Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

Gebruikersavatar
IkBenSpecialized
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 15 jul 2016 09:11

Froome had gewoon gediskwalificeerd moeten worden, omdat hij handelde in strijd met Rule #42 :mrgreen:

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jul 2016 09:31

daniel1975 schreef:Benieuwd of de Tour start vandaag..... :(
Blijkbaar wel: http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/ ... /1.2694205

Tja, wat moet je doen? 'The show must go on', of je hoofd buigen voor de waanzin: in dat soort onwezenlijke situaties ìs er gewoon geen goede oplossing...
Een dag nationale rouw, en de rit van vandaag opschorten? Of geneutraliseerd laten doorgaan als een soort solidariteitsmars op wielen? Misschien is dat laatste nog het beste - maar ik vrees dat we zóveel solidariteit ook weer niet moeten verwachten van Froome en co... :(
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 jul 2016 10:02

Afbeelding

Afbeelding


Is de mechanieker van de neutrale wagen al goed gegeseld? Die had óf de fiets met de toeclips moeten pakken of de fiets met SPD-SL (als ik het goed heb). Even de zadelpen omhoog voor de getroffen renner had ook nog wel geholpen.

"Je hebt verdoeme éen taak en je hoeft tijdens de hele toer maar éen keer in actie te komen, de rest van de tijd hoef je alleen maar mee te rijden en op je luie reet in de auto te zitten"

(de prentjes heb ik een keer tijdens de Dauphiné geschoten, omdat ik wel eens wilde weten hoe het met de neutrale wagen zat)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 15 jul 2016 10:11

uninvitedguest schreef:Wat ik in de hele situatie wel opvallend vond, was dat die ploegmaat van Froome hem gewoon voorbij fietste. Keek nog eens achterom naar Froomie op z'n gele Mavic fietsie en reed gewoon door. Gebeurde op ca 450 m voor de finish, vlak voordat Froome zijn fiets aan de kant zette. Voor die 450m had hij zijn te kleine fiets wel af kunnen geven,

Verder ben ik benieuwd of Bauke podium kan houden. De Alpen worden ook nog loodzwaar, maar momenteel komt hij bergop wel heel sterk naar voren. Een paar jaar geleden duikelde hij in een van de laatste etappes nog van het podium naar de 9e plaats, maar toen was hij wat ziek geloof ik. Zou mooi zijn als hij podium kan rijden in Parijs..
Misschien dacht z'n ploegmaat dat Froome een gele fiets had vanwege z'n gele trui.. :lol:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jul 2016 11:10

Ik verbaas me wel behoorlijk over de reacties die een aantal hier neergezet hebben. Dat het goed is voor de spankracht in de Tour dat Froome 1.5 minuut verliest, zou natuurlijk te zot voor woorden zijn als de jury zo zou redeneren.

Lopen mag overigens wel, regels is volgens mij enkel dat je met een fiets over de finish moet komen.

Dit soort beslissingen worden door de jury van de UCI genomen en niet door de ASO. Wat mij betreft volledig terecht, je moet gewoon het incident bekijken en niet terug grijpen naar andere voorvallen in een (ver) verleden. Enige wat heel vreemd is dat Quintana die 7 seconde kado krijgt. En daarmee is natuurlijk niet alleen Mollema genakt, maar o.a. Yates en consorten net zo hard.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 15 jul 2016 11:44

Sorry Heren, Laten we alle chauvinistische overpeinzingen even achterwege laten, Als je er objectief (niet met oranje mollema bril) naar kijkt zijn er maar twee mogelijkheden:

1: je verandert niets aan de uitslag, finishpassage is bepalend: Dit is twijfelachtig, discussies over wat ze hadden gedaan als iemand anders of bv alleen mollema was gevallen zijn terecht maar ik heb hier niet het zaligmakende antwoord. Ik kan de beslissing van de jury echter wel bilijken.

2: Als je dan iets corrigeert in de uitslag dan zit er niets anders op dan de laatste betrouwbare meting te pakken, in dit geval net voor de valpartij. Dus Mollema, porte en froome +/- 20sec voor de anderen en ja, das nog inclusief quintana die er op dat moment nog bij zat. Een andere correctie is niet mogelijk want dat is speculeren op het koersverloop en is puur speculatief. Misschien dat Yates wel net zo genaaid wordt......., Die was volle bak op kop aan het sleuren van het groepje. Misschien was dus wel alles weer bij elkaar gekomen.....? Wie zal het zeggen. Kortom enige juiste correctie is de laatste stand voor de valpartij.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 jul 2016 11:51

amclassic-fan schreef: Lopen mag overigens wel, regels is volgens mij enkel dat je met een fiets over de finish moet komen.
Als ik het goed heb moet je wel degelijk het hele traject met (dus niet noodzakelijk op) de fiets afleggen. Als hij wou lopen, dan had Froome dus zijn kapotte fiets moeten meenemen tot hij een nieuwe kreeg.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 15 jul 2016 11:54

En hoe zit dat dan met Flecha en Hoogerland een paar jaar geleden? Werd niets gecorrigeerd.

En hoe zit dat dan met Van Avermaet in San Sebastian 2015? Werd niet gecorrigeerd.

Ik kan mij wel vinden in je redenering Tracing_NL. Maar het blijft willekeur als je het vergelijkt met eerdere gebeurtenissen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 15 jul 2016 11:55

Ik hoop dat Mollema nu net zo getriggerd wordt als bv Jan Raas in de tour van 1978. Kijk naar de docu. Een renner naar mijn hart. en een streekgenoot ;)

http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/1 ... PS_1134045

Ik ben beetje bang dat hij daar te flegmatiek voor is.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 15 jul 2016 12:01

Filmpje van de chaos na de val

Froom raapt fiets op en begint te lopen, Porte wordt aangeduwd en dan komt er een materiaalmotor voorbij waar Quintana zich aan vast houdt... :shock:

Niet gezegd dat hij dat de hele klim heeft gedaan, filmpje laat het maar een paar seconden zien, maar toch...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 jul 2016 12:02

Jan Raas toen is wat Peter Sagan nu is. Die had een heel ander karakter dan de Mol.

Quintana solliciteert openlijk naar de DSQ.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 jul 2016 12:06

hans905 schreef:Filmpje van de chaos na de val

Froom raapt fiets op en begint te lopen, Porte wordt aangeduwd en dan komt er een materiaalmotor voorbij waar Quintana zich aan vast houdt... :shock:

Niet gezegd dat hij dat de hele klim heeft gedaan, filmpje laat het maar een paar seconden zien, maar toch...
Oiii ik vond m altijd n sympathieke renner. :cry:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie