Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 08 jul 2016 22:41

.jeroen. schreef:Vandaag de benen wat los gefietst tijdens een rondje Hengelse Zand. Goed voor 47 km.

De Wiersse klinkers lagen er prachtig bij vandaag ;-)
Afbeelding
Die strook ziet er goed uit!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8520
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jul 2016 23:02

dickygiovanni schreef:Mooie rit "nijkie"! Over een paar weken naar de Dolomieten, maar volgend jaar maar weer eens die kant op..
Was even bij mijn oude hotel langs waar ik 2 jaar heb gezeten San feliciano,zit dit jaar in Chinciano Terme wegen zijn daar wel beter beide hebben genoeg afwisseling om de racefiets uit te laten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 jul 2016 15:20

Zorro schreef:Thanks mede Almeerder.

Zoals gezegd had Orlok al eerder (26 juni) melding gemaakt van het feit dat de Hakkelaarsbrug dicht was en dat strookt dus niet met de Rijkswaterstaat informatie als gepost op 29 juni aangezien zij het in laten gaan op 4 juli.

Enfin. Ik rijd wel via Muiden en dan naar Weesp, Abcoude, Baambrugge, Loenen aan de Vecht, Hilversum, Blaricum voor mijn geplande duurrit.

Hmm, misschien wel via Breukelen en dan Tienhoven, Lage Vuursche/Hoge Vuursche en Blaricum, Stichtse Brug etc.
@Zorro, dat klopt dat op 26 juni het viaduct was afgesloten, alleen niet vanwege de aanstaande sloop daarvan maar vanwege de Vechtloop die in die buurt werd gehouden. maar dat wist ik op dat moment niet.!

Als je vanuit Almere naar Weesp, Nederhorst etc. wilt kan je het beste via Muiden rijden en dan of voor de sluis of erna linksaf richting Weesp rijden (in tegenstelling tot mijn ritje op 26 juni j.l. is de weg onder de A6 nu wel open).! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 09 jul 2016 15:23

Prachtige foto Jeroen. Doe je er nog iets mee om bijvoorbeeld dat groen feller te maken? Het valt me op dat jouw foto;s altijd heel speciale tinten hebben, ik vind dat mooi.

Ik heb vanmorgen mee gedaan aan een dameswedstrijdje op ons clubparcours. Gelukkig ken ik dat parcours nogal goed dus ik weet wat ik daar kon verwachten en er zit, igg naar mijn oordeel geen enkele moeilijke bocht in. Daar was geloof ik niet iedereen het mee eens. :)

Waar ik bang voor was, na de eerste bocht er al af liggen en daarna 6 keer gedubbeld worden dat gebeurde niet eens. Dat viel reuze mee. Tot mijn verbazing ging het als ik maar bij het groepje kon blijven best goed, dat waren ook de leuke momenten eigenlijk, je moet wel erg opletten maar dat ben ik wel gewend zo geconcentreerd rijden omdat ik als ik buiten fiets al schrik van een scheefstaande vuilnisbak die ik niet verwacht.

