Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 08 jun 2016 20:38

Beterschap!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 09 jun 2016 19:36

Beterschap, mensen!

Ik vroeg me al een tijdje af wanneer mijn beurt weer zou komen (ik val haast elk jaar wel een keer) en dat bleek vandaag het geval. 8-)

Er kwam een bocht naar rechts aan die achteraf gezien met mijn snelheid wat te scherp was en onregelmatig. De eerste "manoeuvre" was nog niet ingezet of ik ging al naar de grond om het asfalt met mijn lijf aan te harken....

De schade viel mee: elleboog opengehaald (zaten toch al tig littekens), een ei op m’n bovenpoot en nog een aantal schaafplekken. De fiets was nog net zo krom als vóór de valpartij (prima dus), alleen is ie wat verder bijgeschaafd. Die extra grammen eraf gaan me goed uitkomen in de bergen deze zomer.

Oh ja en m’n nieuwe fietsbroek (dat is wel jammer) is nu van extra ventilatiegaten voorzien. :roll:

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 14 jun 2016 09:55

Niet gevallen, maar gebeurd tijdens fietsvakantie: schouder uit de kom bij het slapen... 3 dagen heerlijk gefietst op Sardinie, die nacht is het gebeurd. Schouder bij de Eerste Hulp weer teruggezet, arm in sling en de overige 3 dagen vanuit de bezemwagen de rest van de groep aangemoedigd.

Gaat volgens de fysio een paar weken duren voor ik weer kan fietsen :(

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 14 jun 2016 10:20

Balen zeg, hoe kan zoiets nu gebeuren? Vaker last van gehad? Hopelijk gaat het herstel sneller.

Alle recent en nog herstellende gevallene, goed herstel!
Afbeelding

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 14 jun 2016 12:53

JM_H schreef:Balen zeg, hoe kan zoiets nu gebeuren? Vaker last van gehad? Hopelijk gaat het herstel sneller.
Heb het in 17 jaar tijd 2 keer eerder gehad aan dezelde schouder. Laatste keer, 5 jaar geleden, is schade in het gewricht hersteld en daarmee zou hij weer zo sterk zijn als de andere. Misschien was dit een hele extreme beweging. Fysio is optimistisch over mijn bewegingsruimte binnen de pijngrens, maar wil wel een echo maken.

Gebruikersavatar
Wilierista
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2014 14:42

Gebruikersavatar Wilierista 14 jun 2016 13:22

Nou, ik had gehoopt hier nooit te posten. Enige tijd geleden een fikse duik gemaakt. Trok net een sprint tegen een viaduct op. Waarschijnlijk lag er iets op de weg, want ik schijn over m'n stuur heen head first op de grond geklapt te zijn met een gangetje van 40km/h. Kan me er niets van herinneren. 10 minuten van de wereld en pas in het ziekenhuis komen herinneringen weer een beetje terug... Ambulancezuster was bang voor schedelbreuk, maar schade bleek mee te vallen. Wel drie weken thuis met een fikse hersenschudding en wat lelijke gaten in m'n aangezicht. Getekend voor het leven zullen we maar zeggen... Voor de rest alleen gebruikelijke littekens op knie, elleboog en schouder. Had zat erger kunnen zijn zeg maar. Lang leve de helm, die overigens nu aan een kant plat is.

Heerlijk zo'n lotgenoten clubje! ;-)

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 jun 2016 20:29

Allemaal sterkte!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 14 jun 2016 22:16

Ook van mij Beterschap aan allen die gevallen zijn.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jun 2016 22:28

Wilierista schreef:Nou, ik had gehoopt hier nooit te posten. Enige tijd geleden een fikse duik gemaakt. Trok net een sprint tegen een viaduct op. Waarschijnlijk lag er iets op de weg, want ik schijn over m'n stuur heen head first op de grond geklapt te zijn met een gangetje van 40km/h. Kan me er niets van herinneren. 10 minuten van de wereld en pas in het ziekenhuis komen herinneringen weer een beetje terug... Ambulancezuster was bang voor schedelbreuk, maar schade bleek mee te vallen. Wel drie weken thuis met een fikse hersenschudding en wat lelijke gaten in m'n aangezicht. Getekend voor het leven zullen we maar zeggen... Voor de rest alleen gebruikelijke littekens op knie, elleboog en schouder. Had zat erger kunnen zijn zeg maar. Lang leve de helm, die overigens nu aan een kant plat is.

Heerlijk zo'n lotgenoten clubje! ;-)
sjonge, wat een verhaal. doe het rustig aan met die hersenschudding, en beterschap!

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 15 jun 2016 06:54

Sterkte Wilierista.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 jun 2016 07:16

Wat een verhalen zeg. Jaren geleden ben ik 's winters met gladheid wel eens onderuit geschoven en gelukkig de laatste jaren niets meer meegemaakt. De verhalen hierboven hoop ik dan ook niet mee te maken. Allen sterkte met herstel gewenst!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 15 jun 2016 10:58

Dit heb ik gisterenochtend na precies 12 maanden en 2 dagen van mijn sleutelbeen af laten halen in het ziekenhuis:

Afbeelding

Hiermee sluit ik de blessure van een dubbele sleutelbeenbreuk en drie gebroken ribben van vorig jaar juni af. Nu wel 2 weken rustig aan doen om de jaap op mijn sleutelbeen de tijd te geven goed te genezen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Plaats reactie