Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jun 2016 18:43

Op bepaalde frames kun je vooraan kiezen wat je wil monteren.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 jun 2016 19:45

monsieurpinot schreef:Je kunt toch ook geen dual pivot remmen installeren? DM zitten toch op twee plekken aan het frame gemonteerd? Daarom reden ze de hele tijd met shimano dm brakes zonder logo's bij Movistar op hun aeroads.
Op de XS zijn voor meerdere type remmen te monteren zoals ook dual pivot, ik rijd nu enkele maanden met de DM remmen en ik vind het zeker beter remmen, ook al zijn het 'maar' TRP remmen.
YFood !!!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 jun 2016 22:23

csteenbe schreef:
monsieurpinot schreef:Je kunt toch ook geen dual pivot remmen installeren? DM zitten toch op twee plekken aan het frame gemonteerd? Daarom reden ze de hele tijd met shimano dm brakes zonder logo's bij Movistar op hun aeroads.
Op de XS zijn voor meerdere type remmen te monteren zoals ook dual pivot, ik rijd nu enkele maanden met de DM remmen en ik vind het zeker beter remmen, ook al zijn het 'maar' TRP remmen.
weer iets geleerd, zitten daar 3 gaten in het frame dan?

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 06 jun 2016 22:46

csteenbe schreef:
Pinacast schreef:@csteenbe op jouw King XS heb je ook DM-remmen bij het voorwiel.
Ook overwogen om hier de normale dual pivot remmen te plaatsen?
Nee, hoezo. Moet zeggen de remmen voldoen beter dan ik had verwacht. Afstelling van DM remmen is even uitproberen maar vind het beter remmen als conventionele remmen.

Daarnaast zijn ze mooi zwart met een elegant De Rosa logo :winkthumb:
Ben benieuwd of je de gaten voor de DM-remmen kan zien als je 'normale' remmen laat monteren.
Heb je ook een mooie close-up foto van de voorrrem (incl. DeRosa logo [SMILING FACE WITH SMILING EYES])?

En de rem onder de bracket? Voldoet deze volledig naar wens zonder erg vuil te worden?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 jun 2016 07:20

Of je de gaten blijft zien als je "normale" remmen monteert kan ik niet beoordelen.

Rem onder het bracket wordt niet overmatig vuil en krijg je gemakkelijk schoon.

En het remt prima als ik dat nog niet geschreven heb.

Als je tot aankoop overgaat zou ik zeker eens bij flarer.it navragen scheelt echt wel enige €'s, en voor italianen communiceren ze helder en duidelijk, in Engels en Duits. Daarnaast zijn ze gewend aan buitenlanders te verkopen!

Foto;
Afbeelding
YFood !!!

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 07 jun 2016 18:46

Als ik dit zo bekijk, dan zullen de gaten voor de DM-remmen zichtbaar zijn als je de conventionele remmen plaats.
Dit ziet er trouwens ook goed uit!

Hoe is dit onder jouw bracket? Campagnolo heeft hiervoor nu een speciale DM-rem voor ontwikkeld. Is dit ook al zo bij jouw achterrem?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 jun 2016 19:45

De Campagnolo DM remmen zullen in juli beschikbaar komen, dus zeg maar september onze Italiaanse vrienden kennende.

Mijn achterrem is ook van TRP met dezelfde design als de voorrem, voldoet overigens prima.

Ik snap ook niet waarom je hier conventionele remmen zou moeten monteren, deze remmen hebben me 115 Euro gekost en doen hun werk uitstekend. Reken er maar op dat de Campagnolo DM remmen het 3 dubbele gaan kosten, dat gezegd hebbende... Duur is goed :-)
YFood !!!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 jun 2016 19:48

Heb je nu een nieuwe De Rosa? @csteenbe? Waarom heb ik daar nog geen foto van gezien? (Of heb ik niet goed gekeken?)

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 07 jun 2016 20:42

Persoonlijk vind ik het mooi als alles van Campagnolo is. Afmontage is dan meer een eenheid.

Alleen een DM-rem zoals bij jou met DeRosa-logo ziet er erg goed uit.

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 07 jun 2016 21:48

csteenbe schreef:De Campagnolo DM remmen zullen in juli beschikbaar komen, dus zeg maar september onze Italiaanse vrienden kennende.

Mijn achterrem is ook van TRP met dezelfde design als de voorrem, voldoet overigens prima.

Ik snap ook niet waarom je hier conventionele remmen zou moeten monteren, deze remmen hebben me 115 Euro gekost en doen hun werk uitstekend. Reken er maar op dat de Campagnolo DM remmen het 3 dubbele gaan kosten, dat gezegd hebbende... Duur is goed :-)
Ik heb mijn Campa DM remmen al zo'n maand binnen. Enkel wachten op m'n Aeroad frame (dat blijft maar duren...)
Ter info: kostprijs was zo'n € 300 voor de twee.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 jun 2016 06:32

@Berniev vraag me af waar je ze besteld hebt daar ik tot in Italië nagevraagd heb, zelfs daar niet leverbaar...In Nederland werd mij verteld dat de voorzijde wel leverbaar is maar de achterzijde niet. De achterzijde heeft 2 types, een voor onder het bottombracket en de andere voor op de traditionele plaats. De laatste zie ik momenteel leverbaar bij Mantel oa, die onder het bottombracket is niet leverbaar en die heb je nodig bij de XS.

@monsieurpinot; heb nog altijd de zwarte XS, foto van de rem was van Bike Motion 2015.
YFood !!!

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 08 jun 2016 12:36

Het heeft even geduurd (maar het had ook totaal geen haast), de De Rosa Alluminio is zo goed als klaar. Alles zelf gedaan behalve het spuiten, dat is gedaan door Unlimited Colors.

Zijn nog een paar kleine dingetjes die anders moeten, maar verder helemaal tevreden zo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie