Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gei-Kek01
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 mar 2016 13:18

Gei-Kek01 15 mar 2016 20:57

OTB=Over The Bar
Maar als je dat goed doet krijg je wel Off The Bike
What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als een feesie gemist

Gebruikersavatar
EdBo
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mar 2016 21:12

Gebruikersavatar EdBo 21 mar 2016 21:43

Hallo allemaal,

Ik had me al een tijdje geleden aangemeld en al wat gepost. Ik kwam vanavond dit topic tegen dus zal me ook even voorstellen.

Ik ben 56 jaren jong en heb "20 jaar en 20 kilo geleden" een aantal jaren op de racefiets gereden. Nog zo een stalen model (een Peugeot) en schakelen met van die "flippers" op de stang :roll: . Omdat mijn vrouw lekker buiten ging hardlopen en ik ook wel eens wat aan mijn conditie (en postuur....104 kg) kon gaan doen, heb ik dus besloten weer te gaan fietsen. Ik fiets gemiddeld 2x per week en de laatste maanden ook langere afstanden. Ondertussen zijn de 20 kilo er weer af en telt nu alleen nog de 20 jaar ;) .

Mijn personal trainer had me een dag nadat ik mijn fiets had gekocht "medegedeeld" dat ik deel zou gaan nemen aan de Amstel Gold Race 2016. De 70 km die ik in gedachten had werd al snel 150 km, dus ben nu "in training" zeg maar om over een paar weken de 150 km te gaan volbrengen 8-) .

Mijn fiets is een Trek Domane, die ik dus recent (zie elders) heb geupgrade met een DT-Swiss handgespaakte wielset. Ben erg tevreden over de fiets en de wielset.

BrokenBrain
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2016 13:20

BrokenBrain 29 mar 2016 13:39

Hoi Allemaal,
ook mezelf even voorstellen. Ben Chris, bijna 45 jaar en na een aantal jaren fanatiek spinnen overgestapt op een MTB.
Dit heb ik zo'n 4,5 jaar gedaan. Helaas de laatste 1,5 jaar bijna niet gesport ivm ziekte. Nu ik een NAH heb is alles anders. Mijn Stumpjumper omgebouwd naar een soort fitnessbike. Dit omdat mijn balans en vermogen tot multi-tasken verminderd is. Het fietsen op deverharde weg gaat me beter af.

Wat is mijn doel: Mijn conditie weer opbouwen, weer genieten van het fietsen, uitzoeken of ik ooit weer kan mountainbike of moet overstappen naar een racefiets.
Misschien ooit wel meedoen aan Ventoux3 en dan geld inzamelen voor stop hersentumoren.

Gebruikersavatar
EdBo
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mar 2016 21:12

Gebruikersavatar EdBo 29 mar 2016 18:14

BrokenBrain schreef:Hoi Allemaal,
ook mezelf even voorstellen. Ben Chris, bijna 45 jaar en na een aantal jaren fanatiek spinnen overgestapt op een MTB.
Dit heb ik zo'n 4,5 jaar gedaan. Helaas de laatste 1,5 jaar bijna niet gesport ivm ziekte. Nu ik een NAH heb is alles anders. Mijn Stumpjumper omgebouwd naar een soort fitnessbike. Dit omdat mijn balans en vermogen tot multi-tasken verminderd is. Het fietsen op deverharde weg gaat me beter af.

Wat is mijn doel: Mijn conditie weer opbouwen, weer genieten van het fietsen, uitzoeken of ik ooit weer kan mountainbike of moet overstappen naar een racefiets.
Misschien ooit wel meedoen aan Ventoux3 en dan geld inzamelen voor stop hersentumoren.
Ik begrijp je verhaal. Mijn vrouw heeft ook NAH opgelopen en spinnen is dan zeker geen optie. Ze doet hardlopen, maar kreeg advies om vanwege blessures ook af te gaan wisselen en er werd geadviseerd te gaan fietsen. Een MTB clinic gedaan, maar dat blijkt gezien NAH toch best vermoeiend. Afgelopen weekend racefiets voor haar gehuurd, beviel haar goed en morgen wordt haar nieuw bestelde fiets geleverd.

BrokenBrain
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2016 13:20

BrokenBrain 29 mar 2016 19:17

Bedankt voor je reactie EdBo.

