Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 16 mar 2016 21:33

Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.

Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 16 mar 2016 21:56

Resch2 schreef: Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Aha, was al van plan wat geweld toe te passen, maar ben toch wat voorzichtig met nieuw spul.
Tnx voor de snelle reactie

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 16 mar 2016 23:36

Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:

Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mar 2016 07:57

Volgens mij zijn dit ook wel dingen die in de manual van canyon staan, die je bij hun fiets krijgt. Dat is een vrij vorse pil met allerhande informatie en instructies.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 17 mar 2016 08:50

Wiliertoerist schreef:Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:

Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Ok, ik ging dit weekend kijken beginnen met mijn stuur te verlagen.
Ik wist niet dat je iets moest afstellen aan het balhoofdstel.
Zal me daar dan toch eens moeten in verdiepen.
Iemand nog tips?

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 17 mar 2016 09:01

jenssss schreef:
Wiliertoerist schreef:Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:

Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Ok, ik ging dit weekend kijken beginnen met mijn stuur te verlagen.
Ik wist niet dat je iets moest afstellen aan het balhoofdstel.
Zal me daar dan toch eens moeten in verdiepen.
Iemand nog tips?
Let wel even op: bij een normale stuurpen heb je een topcap die de spanning op de balihoofdlagers zet, dwz eerst topcap vastzetten daarna borgen met de boutjes in de stuurpen.
Bij h11 heb je een i-lock, dwz eerst h11 vastzetten en daarna met de i-lock de spanning op de lagers zetten. Topcap is hierbij een afdekkapje zonder verdere functie.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 17 mar 2016 09:06

Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Dat is zowat het eerste dat ik gedaan heb.. Spacers om zetten, vorkbuis wordt volgende week afgezaagd. Wat leveren ze die fiets af met een boel spacers..

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 mar 2016 09:38

simic schreef:
Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Dat is zowat het eerste dat ik gedaan heb.. Spacers om zetten, vorkbuis wordt volgende week afgezaagd. Wat leveren ze die fiets af met een boel spacers..
Gelukkig wel! Dat is namelijk eenvoudig aan te passen, andersom wordt verdomde lastig :twisted: !
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 mar 2016 09:39

Patrickvanv schreef:
Resch2 schreef: Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Aha, was al van plan wat geweld toe te passen, maar ben toch wat voorzichtig met nieuw spul.
Tnx voor de snelle reactie
De mijne zat ook flink vast; ook Canyon zelf gaf het advies wat meer kracht te zetten en VOILA; los!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 17 mar 2016 11:53

labean schreef:Gisteren mijn orderbevestiging gekregen (26 nov. besteld).
Transportdatum op de orderbevestiging: tussen 7 en 11 maart 2016.
Levertijd op de website tijdens het bestellen: tussen 1 en 6 februari 2016
Levertijd op de website als je 'm nu wil bestellen: tussen 21 en 26 maart 2016

Ziet er naar uit dat Canyon het weer een beetje op orde krijgt?
Als ie dan daadwerkelijk geleverd wordt ben ik precies op tijd geweest met bestellen :).. Fingers crossed..
Bovenstaande is toch redelijk kloppend met de werkelijkheid: vanmiddag wordt mijn Aeroad afgeleverd! Dat wordt een middagje thuis werken.. :D

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 18 mar 2016 00:18

Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.

Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Dank voor je hulp, echter, in mijn topcap zit geen boutje...terwijl ik op de Canyon site bij de V13 Stuurpen wel degelijk een topcap met boutje zie. Bij mij is het 1 afgesloten geheel en de topcap lijkt muurvast te zitten....

Iemand een idee?

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 18 mar 2016 07:38

Met een mesje dat kapje op wippen. Kan idd erg vast zitten.

Plaats reactie