Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Wales

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 09 jun 2016 22:36

Afbeelding

Voor mij nog een blinde vlek en blijkbaar ook op dit forum: Wales.

Komend weekend vertrekken wij vanuit Hoek van Holland naar Harwich en reizen via midden Engeland (tussenstop van drie dagen in Stratford-upon-Avon) naar Wales.

Toevallig wordt er in Wales ook een brevet georganiseerd in de periode dat wij daar zijn. Daarnaast gaat er een mountainbike mee. Er zijn veel trails en bikeparken heb ik gelezen.

Wordt vervolgd...

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 10 jun 2016 00:17

Heb ook vernomen dat het hier prachtig fietsen moet zijn... compleet onbekend bij de Belgische fietsers. Ik volg dit topic graag op. :)

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 10 jun 2016 08:40

Wales is prachtig.. Als het weer meewerkt. Hou rekening met grote hoeveelheden hemelwater..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jun 2016 09:25

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, we hebben nog een uitnodiging aan de andere kant van de plas open staan, dus als we toch aan die kant zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding


DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 10 jun 2016 14:12

Dank voor de info!

Wij zitten wat noordelijker, westelijk van mount Snowdon.

Voor het mountainbiken richt ik me op Trail Guru

Ik verwacht veel van het trail centre Coed-y-Brenin.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 10 jun 2016 16:35

Eén keer op vakantie geweest in de buurt van Crickhowell/Abergavenny en dat was prachtig fietsen. Aan de oostkant naar de uitlopers van de Black Mountains (richting Hay-on-Wye) en ten westen het Brecon Beacons nationale park. Mooie omgeving, hele aardige mensen. Met het weer kan je alle kanten op, wij hadden er in augustus twee weken stralende zon, maar dat waren de locals duidelijk niet gewend!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 jun 2016 21:11

Samen met mijn vriendin ben ik ook (twee weken) op vakantie geweest in Wales. Wij verbleven in Llanberis, aan de voet van Mount Snowdon (het 1085m hoge dak van Wales). Hoofddoel was het meedoen aan de Mount Snowdon Race: 7 km offroad hardlopen naar de Snowdon-top (gem. 14%, max 32%) en weer 7 km omlaag. Zwaar, maar schitterend! En daarnaast nog een paar mooie (niet al te lange) rondjes op mijn racefiets gereden. Prachtige, glooiende omgeving met een paar loeisteile klimmetjes. De weersomstandigheden waren toen (eveneens in juni) perfect: volop zon, geen spatje regen. Voor wat het waard is, uiteraard. ;)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 11 jun 2016 09:29

Bedankt voor de informatie, buzz!

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 11 jun 2016 16:45

Zijn ze in de UK beetje fiets vriendelijk? Is niet echt een land waar ze wielertoeristen gewoon zijn. Al zijn ze de laatse jaren ook meer wielerminded geworden. Gaat dat goed in het verkeer?

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 11 jun 2016 17:26

werkpaard schreef:Zijn ze in de UK beetje fiets vriendelijk? Is niet echt een land waar ze wielertoeristen gewoon zijn. Al zijn ze de laatse jaren ook meer wielerminded geworden. Gaat dat goed in het verkeer?
Mijn ervaringen zijn gemengd: een paar jaar terug voor mijn werk 3 maand in Nottingham gezeten. Dat is een redelijk grote stad, denk Utrecht qua grootte. Fiets meegenomen, maar dat was niet altijd even plezierig, In stad zelf, belabberde fietsinfrastructuur en nog nergens zoveel agressie van automobilisten overheen me heen gekregen als daar, gelukkig voornamelijk verbale aggressie. Aan de andere kant, op het platteland is het uitstekend fietsen. Af en toe moet je een stukje over een drukke weg, maar je hebt genoeg rustige landweggetjes (met erg steile klimmetjes).

Snowdonia is een overigens prachtig gebied, maar ik heb daar alleen gelopen. Mocht het helder weer zijn: met de MTB kun je Snowdon beklimmen (de grote weg naar boven, langs het spoorlijntje) en op de top heb je een prachtig, wijds uitzicht.

FietsBie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2015 18:05

FietsBie 13 jun 2016 21:26

Ik ben er in oktober vorig jaar geweest en heb in drie dagen prachtige ritten kunnen maken. Van te voren verschillende sites bekeken, oa ook die je hebt genoemd.
Heuvels zijn steil, maar niet erg hoog.
De Bwylch y Groes is een uitdaging, en raadik zeker aan. https://www.strava.com/segments/1147400

Qua verkeer is het prima te doen, al zou ik de A wegen zoveel mogelijk vermijden. Zorg dat je goed zichtbaar bent (maar dat is natuurlijk ook in Nederland verstandig).

Wat je zou kunnen doen is mbv ridewithgps zoeken op Ritten van anderen,

Plaats reactie