Rein1974
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mar 2016 22:49

Rein1974 30 mar 2016 23:03

Hoi, ik ben Rein, 41 jaar oud. Sinds november vorig jaar ben ik fanatiek aan het fietsen geslagen. Met als doel om binnen anderhalf jaar een lange tocht zoals Tour for Life te gaan rijden. Ik heb al een jaar of vijf, zes een racefiets maar gebruikte 'm lange tijd veeeeel te weinig. Daar is intussen dus verandering in gekomen. Ben daar erg blij mee!

Met een goede vriend rijd ik dit seizoen vier toertochten. Tussendoor probeer ik minstens wekelijks - en beter nog twee maal per week - een flink stuk te fietsen. Afgelopen weekend de Toertocht Landgraaf gedaan en dat smaakte naar meer! Op het programma staat nog 1 andere toertocht in Limburg en twee in eigen omgeving. Ik woon in de regio Arnhem dus heb niet te klagen over de fietsmogelijkheden hier.

Mijn oude fiets is een Concorde Cipressa uit (denk ik) 1998. Alu, 2x8 versnellingen, RX100-groep. Mijn nieuwe is een Cube Agree GTC Pro uit 2015, 105 groep, carbon. Erg fijn karretje. De Concorde is gepromoveerd tot slechtweerfiets...

Delange63
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2016 13:32

Delange63 04 apr 2016 13:36

Na een paar jaar afwezigheid (voorheen lange63) nu terug als Delange63. Sinds kort een aantal brevetten gereden (200km) en het smaakt naar meer.....dus wie weet binnenkort een 400??

TurboNick3
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2016 13:52

TurboNick3 18 apr 2016 14:29

Hoi, Mijn naam is Nick, 28 jaar, kom uit zuiden (limburg), heb vandaag dit forum ontdekt. Ben sinds vorig jaar gaan race fietsen. mede om af te vallen , mede om afleiding te vinden vanwege een relatiebreuk (daar ik echt zo'n gevoelig typje ben) en dat is gelukt nu 20kg lichter en de alpe huez in september gedaan. Gaan we dit jaar voor een nieuwe fiets en de mont ventoux samen met een vriendengroepje (dus geen goede doelen drukte).

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 apr 2016 18:51

Hallo wieler/fiets fanaten....

Mijn naam is Martin, 38 jaar oud en kom uit de omgeving van Arnhem.
Ik ben totaal nieuw op dit forum, vroeger wel eens op wat andere forums gezeten maar door de imo afgunst en het afkraken van elkaars materiaal eigenlijk gestopt met forums.

Ik heb vele jaren geleden wel veel op de fiets gezeten maar door werk enz helaas gestopt 4 jaar geleden en mijn toenmalige fiets verkocht.
Toen der tijd reed ik een Orbea Euskaltel replica, alu frame met achterbrug en voorvork van carbon.
Ronde van Vlaanderen/Amstel gold gefietst, ook vele andere onbekende tours gereden variërend van 100 tot 175 km

Ik was en ben nog steeds een echte amateur, moet weer veel oppakken en gaan leren want ik ben van plan een nieuwe fiets aan te schaffen en de hobby weer opnieuw op te pakken.
Hopelijk kan ik me op dit forum een beetje thuis voelen, en kan ik hier een hoop leren :oke:

vragen staat vrij, mijn vragen ga ik stellen in de desbetreffende topics

Groeten Martin

Gebruikersavatar
elinenijhuis
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2016 13:47

Gebruikersavatar elinenijhuis 21 apr 2016 13:11

Hi, mijn naam is Eline, 21 jaar oud en ik kom uit de omgeving van Den Haag. Ik rijd het liefst op mijn downhillfiets, maar aangezien we in Nederland niet echt bergen hebben, rijd ik ook veel op de gewone mountainbike. En sinds kort heb ik mijn racefiets maar uit de schuur gehaald om wat kilometertjes te maken!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 apr 2016 18:36

NLricky78 een echte topkerel en een aanwinst op dit forum :mrgreen:
Opent een topic "Lakschade of normale gebruiksschade" met een vraag en krijgt meerdere antwoorden. En hij vindt het dan nodig om te beginnen schelden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 26 apr 2016 21:01

Lcsmet schreef:NLricky78 een echte topkerel en een aanwinst op dit forum :mrgreen:
Opent een topic "Lakschade of normale gebruiksschade" met een vraag en krijgt meerdere antwoorden. En hij vindt het dan nodig om te beginnen schelden.
Topic is gesloten. Laatste reacties zijn vermoedelijk verwijderd.

Overige nieuwe leden hierboven....welkom en veel lees/schrijfplezier op dit forum!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie