Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 17 jul 2016 18:52

Die zoekfunctie werkt wel, maar je kunt natuurlijk niet zien of andermans rondje ook wat aan is...

Probleem met heatmaps, waar ik nu zelf voor vakantie ook weer tegenaan loop, is dat je niet kunt zien wat mtb domein en mooi asfalt is...

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 17 jul 2016 22:29

fredmtb-sport schreef:
ric schreef: Bedankt!
En deze leest de free strava gewoon uit?
Weet je zeker dat het in strava helemaal niet kan?
veloviewer lijkt wel erg uitgebreid maar zal me er eens in verdiepen.
Leest inderdaad de free versie uit.
In Strava, ook Premium (maandje gehad) kan dit niet, althans ik heb het niet kunnen vinden.
Zelf verknocht aan VeloViewer, geeft echt heel veel mogelijkheden.
Heb een pro abo genomen.
Ziet er goed uit.
Heb snel gevonden wat ik wilde (met de csv export).

Klopt het dat het na een jaar automatisch verlengd wordt?
Ik kan het niet zo snel terugvinden op de site maar in de paypal betaling staat zoiets.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 17 jul 2016 22:30

ric schreef:
fredmtb-sport schreef:
ric schreef: Bedankt!
En deze leest de free strava gewoon uit?
Weet je zeker dat het in strava helemaal niet kan?
veloviewer lijkt wel erg uitgebreid maar zal me er eens in verdiepen.
Leest inderdaad de free versie uit.
In Strava, ook Premium (maandje gehad) kan dit niet, althans ik heb het niet kunnen vinden.
Zelf verknocht aan VeloViewer, geeft echt heel veel mogelijkheden.
Heb een pro abo genomen.
Ziet er goed uit.
Heb snel gevonden wat ik wilde (met de csv export).

Klopt het dat het na een jaar automatisch verlengd wordt?
Ik kan het niet zo snel terugvinden op de site maar in de paypal betaling staat zoiets.
Was iets te snel ...

Gevonden.
+++
Renewals
When your PRO or PRO+ membership is due for renewal you will see a message on your Update page asking you to pay again. You will be given 2 weeks from the first showing of that message to make the payment before any of your data will be truncated down.
+++
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

tib888
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2014 08:38

tib888 19 jul 2016 10:21

Mijn activiteit van gisterenavond is weergegeven in het engels + het tijdstip verschilt ook 2 uur. Nog iemand bij wie dit voorgevallen is? Mijn activieteiten worden automatisch gesynct vanuit Garmin Connect (daar is het tijdstip wel correct).

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 19 jul 2016 10:32

tib888 schreef:Mijn activiteit van gisterenavond is weergegeven in het engels + het tijdstip verschilt ook 2 uur. Nog iemand bij wie dit voorgevallen is? Mijn activieteiten worden automatisch gesynct vanuit Garmin Connect (daar is het tijdstip wel correct).
Ik had dit gisteravond ook.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 19 jul 2016 12:50

RKN schreef:Die zoekfunctie werkt wel, maar je kunt natuurlijk niet zien of andermans rondje ook wat aan is...

Probleem met heatmaps, waar ik nu zelf voor vakantie ook weer tegenaan loop, is dat je niet kunt zien wat mtb domein en mooi asfalt is...
Combineren met zoeken naar routes op andere sites zoals routeyou.com en gpsies.com
Nu is het daar ook niet altijd duidelijk natuurlijk. Soms weet de website het ook gewoon niet, als het niet goed op een kaart staat aangegeven of zo (openstreetmap toont op veel plaatsen goed of het verhard of onverhard is, maar niet overal). Maar dat is wel 1 van de grote problemen met de heatmap.

yoekel
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 sep 2014 11:35

yoekel 19 jul 2016 12:54

tib888 schreef:Mijn activiteit van gisterenavond is weergegeven in het engels + het tijdstip verschilt ook 2 uur. Nog iemand bij wie dit voorgevallen is? Mijn activieteiten worden automatisch gesynct vanuit Garmin Connect (daar is het tijdstip wel correct).
Ik zag ook allerlei foto's op Strava die rare tijdstippen hebben meegekregen. Ik gok een probleempje bij Strava zelf.

Japie.G
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2016 09:51

Japie.G 01 aug 2016 13:57

Hallo!

Ik ben net begonnen met wielrennen en gebruik de Strava app op mijn iPhone6. Nu zie ik dat strava van een ritje zegt dat ik max 60km/u heb gereden. Ik weet zeker dat dat absoluut niet kan. Dat is veel te hoog. Echter als ik die snelheidslog doorga met de analyse functie zie ik nergens die piek terug van 60km/u. Er zal dus toch wel ergens 1 foutief piekje in de data moeten zitten. Anders kan Ostrava niet verzinnen dat ik 60km/u heb gereden lijkt me.

Weet iemand of de data ook los kunt zien en foutieve piekjes er uit knippen?
Laatst gewijzigd door Japie.G op 01 aug 2016 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Japie.G
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2016 09:51

Japie.G 01 aug 2016 14:26

Hmm zie net dat het blijkbaar een bekend probleem is en niets aan te doen..

https://support.strava.com/hc/en-us/art ... rava-data-

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 aug 2016 16:10

Je GPS slaat dan een meetpunt over en probeert dat te compenseren door de snelheid te verdubbelen ofzo. Voor gemiddelde snelheid maakt dat niet zo uit, maar als dat net gebeurt op een sprintje van ~100m dan krijg je wel eens onrealistische uitslagen. Kan Strava ook niet zoveel aan doen, ligt vooral aan hoe GPS werkt, hoe goed je ontvangst is, hoe sterk je ontvanger is etc. Het gebeurt bij mij echter zelden (afgelopen 10~ ritjes niet gezien).

Vreemd genoeg heb ik ook wel een keer zo'n spike gehad terwijl ik een ANT+ Garmin snelheidssensor gebruik. Pakt hij dan toch gewoon de GPS data en is die snelheidssensor nutteloos?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 aug 2016 16:55

Ja Strava doet alles aan de hand van GPS coordinaten en doet niets met de snelheidsinfo (als in de gemeten afstand) die bijv een Garmin ook in het bestand zet. Dus helemaal waar is het niet wat Strava zegt, ze zouden de data best op een andere manier kunnen gebruiken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 01 aug 2016 18:42

Zijn er misschien mensen die het leuk vinden om elkaar toe te voegen in een Fiets-club van Strava?

Plaats reactie