Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Op zoek naar een nieuwe racefiets naast mijn mountainbike.

Net
Forum-lid

Net 30 jun 2016 11:46

Beste fiets liefhebbers,

Ik ben een dame, op zoek naar een nieuwe racefiets naast mijn cannondale trail sl1 maat S mountainbike, om ook lekker op de weg kilometers te maken.

Zelf ben ik 1.68 m en beenlengte is 76 cm verder heb ik nog geen maten die komen als ik mijzelf echt laat opmeten bij de fietsen maker.

Ben niet op zoek naar een echt raceframe.

Zelf heb ik de volgende modelen op het oog:

Cannondale synapse dames/heren
Bianchi Dama Bianca Nirone 7
Bianchi Dama Bianca Impulso
Cube Attain SL heren
Cube Attain GTC heren

Zou graag de racefiets met 105 afgemonteerd willen hebben en anders minimaal tiagra.
De prijsklasse waar ik naar kijk is tussen de €1000 en €1500.

Alvast bedankt voor jullie reactie, tips en goede raad.
Laatst gewijzigd door Net op 30 jun 2016 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Bartholomaus
Forum-lid

Gebruikersavatar Bartholomaus 30 jun 2016 19:22

Waarom heb je zowel dames als heren modellen op het oog?
Bij Canyon heb je al een aluminium 105 Endurace voor €999 of Ultegra voor €1.299, wellicht het bekijken waard.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 30 jun 2016 20:23

Al eens gedacht aan een gravel racer? Geometrie is wat meer rechter op, zitten veelal schijfremmen op en geschikt voor banden tot ca.40mm. Kortom, multifunctioneel inzetbaar.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 30 jun 2016 20:56

Bartholomaus schreef:Waarom heb je zowel dames als heren modellen op het oog?
Bij Canyon heb je al een aluminium 105 Endurace voor €999 of Ultegra voor €1.299, wellicht het bekijken waard.
Misschien omdat het een vrouw is :roll:
Gravelracer is denk ik een goed idee voldoet aan je eisen en lijkt nog wat op de mountainbike.
Maak joe woar

Net
Forum-lid

Net 30 jun 2016 21:41

Oeps sorry, ben inderdaad vergeten erbij te vermelden dat het om een dame/vrouw worden :oops:

Bartholomaus
Forum-lid

Gebruikersavatar Bartholomaus 01 jul 2016 00:45

Net schreef:Oeps sorry, ben inderdaad vergeten erbij te vermelden dat het om een dame/vrouw worden :oops:
Ik ging er wel vanuit maar ik heb zelf ook een vrouwenmodel overwogen dus je weet het niet heh. Bij Canyon verschilt daarbij de breedte van het stuur en de reach, maar daar zal je per fabrikant en framemaat naar moeten kijken.

Ad58
Forum-lid

Ad58 01 jul 2016 08:19

Ik heb zojuist ook een racefiets aangeschaft naast mijn trekking bike. Het is de Stevens Stelvio geworden en ik kan dit fietsje alleen maar aanbevelen! Ik vind hem erg stabiel, geen overdreven sportieve zit, terwijl je er tòch lekker mee kunt knallen maar ook kilometers kunt vreten, geheel en al Shimano 105 afgemonteerd, carbon voorvork, Fulcrum velgen en heel netjes afgewerkt.

De framematen gaan vanaf maat 44, dus de juiste maat zal ook geen probleem worden. Qua budget; de adviesprijs bedraagt €1319,- , maar ik zag hem al voorbijkomen voor €1099,- en bij geen inruil kan er nog meer vanaf lijkt het.
Ik zou er zeker even naar kijken!

Het enige nadeel is, dat het merk Stevens alleen maar door Bakker Racing Products vertegenwoordigd lijkt te worden. Die zitten in Nederweert en dat wordt een uurtje rijden vanaf Bavel denk ik. Onderhoud kun je natuurlijk door iedere FM laten doen.

Het model Stelvio zit al heel wat jaren in het programma van Stevens en komt altijd erg goed uit de diverse testrapporten. Ik heb hier nog een linkje voor je uit 2016: http://www.stevensbikes.de/2016/index.p ... elvio.html

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 01 jul 2016 18:29

Stevens is bij veel FM's te krijgen, niet alleen bij Bakkertje.
Hij heeft wel een aantal jaren bij Bikemotion op de stand van Stevens gestaan, hij heeft tijdens z'n MTB periode ook met Stevens gereden. Goed bekend dus met Stevens, net als zijn broer Jarno die een fietsenzaak in Liessel heeft.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jul 2016 20:27

Maar waarom allemaal "ons" eigen merk gaan aanprijzen als er al een prima voorselectie is gemaakt?

Ik ben vooral benieuwd hoe je aan dat lijstje komt. Staan ze bij een fietsenmaker in de buurt? Heb je ze goedkoop online gevonden? Als het fietsen zijn die je bij één of meerdere lokale fietsenmakers hebt gevonden zou ik gewoon voor degene gaan met de beste balans tussen mooi, goedkoop en een goed gevoel bij de fietsenmaker. Slechte fietsen staan er niet tussen.
Campagnolo Ultra Dork

Marlie
Forum-lid

Marlie 02 jul 2016 12:35

Om commentaar te geven op de aangegeven fietsen:

Ik vind zelf de Cubes het meeste waar voor het geld geven, met name omdat er een complete 105-groep op zit. Ik vind de Bianchi's wat karig afgemonteerd en ik zou zelf (ben ook een vrouw) niet kiezen voor een vrouw-specifieke fiets, maar dat is een hele persoonlijke keuze. Qua geometrie zit er niet altijd verschil en dan heeft het vaak te maken met kleurstelling, zadel en stuurbreedte. De laatste twee zijn eenvoudig aan te passen, het eerste is natuurlijk wat anders.

De Cannondale kan ik alleen vinden in een disc-versie? Ik hoor wel eens wat mindere verhalen over mechanische schijfremmen, maar dat is alleen van horen zeggen. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus een goed oordeel kan ik niet vellen.

Samenvattend: ik zou voor een Cube gaan, gelet op de prijs/kwaliteit verhouding (en ik het trouwens ook mooie fietsen vind).

gene
Forum-lid

gene 02 jul 2016 13:02

:like: rationele mening van een vrouw.
+1

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 jul 2016 13:06

gene schreef:
:like: rationele mening van een vrouw.
+1
:shock: :shock: :shock:
de meest irrationele argumenten op dit forum komen toch echt van mannen (komt ook wel omdat zij hier in de meerderheid zijn, maar toch)

Plaats reactie