Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 jul 2016 18:39

Als je als een blind paard na boven loopt dan neem je het voor lief dat je in een verkeerde situatie belandt ook al kon je er niks aan doen. Hij had bij zijn fiets moeten blijven dan was er minder aan de hand geweest.

Nu worden andere benadeeld zoals Bauke, of krijgt hij ook extra seconden geschonken?
YFood !!!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 jul 2016 18:48

csteenbe schreef:Belachelijke beslissing en onterecht dat Froome hier mee wegkomt.
Froome doet niets fout dus waarom is het onterecht dat hij hier mee weg komt (en begin a.u.b. niet over dat hij niet had mogen rennen)?

En waarom kom Mollie er eigenlijk bekaaid vanaf? Porte is geen bedreiging en Froome is -met alle respect- geen concurrent.

Profiteren over de rug van zo'n incident hoeft van mij niet per se. Persoonlijk win ik liever op sportieve gronden.

De enige manier waarop ze benadeeld worden is door de val van de motor tijdverlies oplopen t.o.v. de rest van de top 10. Daar hebben Froome en Porte niets mee te maken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2016 18:54

@rob: dat er niet tegen die domme mensen op te vechten is ben ik niet met je eens. Al die debielen worden gepamperd en beschermd door onze overheden, het denken wordt voor ze gedaan, worden bejubeld op joetjoep en hoeven geen rekenschap af te leggen. Als we daar nu eens mee stoppen moeten ze wel gaan denken. Volgende bergetappe een pistebully voor het peloton laten rijden zonder rem.
Less is bore

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 jul 2016 18:55

ypuh schreef:
En waarom kom Mollie er eigenlijk bekaaid vanaf? Porte is geen bedreiging en Froome is -met alle respect- geen concurrent.
.
Als Bauke niet gevallen was had hij meer tijdwinst gehad op Yates en Quintana en zou hij nu tweede staan. Froome wordt (terecht) gecorrigeerd maar feitelijk had Bauke er ook wat seconde bij moeten hebben.
o'7o

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 jul 2016 19:01

rob74 schreef: iemand? dranghekken? Zo simpel,........
Konden die Fransen dat nu echt niet even zelf bedenken? :roll: :roll: :roll:
Schijnbaar konden ze dat niet zo snel in orde krijgen op de nieuwe aankomst. Hekken van boven naar Chalet Reynard brengen was gezien de storm op de top geen optie denk ik.

De Cauwer had wel een idee om over een grotere lengte aan één kant hekken te zetten waarbij aan de andere kant geen publiek mag komen.
afrit13 schreef:Overigens stopte de motor om een pokemon te vangen...
Off topic.

Breek me de bek niet open. Om uit de bebouwing te komen moet ik er dus even door. Bij terugkomst echt binnen 3 km 3 keer van die eikels die starend over dat kutmobieltje zonder te kijken de weg over staken.
Bij de laatste stond ik echt te koken en het had weinig gescheeld of......

Later ook hier voor mijn flats. Komen 6 van die pubers op de fiets aan. Alle 6 al fietsend op die telefoon kijken. Komt er een man met kind achterop uit de andere richting die tegen de troittoirband aan moest gaan aangezien die 6 breeduit over de weg zwalkten.

Zoals eerder gezegd, verbieden die smartphones op fietsen, boete en meteen in beslag nemen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jul 2016 19:16

Wat is die Froome een ondankbare gast zeg. Krijgt hij een fiets in de kleur van z'n trui moet meneer hem niet.

Verder een zinloze discussie want sinds de jaren 80 gaat de Tour allang niet meer over wielrennen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jul 2016 19:23

ypuh schreef:
csteenbe schreef:Belachelijke beslissing en onterecht dat Froome hier mee wegkomt.
Froome doet niets fout dus waarom is het onterecht dat hij hier mee weg komt (en begin a.u.b. niet over dat hij niet had mogen rennen)?
Je mag het parkoers lopend vervolgen na pech, maar je mag je niet zonder fiets gaan wandelen, Froome wist dat niet of vergat het in de hectiek, maar formeel was het fout.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 14 jul 2016 19:25

Dranghekken op de MV of op de AdH?
Daar wordt al 10 jaar om geroepen, maar de ASO heeft veel liever dat er iets als vandaag gebeurt.
Wat wil je nog meer? De Tour is weer het nieuws van de dag en daar gaat het om.
Mwaah.... die renners?
We verzinnen wel een compromis en dan zijn die ook weer stil.

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 14 jul 2016 19:26

csteenbe schreef:Belachelijke beslissing en onterecht dat Froome hier mee wegkomt.
+ 1

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 14 jul 2016 19:28

Klopt helemaal Keezx.
Het was een koersfeit dat die 3 achter de motor op de grond lagen. ASO had helemaal niets hoeven doen.
Sterker, ze hadden Froome vanwege het lopen zonder fiets kunnen bestraffen of uitsluiten.
Ik vermoed dat Brailsford ermee dreigde om Sky terug te trekken.

copperzzz
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:11

copperzzz 14 jul 2016 19:34

Hmmm moeilijke zaak met altijd voors en tegens. Denk dat het de meest juiste beslissing is maar nadelig voor Mollema omdat hij niet wordt gecompenseerd, Porte en Froome komen er goed vanaf.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 14 jul 2016 19:37

Froome laat wel zien dat hij gewoon de beste renner in koers is. Maar niemand die ook maar iets durft te doen tegen Froome. Laat staan om het überhaupt eens te proberen.
Over Quintana hoeven het misschien niet meer te hebben. Die valt toch nooit echt aan, die halfslachtige pogingen daargelaten. Maar ook van de rest zie ik niets.
Bij een valpartij eerder in de koers steekt Froome zijn hand op en iedereen knijpt in de remmen. Als renners uit een andere ploeg vallen gebeurt dat niet.
De jury is ook bang voor Froome en neemt nu deze beslissing die Froome helpt en de concurrentie benadeeld.
Als je dit incident even wegdenkt was de rest toch gewoon een doodsaaie rit waarin iedereen als schoothondjes braaf achter de Sky renners aanreed.

Plaats reactie