Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33
Aha, was al van plan wat geweld toe te passen, maar ben toch wat voorzichtig met nieuw spul.Resch2 schreef: Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Tnx voor de snelle reactie
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Volgens mij zijn dit ook wel dingen die in de manual van canyon staan, die je bij hun fiets krijgt. Dat is een vrij vorse pil met allerhande informatie en instructies.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ok, ik ging dit weekend kijken beginnen met mijn stuur te verlagen.Wiliertoerist schreef:Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Ik wist niet dat je iets moest afstellen aan het balhoofdstel.
Zal me daar dan toch eens moeten in verdiepen.
Iemand nog tips?
Let wel even op: bij een normale stuurpen heb je een topcap die de spanning op de balihoofdlagers zet, dwz eerst topcap vastzetten daarna borgen met de boutjes in de stuurpen.jenssss schreef:Ok, ik ging dit weekend kijken beginnen met mijn stuur te verlagen.Wiliertoerist schreef:Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Ik wist niet dat je iets moest afstellen aan het balhoofdstel.
Zal me daar dan toch eens moeten in verdiepen.
Iemand nog tips?
Bij h11 heb je een i-lock, dwz eerst h11 vastzetten en daarna met de i-lock de spanning op de lagers zetten. Topcap is hierbij een afdekkapje zonder verdere functie.
Dat is zowat het eerste dat ik gedaan heb.. Spacers om zetten, vorkbuis wordt volgende week afgezaagd. Wat leveren ze die fiets af met een boel spacers..Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Gelukkig wel! Dat is namelijk eenvoudig aan te passen, andersom wordt verdomde lastig !simic schreef:Dat is zowat het eerste dat ik gedaan heb.. Spacers om zetten, vorkbuis wordt volgende week afgezaagd. Wat leveren ze die fiets af met een boel spacers..Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail
De mijne zat ook flink vast; ook Canyon zelf gaf het advies wat meer kracht te zetten en VOILA; los!Patrickvanv schreef:Aha, was al van plan wat geweld toe te passen, maar ben toch wat voorzichtig met nieuw spul.Resch2 schreef: Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Tnx voor de snelle reactie
Canyon Aeroad
Canyon Grail
Canyon Grail
Bovenstaande is toch redelijk kloppend met de werkelijkheid: vanmiddag wordt mijn Aeroad afgeleverd! Dat wordt een middagje thuis werken..labean schreef:Gisteren mijn orderbevestiging gekregen (26 nov. besteld).
Transportdatum op de orderbevestiging: tussen 7 en 11 maart 2016.
Levertijd op de website tijdens het bestellen: tussen 1 en 6 februari 2016
Levertijd op de website als je 'm nu wil bestellen: tussen 21 en 26 maart 2016
Ziet er naar uit dat Canyon het weer een beetje op orde krijgt?
Als ie dan daadwerkelijk geleverd wordt ben ik precies op tijd geweest met bestellen .. Fingers crossed..
Dank voor je hulp, echter, in mijn topcap zit geen boutje...terwijl ik op de Canyon site bij de V13 Stuurpen wel degelijk een topcap met boutje zie. Bij mij is het 1 afgesloten geheel en de topcap lijkt muurvast te zitten....Resch2 schreef:Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Iemand een idee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Met een mesje dat kapje op wippen. Kan idd erg vast zitten.