RS11's ga ik als slechtweer-wielen gebruiken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk