Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2016

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 10 mar 2016 13:19

Dat is precies het punt hier volgens mij: Bouhanni gooit de deur dicht voor (de snellere) Matthews. Hij wordt bestraft omdat hij afwijkt van zn lijn, maar eigenlijk wordt hij bestraft omdat hij Matthews geen kans geeft om erlangs te komen door een gat, wat er daarvoor nog wel was. Ik ben het met Mark eens dat het er heftiger uitziet dan het is, maar het had evengoed in een massale valpartij kunnen eindigen
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 10 mar 2016 13:37

Ondanks dat ik het wel eens ben met de beslissing van de jury vind ik het toch wel een beetje tegenstrijdig. Als je dit geval bestraf dan zou je Cavendish eigenlijk al zijn behaalde overwinningen moeten afnemen want die heeft volgens mij nog nooit gewonnen zonder lichamelijk contact.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 10 mar 2016 22:24

Prachtige zege van Zdenek Stybar vandaag in TirrenoAdriatico.
De drievoudige wereldkampioen voerde een werkelijk straf nummer op.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 mar 2016 20:43

Wat een fantastische overwinning vandaag toch weer voor Katusha met Ilnur Zacharin! Heerlijk hoe hij hier toch weer even Thomas en zo'n koekebakker als Contador weer eens voor schut zet.....Fantastische renner!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 mar 2016 07:36

Zijn stuk voor stuk toppers, die Russen! :winkthumb:

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 13 mar 2016 08:07

mrcoffee schreef:Wat een fantastische overwinning vandaag toch weer voor Katusha met Ilnur Zacharin! Heerlijk hoe hij hier toch weer even Thomas en zo'n koekebakker als Contador weer eens voor schut zet.....Fantastische renner!
Hij bleef aan het einde het hele stuk achterin. Heeft geen kopwerk gedaan. Heeft niet aangevallen. En alleen op het laatst een sprintje getrokken. Opportunist, ja, maar om dat een fantastische renner te noemen gaat mij toch iets te ver.
o'7o

rvb
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 13 mar 2016 09:36

Hongerklop nekt Kelderman in slotfase koninginnenrit Parijs-Nice

Wilco Kelderman is 14e geworden in de koninginnenrit van Parijs-Nice. De kopman van Team LottoNL-Jumbo leek lang onderweg naar een top-10 resultaat, maar kreeg in de laatste 2 kilometers te maken met een hongerklop. Ilnur Zakarin (Team Katusha) won de etappe, Geraint Thomas (Team Sky) greep het geel.

De koninginnenrit van Parijs-Nice eindigde zaterdag bovenop La Madone d’Utelle. Voor Team LottoNL-Jumbo was het de opdracht om Wilco Kelderman in goede positie aan die slotklim te laten beginnen. “De ploeg heeft me perfect afgezet voor de laatste klim”, zei Kelderman na afloop. “Het was cruciaal om tijdens de afdaling goed van voren te zitten. Dat verliep goed. We hebben heel de dag in goede positie gereden.”

“Het was een hele nerveuze koers, maar het liep prima voor ons”, vulde ploegleider Frans Maassen aan. “Uiteindelijk kwam het aan op de slotklim en Wilco kon zijn kansen daar goed verdedigen. Het leek er ook op dat hij top-10 ging rijden, maar in de laatste 2 kilometer verloor hij nog vrij veel. Hij maakte een goede indruk in het achtervolgende groepje.”

Leeg
Een hongerklop was de oorzaak van zijn verlies in de slotfase van de wedstrijd. “Ik baal daarvan”, gaf Kelderman aan. “Ik voelde het ook niet echt aankomen. Ik was ineens leeg. Ik heb er op de slotklim niet meer aan gedacht om nog even snel wat te eten. Ik heb genoeg ervaring om te weten wat ik moet eten, dus dit is erg zonde.” Kelderman staat nu 13e in het algemeen klassement. “Daar leg ik me nog niet bij neer. Het zal in de laatste etappe lastig worden om het verschil te maken, maar als ik de kans krijg, zal ik het proberen.”

“Het wordt morgen nog een lastige dag”, concludeerde Maassen. “”Als Wilco een goede dag heeft, kan hij nog een eind komen. De verschillen zijn klein, maar hij moet een hoog niveau laten zien om de top-10 nog te halen.”

rvb
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 13 mar 2016 09:37

volgens mij heb je tabletten die je superpower geven, altijd meenemen voor het geval dat.

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 13 mar 2016 09:55

Niemand die zich eraan ergert dat onder zoveel moordend geweld van Majka en Contador zoveel van die Angelsaksische computerwielrenners totaal geen krimp geven? Chapeau voor hun prestaties hoor, maar op deze manier is er weinig aan. Of is Berto niet explosief genoeg meer?

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 13 mar 2016 10:00

Misschien zit er bij Contador nog niet zoveel op in t begin van het seizoen. Maar ben het met je eens dat ik liever mooie explosieven demarrages zie dan machines die de concurrentie uit het wiel fietsen met de hele ploeg. Maar wat je er ook van vindt, het is wel het nieuwe wielrennen...
is het fietsen aan het her-ontdekken

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 13 mar 2016 10:36

J.Edge87 schreef:Misschien zit er bij Contador nog niet zoveel op in t begin van het seizoen. Maar ben het met je eens dat ik liever mooie explosieven demarrages zie dan machines die de concurrentie uit het wiel fietsen met de hele ploeg. Maar wat je er ook van vindt, het is wel het nieuwe wielrennen...
Gelukkig hebben we met Aru en Quintana weinig te mopperen, maar het zou zo mooi zijn, nog een keer Contador die zijn klasse etaleert. Mijn hart maakte een sprongetje toen ie weg leek te zijn, maar HNW won het inderdaad. Of won, het speelde een Russische pokeraar in de kaart ;).

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 mar 2016 15:19

Douglas, jij weet het cynisme van het bericht van Mrcoffee niet echt op waarde te schatten! :)

Plaats reactie