Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 18 mar 2016 10:59

Kempen01 schreef:
Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.

Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Dank voor je hulp, echter, in mijn topcap zit geen boutje...terwijl ik op de Canyon site bij de V13 Stuurpen wel degelijk een topcap met boutje zie. Bij mij is het 1 afgesloten geheel en de topcap lijkt muurvast te zitten....

Iemand een idee?
Kun je een foto maken?

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 18 mar 2016 13:23

Ik heb oog op een buitenkans ivm een aeroad maar ben niet zeker van de maat. Ik ben 176cm met bbl van 83cm en rij momenteel een foil in maat M. Is een aeroad in maat M te groot voor mij? Ik heb n halve cm spacers onder mijn stuurpen, en deze laatste is 11cm. Mijn zadel staat op 72,5cm hoogte (bovenkant)

MacE
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 nov 2014 07:13

MacE 18 mar 2016 14:02

xytras schreef:Ik heb oog op een buitenkans ivm een aeroad maar ben niet zeker van de maat. Ik ben 176cm met bbl van 83cm en rij momenteel een foil in maat M. Is een aeroad in maat M te groot voor mij? Ik heb n halve cm spacers onder mijn stuurpen, en deze laatste is 11cm. Mijn zadel staat op 72,5cm hoogte (bovenkant)
Ik heb vergelijkbare 'afmetingen' en rij met een Aeroad M. Bevalt prima.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 18 mar 2016 14:03

MacE schreef:
xytras schreef:Ik heb oog op een buitenkans ivm een aeroad maar ben niet zeker van de maat. Ik ben 176cm met bbl van 83cm en rij momenteel een foil in maat M. Is een aeroad in maat M te groot voor mij? Ik heb n halve cm spacers onder mijn stuurpen, en deze laatste is 11cm. Mijn zadel staat op 72,5cm hoogte (bovenkant)
Ik heb vergelijkbare 'afmetingen' en rij met een Aeroad M. Bevalt prima.
Zit de zadelpen dan nog voldoende uit?

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 18 mar 2016 15:23

Ik ben 1m80 en rijdt ook met een m. Ik zit wel graag heel diep. Heb ook een bbl van 83 cm

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 18 mar 2016 15:59

simic schreef:Ik ben 1m80 en rijdt ook met een m. Ik zit wel graag heel diep. Heb ook een bbl van 83 cm
Heb je enige foto's van je fiets?

Jee-O
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2016 11:16

Jee-O 18 mar 2016 16:52

Mijn Canyon Ultimatum CF SLX 8.0 di2 is binnen 3 weken geleverd, terwijl er op de site werd aangegeven dat deze pas in mei beschikbaar zou zijn. Volgens mij komt het allemaal goed met hun logistieke problemen.

Jammer dat het weer nu net minder is geworden... :cry:

wekke
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2008 23:02

wekke 18 mar 2016 17:14

Allemaal goed met de logistieke problemen? Ik denk het niet, toch niet bij mij in ieder geval.

- bestelling eind oktober 2015 met leverdatum 31/11 tot 4/12
- in oktober een hele reeks bevestigingen, al dan niet met een leverdatum
- 4 november excuses van de grote baas met de belofte dat het binnen 2 weken opgelost zou zijn
- later in november de melding dat de levering eind februari zou zijn (dus 3 maanden later dan aanvankelijk)
- leverdatum nadien zonder melding opgeschoven naar midden maart (moest ik dus zelf naar vragen)
- deze week nog eens gevraagd via mail en chat maar niemand die me wilde bevestigen wanneer ik nu mijn fiets zou krijgen. Misschien eind maart maar misschien ook niet.

Vandaag even binnen geweest bij de lokale fietsenwinkel voor informatie over een Cervélo R3. 500 euro duurder maar dan wel levering binnen een week. Had ik dat in oktober vorig jaar geweten ...

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 18 mar 2016 18:53

RuudRuud schreef:
BAMCAN schreef: En hoe zit het met de zadelpen van de canyon Aeroad. Ik lees over variabele setback (-15 tot +1), zelfs negatieve setback door de clamp om te draaien, maar kan er niets op internet over vinden. bestaat hier heldere uitleg over? Ik lees ook over "adjustable fork rake", iemand daar ervaring mee? Mooie review hier.

Hier wellicht wat meer info dan je nu hebt: https://www.canyon.com/download/manuals ... 015_EN.PDF
Kan niets in die manual vinden helaas. De aeroad zadelpen staat niet eens in het overzicht.
er staat wel bij de specs:

CANYON S27 AERO VCLS CFQ
Aanpasbare setback dankzij fliphead mechanisme
maar niets erover in de manual, ook niet over adjustable fork rake

hier wel iets gevonden;
http://velonews.competitor.com/2010/09/ ... yon_137894
[...]

De klem van de zadelpen kun je omdraaien. Hierdoor verplaats je het klemmende deel van de klem horizontaal en dus je zadel.
Afbeelding[/quote]

Dien je alleen de buitenste klem, of ook de binnenste (het deel wat aan de seatpost zit) te draaien?

Die laatstgenoemde zit namelijk vast.. (en voor mn gevoel ook niet in beweging te krijgen)

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 18 mar 2016 20:52

Labean
Binnenste deel ook omdraaien, komt er eigenlijk op neer dat je wat links zat rechts monteert en andersom. Het binnenste klemt behoorlijk maar kun je met wat kracht los wrikken. Klemmen zijn beetjes conisch net als het carbon van de pen waarin ze klemmen vandaar dat ze zo strak vast zitten. Maar goed ook anders heb je het zadel bij een drempel al gekanteld staan.

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 19 mar 2016 09:00

Thanks voor je info! Het is gelukt. En idd.. het kost behoorlijk veel kracht. Setback teruggebracht naar 0. Fijn dat dit mogelijk is met deze zadelpen.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 19 mar 2016 10:58

En de zadelpen is ook nog eens (idioot) licht; 185 gram! Met alle features (veel variaties, aero en verend) toch weer een knap stukje techniek en innovatie van Canyon :-)
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie