Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
flexodder
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 apr 2010 23:11
Locatie: Spijkenisse

Gebruikersavatar flexodder 18 jul 2016 13:22

Heb wel met muziek gereden in één oor. Is meer om achtergrond geluid te horen en een beetje mee te kunnen hummen. Door maar één oor te voorzien van geluid op zo zacht mogelijk niveau had ik het idee toch voldoende omgevingsgeluiden mee te krijgen. Ik ben in ieder geval nooit verrast. Inmiddels al weer tijden zonder geluid overigens, dat bevalt ook prima.
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 18 jul 2016 13:26

flexodder schreef:Heb wel met muziek gereden in één oor. Is meer om achtergrond geluid te horen en een beetje mee te kunnen hummen. Door maar één oor te voorzien van geluid op zo zacht mogelijk niveau had ik het idee toch voldoende omgevingsgeluiden mee te krijgen. Ik ben in ieder geval nooit verrast. Inmiddels al weer tijden zonder geluid overigens, dat bevalt ook prima.
+1.
Ook ik vond het te gevaarlijk (op mijn route) om met geluid te rijden. Een paar keer redelijk verrast door achterop komend verkeer en sinds die tijd geen oortjes meer gedragen.En eerlijk gezegd ook niet gemist ook.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 18 jul 2016 13:58

Zowel bij fietsen als hardlopen niet ; ik heb lol aan het sporten an sich, en heb daarbij geen afleiding nodig ;-)

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 18 jul 2016 14:20

Heb de hele dag pratende mensen en muziek om mij heen. Heerlijk dat heen en weer fietsen zónder gepraat en muziek. Je komt helemaal tot rust.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 18 jul 2016 15:16

Heb de hele dag pratende mensen en muziek om mij heen. Heerlijk dat heen en weer fietsen zónder gepraat en muziek. Je komt helemaal tot rust.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jul 2016 15:25

pietr schreef:Luisteren jullie naar muziek onderweg (oortjes in)?
NOP

Ik vind fietsen vooral heerlijk als ik het echt terug breng naar de essentie. Overigens geldt dat ook voor muziek. Een paar keer per week zit ik echt van muziek te genieten.

Overigens dit weekend terug van vakantie en vandaag eerste werkdag. De eerste 50km woon werk zit er al weer op. Was net even een boodschap doen maar inmiddels voelt het hier ook behoorlijk mediterraan aan :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 18 jul 2016 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 18 jul 2016 19:22

pietr schreef:Luisteren jullie naar muziek onderweg (oortjes in)?

Zekerrrrrrr, naar kantoor 30 km enkele reis. Ik luister altijd naar de radio. Al een hele tijd digitaal (iphone met ruime bundel aan GB's voorradig). Ik moet er echt niet aan denken om zonder te fietsen. Zou het zelfs lastig kunnen volhouden.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 18 jul 2016 22:45

Ik luister 's morgens graag naar Radio 1. In de auto is dat natuurlijk geen probleem, maar op de fiets wel, want ik heb niet zo'n grote internetbundel. Soms luister ik wel naar muziek (op de iPhone) op een beschaafd niveau, zodat ik ook het geluid van de omgeving hoor. Nu ben ik op zoek naar een dab+ radiootje, maar ik weet niet of de ontvangst goed zal zijn. Overigens, meestal fiets ik (woon-werk) zonder muziek.

beezer schreef:Ik luister altijd naar de radio. Al een hele tijd digitaal (iphone met ruime bundel aan GB's voorradig).
Heb je enig idee hoevvel Mb/Gb je verbruikt bij zo'n enkele reis naar je werk?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 19 jul 2016 08:47

pietr schreef:Luisteren jullie naar muziek onderweg (oortjes in)?
Geen behoefte. En die draaitafel op de fiets, is wel een heel gedoe hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 19 jul 2016 09:10

Ik fiets soms woonwerk met muziek. Een mp3 speler met FM ontvanger, geen bundel nodig :lol:
Volume hou ik beperkt en ik gebruik in-ear dopjes. Vind dat wel zo prettig om het windgeruis wat te onderdrukken.
older Budweiser

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 20 jul 2016 14:39

Ik rijd redelijk vaak met muziek. Nu is bijvoorbeeld nieuwe cd van de Red Hot Chili Peppers uit dus kun je mooie alle liedjes uit de kop leren.
Maak joe woar

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 20 jul 2016 15:19

Fietsen?altijd schreef:Ik rijd redelijk vaak met muziek. Nu is bijvoorbeeld nieuwe cd van de Red Hot Chili Peppers uit dus kun je mooie alle liedjes uit de kop leren.
Waarom moet je die uit je kop leren? Krijg je daar een overhoring over?

Plaats reactie