Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke cassette is dit?

Larry
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2016 21:11

Larry 22 jun 2016 21:34

Goedenavond, ik heb onlangs een Giant fiets van mijn vader overgenomen. De tandwielen van de cassette waren echter volledig versleten. Ik heb online (op advies) een nieuwe cassette besteld, maar kwam er bij demontage achter dat deze volledig verschillend waren.

Ik heb daarna verder gespeurd, maar kan de cassette eigenlijk nergens vinden.

Mijn vraag: weet iemand wat voor cassette dit is? En of deze cassette nog te krijgen is? Ik heb twee foto's bijgevoegd en een foto van de naaf of as.

Mvgr,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jun 2016 21:42

Je hebt de body gedemonteerd i.p.v. de cassette. Je moet deze weer terugzetten en de een dop halen om de sluitring te verwijderen (dat binnenste met die kartels) en een kettingzweep (om de cassette vast te houden).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 22 jun 2016 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 22 jun 2016 21:44

Lijkt gewoon een 9 speed ultegra cassette ( kan de kransjes niet goed telken). Alleen is deze cassette zo versleten en vuil dat je op de afsluitring niets kunt zien. Als je de body er af haalt kun je beter zien.
o'7o

reinr
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2006 16:30
Locatie: Lelystad
Contact

reinr 23 jun 2016 05:53

en wanneer je de handvatten dicht tegen elkaar aan zet dan kun je met 2 handen knijpen. Is wat veiliger voor vingers en materiaal.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie