Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 18 apr 2016 14:34

Ze moeten gewoon met die finish weg van die Cauberg. Zeg alsjeblieft dat contract met Valkenburg op. Ik pleit voor een finish bovenop Drielandenpunt. Als aanloop. Eyserbosweg, Fromberg, Keuteberg, Gulpenerberg, Schweiberg, Camerig. Hele andere koers lijkt me zo.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 apr 2016 15:09

Aankomst heuvel op moet je sowieso niet doen. dan houdt je het wachten.

Ik zou na de laatste Cauberg een lusje maken over Sibbe, de Sibbegrubbe afdalen een finishen op Neerhem. Dan heb je nog een soort van Milaan San Remo finale die een kwartiertje duurt i.p.v. 3 minuten.

Maar om nu alleen de schuld bij het parcours te leggen gaat mij wat te ver. als je dit interview met Gesink leest:http://www.nu.nl/wielrennen/4248410/ges ... uberg.html Het lijkt gewoon van de Speld te komen maar hij meent het serieus :? .

Alleen van Poels had je niks hoeven te verwachten met Kwiatkovski is het team. De rest van de Nederlandse renners heeft gewoon voor jan lul meegedaan.
Campagnolo Ultra Dork

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 apr 2016 17:41

Zolang de koersdirectie dit parcours aanhoudt, heeft het zin om flink te pokeren in de laatste ronde en dan toe te slaan in de laatste beklimming van de Cauberg.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 apr 2016 20:14

Voor 4 of 5 ploegen hooguit. De rest rijdt gewoon voor spek en bonen mee. Voor veel ploegen is flink wat WT punten niet eens haalbaar door mee te doen met dit spelletje. Als je ziet hoeveel man er nog over waren aan de voet van de Keutenberg dan is de koers gewoon niet hard genoeg gemaakt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 18 apr 2016 20:24

Ik ben bang dat t woensdag in de Waalse Pijl hetzelfde verhaal wordt. En zondag misschien wel weer. Dit fenomeen zie je ook in de Grote Ronden met finish bergop: Wachten, wachten, wachten.

Het kan niet alleen aan de renners liggen, want in Vlaanderen en P-R wordt er wel volop aangevallen. Het parcours speelt de grootste rol imho.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 apr 2016 20:39

Ik denk inderdaad dat we kasseien moeten laten leggen op de Gulperberg, Kruisberg, Eyserbosweg en de Keutenberg ;) .

Zou het ook niet aan het type renners liggen dat aan de start staat? De mannen voor de klassiekers zijn half april zowat klaar met het seizoen, die moeten er iets van maken in die paar weken. De renners van de heuvelklassiekers rijden ook nog een grote ronde en wat kleine rondjes waar ze een bergetappe mee kunnen pakken. Bovendien rijden ze daar ook veel meer gecontroleerd.
Campagnolo Ultra Dork

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 18 apr 2016 21:09

wat spoorwegovergangen met slagbomen welteverstaan kan ook een verrassend koersverloop opleveren alsmede een flinke impact op het aantal uitrijders...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 apr 2016 21:26

Ik denk dat de Cauberg commercieel het meest intressant is, zeker voor valkenburg.
Van Vliet helpt ook niet voor een betere koers

Maargoed, maak de koers eerst 50km korter. Er kan niemand meer wat en waarom er een continetal ploeg wint, die kunnen vrij rondrijden en kijkt niemand naar en voor die jongens zijn het de wedstrijden.

Maar man man man wat een koers, de opwarmronde bij de f1 is nog spannender.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 18 apr 2016 22:09

sloeren schreef:Nu Live op RTV NH: Profronde van Noordholland. Commentaar en beeldkwaliteit zijn vermakelijk.
Zijn wij nou de enige die wel een leuke wedstrijd hebben gezien? Aanvallen, terughalen, aanvallen, waaiers en een onverwachte winnaar die het durfde om alleen weg te rijden?
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 19 apr 2016 07:46

erikvdmaat schreef:
sloeren schreef:Nu Live op RTV NH: Profronde van Noordholland. Commentaar en beeldkwaliteit zijn vermakelijk.
Zijn wij nou de enige die wel een leuke wedstrijd hebben gezien? Aanvallen, terughalen, aanvallen, waaiers en een onverwachte winnaar die het durfde om alleen weg te rijden?
Doel je nu op de Profronde van Noordholland? :D

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 19 apr 2016 22:49

Jazeker!
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2016 21:51

't was vanmiddag weer het bekende liedje: we wachten tot de Muur, Tim Wellens probeert het nog en Valverde maakt het weer eens af.
Wat een lol dat wielrennen........

Wel chapeau voor Poels, die gaat nog wel iets moois pakken dit jaar denk ik. Is verder gekomen dan ik paar jaar geleden had verwacht. Knap!
Less is bore

Plaats reactie