Mobiele hogedrukreiniger Aqua2go, Easycleaner etc.
ik heb een Easywasher en gebruik hem om de fietsen op straat te reiningen. (appartement 2 hoog in de stad). Bevalt mij prima.
Tijdens het veldrit seizoen wordt hij intensief gebruikt. Zowel thuis als bij de wedstrijden. Thuis pak ik er ook altijd een emmertje water bij. Druk is meer dan voldoende om een vieze CX helemaal schoon te krijgen. De nieuwe versie met accu aan de zijkant lekt minder dan de oude.
Tijdens het veldrit seizoen wordt hij intensief gebruikt. Zowel thuis als bij de wedstrijden. Thuis pak ik er ook altijd een emmertje water bij. Druk is meer dan voldoende om een vieze CX helemaal schoon te krijgen. De nieuwe versie met accu aan de zijkant lekt minder dan de oude.
Ik heb een grote mobiele plantenspuit. Neem ik mee als ik weet dat het erg smerig gaat worden.MaSa schreef:Meer mensen die hun ervaring met een dergelijke reiniger willen delen?
Thuis gebruik ik afhankelijk hoeveel fietsen er vuil zijn en hoe erg een kleine hogedrukspuit of tuinslang.
Is het 1 fiets en koud?
In bad is handiger. vang je alle rommel op is het schoonmaken van de badkamer niet zo'n klusmonsieurpinot schreef:ik zet m'n fietsen gewoon onder de douche op 4 hoog

Heb al een paar jaar een easy washer die ik gebruik om de cyclocrosser te reinigen na het inrijden en de cross. Warm water erin is genoeg voor het reinigen van zeker anderhalve fiets, neem meestal ook nog een extra sherrycan met 5 liter warm water mee, is voldoende voor 2 hele vieze fietsen.
Wat helpt is zorgen dat je frame goed in de wax zit, dan vliegt het vuil er zo af. Na een paar jaar moet je de rubbertjes vervangen. Ik ben er zeer tevreden over en als ik zie hoeveel van deze apparaten er gebruikt worden bij een nationale veldrit, ben ik niet de enige.
Wat helpt is zorgen dat je frame goed in de wax zit, dan vliegt het vuil er zo af. Na een paar jaar moet je de rubbertjes vervangen. Ik ben er zeer tevreden over en als ik zie hoeveel van deze apparaten er gebruikt worden bij een nationale veldrit, ben ik niet de enige.
Gebruik je hem ook thuis na een smerig ritje? Of is dit ''gedoe'' ten opzichte van de normale tuinslang?bontempi schreef:Heb al een paar jaar een easy washer die ik gebruik om de cyclocrosser te reinigen na het inrijden en de cross. Warm water erin is genoeg voor het reinigen van zeker anderhalve fiets, neem meestal ook nog een extra sherrycan met 5 liter warm water mee, is voldoende voor 2 hele vieze fietsen.
Als ik het goed begrijp ervaar jij ook het voordeel van wassen met warm water? Ik begrijp dat je max. 45 graden kunt gebruiken, hoe bepaal je dat?
Gebruik hem thuis ook na een vuile rit, vooral voordeel van warm water, ik vul hem altijd met een emmer heet en een emmer lauw, nooit geen problemen met lekkage of zo. Gebruik dan wel vaak een losse emmer met spons voor de grootste zooi. Op de cross krijg ik de fietsen zonder de voordelen van thuis ook weer helemaal schoon.
Maar zoals ik al eerder schreef een vette ondergrond op de fiets (wax) maakt het een stuk makkelijker
Maar zoals ik al eerder schreef een vette ondergrond op de fiets (wax) maakt het een stuk makkelijker
Ik doe het voorwerk altijd met de tuinslang en daarna pak ik een emmer warm water met groene zeep voor de rest van het werk. Dat gaat eigenlijk al jaren meer dan prima. Zo'n mobiele hogedrukreiniger lijkt me eigenlijk niks. Ik zie er geen meerwaarde in, behalve als je ergens onderweg bent en je fiets wilt schoonmaken voor vertrek. Voor thuisgebruik is de tuinslang in combinatie met de emmer sop een uitstekende low budget oplossing.MaSa schreef:Hallo,
Heeft één van jullie ervaring met mobiele hogedrukreinigers zoals de Aqua2go, Easycleaner etc.
Ik gebruik nu een tuinslang om mijn fiets te reinigen maar dit is niet echt ideaal en mn. onhandig. Ook vindt ik het een nadeel dat je met een tuinslang alleen koud water hebt, mijn ervaring is dat schoonmaken met warm water net wat effectiever is.
Wie wil er wat ervaringen delen?
-
- Forum-lid HC
Ik heb een easywasher. Voor thuis vind ik het niets, liever een tuinslang.
Maar voor bv MTB vakanties ideaal.
Voor mijn racer ga ik het nooit gebruiken, zou niet weten waarom.
Ik wil hem eigenlijk alleen voor de racer gebrioken ...... waarom is het voor thuis niets? Mij lijkt het juist wel handig, vooral omdat je hem met warm water kunt gebruiken.wasbeer2006 schreef:Ik heb een easywasher. Voor thuis vind ik het niets, liever een tuinslang.
Voor thuis kun je een echte hogedrukreiniger gebruiken. Daar kun je ook je terras en je tuinpad meedoen. En de auto. Deze dingen zijn bedoeld voor mobiel gebruik op plekken waar geen tuinslang of emmer sop beschikbaar is. Thuis is dat niet het geval. Thuis heb je waarschijnlijk ook 220v. en dus geen behoefte aan een batterij aangedreven apparaat.
-
- Forum-lid HC
Maarre, wat doen jullie met de racer dat een simpele tuinslang niet voldoet?
Een hogedrukreiniger gebruik ik wel eens voor de mtb als het echt bagger was, maar wat zit er meer aan je racer dan een beetje zweet, zand en dorstlesser?
De druk uit de easywasser is prima maar de straal vrij dun, het is een soort airbrushen met water. Als je de tuinslang op druk zet gaat die net zo hard. Warm water, een paar spraytjes bikereiniger of dusty werkt ook prima.
Een hogedrukreiniger gebruik ik wel eens voor de mtb als het echt bagger was, maar wat zit er meer aan je racer dan een beetje zweet, zand en dorstlesser?
De druk uit de easywasser is prima maar de straal vrij dun, het is een soort airbrushen met water. Als je de tuinslang op druk zet gaat die net zo hard. Warm water, een paar spraytjes bikereiniger of dusty werkt ook prima.