Ik ben er wel twee keer afgewaaid...en dat was niet eens omdat ik het niet bij kon houden maar dat waren echt dingen die met gebrek aan ervaring en ook een beetje pech te maken hebben. De eerste keer was in de 2e of de 3e ronde, ik had wat weinig ruimte in de kombocht en dreigde het gras in gestuurd te worden, toen hield ik wat in, dan valt er een gat en dat krijg je niet meer dicht. Althans, ik niet. Ik heb toen een rondje of 4 alleen gereden en daarna geprobeerd weer aan te haken wat tot mijn eigen verbazing nog lukte ook. Daarna ging het een hele tijd best goed, ik heb zeker 5 rondes mee gereden alhoewel ik wel erg achteraan bungelde. Toen vloog bij iemand op het hellinkje de ketting eraf en die maakte een zwieper mijn kant op, ik schrok daarvan en week uit waardoor er weer een gat viel dat ik niet meer dicht gereden kreeg. Toen was er nog 10 minuten te gaan en heb ik alleen verder moeten rijden. Ik denk wel dat ik de laatste was, er is nog iemand af gegaan met een lekke band en een iemand is 1 keer gedubbeld na een valpartij die ik niet eens heb gezien maar de rest is wel in het peloton gefinished. Wat ik erg mee vond vallen was dat als ik maar in de groep bleef het best ging eigenlijk...eenmaal eraf dan is het verkeken. Ook zag ik dat sommige meiden aan de remmen trokken, ik heb daar niet een keer de noodzaak toe gevoeld, er zijn dus wel mensen nog slechter in bochten dan ik. 8-) Maar het belangrijkste was dat ik het wel erg leuk vond, zeker de momenten dat ik in de groep kon mee komen. Er is een kombocht in ons parcours en ik weet precies hoe hard ik daar doorheen kan en durf dus als er ruimte was kon ik die gebruiken om wat naar voren op te schuiven maar mijn plaats houden vind ik erg moeilijk. Vooraan zitten toch de betere en gehaaidere rensters en die duwen je er gewoon weer af. Mede ook omdat ik weiger gevaarlijke dingen doen voor een metertje meer naar voren, ik wil niet iemand anders of mezelf het ziekenhuis in fietsen, dan maar geen olympisch goud.;). Op het stuk langs de Merwede waar het altijd keihard waait probeerde ik steeds zoveel mogelijk in het midden of links te blijven zodat ik in de luwte zat. Wat me tegenviel was dat de meeste vrouwen wel erg sterk op het klimmetje waren, ik werd er daar een paar keer bijna afgefietst, dat ben ik niet gewend van de trainingsavonden op de club.

De laatste rondjes die ik in mijn eentje heb gefietst zat er echt niet veel meer in, ik was er toen behoorlijk doorheen, komt ook omdat ik zoveel alleen heb moeten rijden, dat is echt veel zwaarder. Daarna heb ik nog even zitten kijken naar de A wedstrijd en een herstelsojachocoladedrankje aangeraden door Louise zitten drinken. Daarna ben ik redelijk moe rustig naar huis gefietst. Ik was (en ben) best naar de klote nu.
Het was voor de B categorie waar ik in zat 50 minuten en 3 rondes maar volgens mij hebben ze mij op het laatst maar een ronde minder laten fietsen om me uit mijn lijden te verlossen...dat of ik was te ver heen om nog te kunnen tellen.

Tja, het is natuurlijk geen best resultaat maar voor een eerste keer vind ik het niet eens echt slecht als je bedenkt dat de rest allemaal redelijk fanatiek trainende meiden waren van de helft van mijn leeftijd, die wel al minstens drie keer zo lang fietsen als ik. 8-) Het gevecht is dus om te proberen zo lang mogelijk bij het peloton te blijven en er niet af te waaien...tja, dat is volgens mij ook zo'n beetje het moeilijkste wat er is.

O ja, het leuke van door het peloton ingehaald worden is dat toeschouwers allemaal denken dat je aan het demarreren bent geweest. :mrgreen:

Maar goed, TTT en wedstrijdjes. Wordt wel vervolgd denk ik...op mijn eigen slakken-tempo.
Veni. Vidi. Fietsie.

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 09 jul 2016 15:34

Vanmorgen nog maar een laatste rondje voor de grote vakantie gefietst. Even met een maatje richting de Rotte gestuurd, vanaf de Rotte richting Zestienhoven. Mijn maatje zou ons vervolgens richting Delft leiden.. Afijn, na een rondje over het schitterende industrieterrein van de Spaanse Polder uiteindelijk toch de goede richting gevonden. Via Delft en Pijnacker weer terug naar het Zoetermeerse. Toch goed voor 68km.

https://www.strava.com/activities/634900086
https://video.relive.cc/634900086_1468065968054.mp4

Vanmiddag met mijn dochter van 4 nog even fietsles gegeven langs de Benthuizerplas alhier. Helemaal zelf aan het fietsen geweest, grote verhalen dat ze ook wielrenster gaat worden!
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 jul 2016 15:39

TTT volgens mij rijd jij helemaal niet op een slakkentempo hoor.

Zelf vandaag een viaduct training gedaan.
Maak joe woar

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 09 jul 2016 15:45

Vanmorgen om 5 uur vertrokken vanuit alphen aan de rijn. Richting breukelen. Bilthoven amersfoort. Achterveld. Barneveld. Na 100 km.
De eerste stop. Daana liep het niet meer ze lekker. Bij ede even gestopt. Om wat eten te kopen.
Na de amerongese best. Kan ik aan haken bij een groepje een km of 6 en kan zo even bij komen.
Bij maarsbergen merk ik dat langsaan leegloop.
Bij austerlitz. Sta ik bij een cafe en denk laat ik een koffie nemen. Maar deze is dicht helaas.
Bij nieuwegein is het echt op en heb de grootse moeite om snelheid vast te houden.

De wind is aangetrokken. Zo,n 4 bf.
En krijg pijn in mn kond.
Bij bodegraven valt de mio uit.
Na tien km ben ik thuis.

27,2 km/pu
7:28:52 sec
Gem hr 140
Max hr 168

En 211 kilometer. Voor het eerst boven de 200

Oude rec 178.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 09 jul 2016 17:10

Gisteren bedacht dat een rondje ijsselmeer wel eens "leuk" kon zijn. Zo gezecht zo gedaan. Geen zin om heel vroeg de deur uit te stappen. Want gisteren begon het weekend dus moest de kroeg ook nog even gesponsort worden. 6 uur de wekker gezet om een beetje in het werk ritme te blijven. Uiteindelijk na veel proppen 4 stukken brood binnen gekregen, en kwart voor 7 rolden de eerste kilometers onder me door.

Gekozen km eerst door flevoland te gaan om zo voor de wind te hebben op de afsluitdijk. Viel toch tegen de wind over het ijsselmeer, schat zo'n windkracht 3/4 . rustig door gepedelt, zoland ik eerst maar bij lelystad was dacht ik dan zit het grootste deel vol tegen de wind erop. Voor het eerst de houtribdijk over gereden (niet een aanrader).

Afbeelding
Afbeelding

In Enkhuizen mezelf maar getrakteerd op een koffie, cola en een stuk appeltaart
Afbeelding

Gelukkig was het stuk Enkhuizen-Medemblik leuker fietsen. Daarna werd het weer saai rechtdoor.
Afbeelding

Op de afsluitdijk was het toch wel heel stil, ook met auto's. Je begint gelijk te denken dat de brug weer kapot is, dat zal toch niet weer. Achteraf viel het mee gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf Makkum werd het erg donker, na mijn weten was er geen regen voorspelt. Maarja nog 40km ben ik thuis. Uiteindelijk vanaf hindelopen kwam het met bakken uit de hemel. De rest van de rit in de regen gereden.

Uiteindelijk bij thuiskomst 215km op de teller. En mooi optijd voor de tour te kijken.

https://www.strava.com/activities/63514 ... 1468073832

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 jul 2016 17:35

Ik ben vandaag vanuit Blerick richting Helenaveen gefietst en dan verder naar Liessel.
In Liessel ben ik nog bijna onder een auto gekomen. De bestuurder wilde een inrit inrijden en heeft mij dus totaal over het hoofd gezien.
Maar het is gelukkig niks gebeurd kon nog net remmen. :shock:

Het weer was heerlijk wel stond er op sommige open vlaktes behoorlijk wat wind.

Toen ik thuis was stonden er weer 70 km op de teller.
Ghost Nivolet 6LC

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 09 jul 2016 19:21

Vandaag de Vuursche Vallei Tocht gereden vanuit Ermelo, goed voor 158 km.
Wegen op de Utrechtse Heuvelrug rondom Leersum, waren toch nog behoorlijk nat, had daar gisterenavond weer best geregend. Net iets meer dan 5 uurtjes op de fiets, op de terugweg (gelukkig) wind in de rug.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 09 jul 2016 21:15

Vuursche Vallei Tocht is een mooi tochtje!

Zelf vandaag Gerben Löwik Classic gedaan; nog nooit van de man gehoord, maar was prima voor elkaar allemaal. Eerste stuk ging door het gedeelte van Overijssel waar ik doorgaans niet kom, 2e stuk Sallandse Heuvelrug natuurlijk altijd goed! B-)

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 09 jul 2016 22:15

@Richard: Zó kan ie natuurlijk ook. Ik dacht al: 'Houtribdijk..?' Maar zo klopt ie. Mooi rondje, hoor!
WiND 56 - 2020

Plaats reactie