Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Aksium upgraden

EFV
Forum-lid

EFV 22 mei 2016 18:19

Ik heb een Cube peloton sl fiets uit okt '15 en begin te ontdekken hoe leuk het is om dingen te upgraden. (drama voor de portemonnee, maar heerlijk om te doen)

Frame: alu
Groepset: 105/ultegra
Zadel: Selle Italia flite flow carbonio
Wielen: Mavic Aksiums

VRAAG
Nu ben ik beland bij het upgraden van de wielen. Iets hogere velg vind ik mooi. Maar de vraag is, vanaf welk bedrag ga ik de upgrade merken?

Ik zit te denken aan bijvoorbeeld de Mavic Ksyrium Elites. Zien er strak uit en zouden qua budget goed passen. Of zeggen jullie, joh... een upgrade ga je pas merken vanaf De Kryrium Pro's... of nog hoger? Graag uwer advies. Ik ben een gevoelig mens, zadel upgrade was een zaligheid, dus iets dergelijks qua stijfheid en acceleratie hoop ik met wielren ook te bereiken.

Alvast dank voor de input/suggesties.

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 18:44

Ik heb zelf een set cosmic elites die nu bij de dealer staan voor een onderhoudsbeurt. Rij nu met mijn reserve wielen. Is een set Aksium. Ik heb daar nu 4 ritten mee gemaakt. Moet zeggen dat ik geen enkel verschil merk!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 22 mei 2016 19:36

EFV schreef: VRAAG
Nu ben ik beland bij het upgraden van de wielen. Iets hogere velg vind ik mooi. Maar de vraag is, vanaf welk bedrag ga ik de upgrade merken?
Een significant lichter wiel zal agieler aanvoelen, een eventueel merkbaar prestatieverschil zeer minimaal tot helemaal niet , zou ik me geen illusies over maken.
30 mm velgen kunnen aerodynamisch al behoorlijk goed zijn en tevens niet te zwaar.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 22 mei 2016 20:58

Wielen met hoge velgen zijn in mijn ogen vooral optisch mooier in een frame met oversized buizen.
In een stalen frame ziek ik liever lage velgen.

De voordelen van een hoge velg qua aerodynamica zijn volgens mij lastig meetbaar buiten een lab. en dus voor een recreant.
Nieuwe wielen die je vooral ook erg mooi vind zijn dan weer wel erg goed voor de moraal! En met goede moraal fiets je zo maar een aardig stukkie harder. Tenminste, ik wel.

Plaats reactie