Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vandaag geklust aan de fiets

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 mar 2016 18:13

Hanz Bé schreef:
Het betreft onderstaande crankset in zilveren uitvoering (50-40 met extra 34 binnenblad)
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p3070

En deze trapas
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s110p3233
Vierkant rules :winkthumb:
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 mar 2016 18:21

Livio Livius schreef:
Hanz Bé schreef:
Het betreft onderstaande crankset in zilveren uitvoering (50-40 met extra 34 binnenblad)
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p3070

En deze trapas
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s110p3233
Vierkant rules :winkthumb:
Psies :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jorio
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:24
Locatie: Zwolle

Gebruikersavatar Jorio 08 mar 2016 09:37

Gisteravond begonnen om mijn nieuwe winterfietsje (Wilier La Triestina) op te tuigen met een 5800 groep en de FSA-gossammer van mijn Bianchi vervangen door een 6800-crank (en die meteen 39/50 gemaakt, benieuwd of dat nou wel of niet wil werken) . Productief avondje!

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 08 mar 2016 10:47

TumTumTum schreef:Zomerbandjes? Bij mij ligt de sneeuw nog in de tuin. En de pekel op de fietspaden.
Hier in Venlo en omgeving gelukkig niet.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 mar 2016 11:34

Dan moet je toch maar eens goed kijken. Er ligt overal erg veel zout op de wegen. Ook in de omgeving waar jij fietst hoor. Sneeuw ligt er gelukkig niet, maar de banden worden bij mij in ieder geval wit van het zout.

Voorlopig heb ik daar geen "last" meer van. Ik ga over een uur naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn linkerknie. Dus voorlopig even rustig binnen zitten.
Om een beetje "on topic" te blijven: Ik laat iemand klussen aan mijn knie. :like:

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 08 mar 2016 12:54

robbebopper schreef: Om een beetje "on topic" te blijven: Ik laat iemand klussen aan mijn knie. :like:
Klusknieën of klutsknieën?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 08 mar 2016 15:12

robbebopper schreef:Dan moet je toch maar eens goed kijken. Er ligt overal erg veel zout op de wegen. Ook in de omgeving waar jij fietst hoor. Sneeuw ligt er gelukkig niet, maar de banden worden bij mij in ieder geval wit van het zout.

Voorlopig heb ik daar geen "last" meer van. Ik ga over een uur naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn linkerknie. Dus voorlopig even rustig binnen zitten.
Om een beetje "on topic" te blijven: Ik laat iemand klussen aan mijn knie. :like:
Ja je had gelijk er lag wat van die witte prut op de weg. Maar ondanks dat weer lekker gefietst.

Sterkte nog met je knie hoop dat alles goed komt.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 08 mar 2016 15:59

Vraag me altijd af wat het probleem is met een beetje pekel?
Als je terugkomt gewoon direct je fiets goed schoonmaken, en je merkt er verder niets van. Tuurlijk je ketting/ cassette en remblokken slijten, maar als je een winterfiets hebt slijt het ook, maar dan op een andere fiets. Hooguit een ander/ goedkoper wielsetje ivm hogere slijtage van remvlakken.
Uiteindelijk, hoeveel van de forumleden rijden langer dan 10 jaar op dezelfde fiets of met dezelfde groepset?

Gebruikersavatar
den boete
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 mei 2014 19:32

Gebruikersavatar den boete 08 mar 2016 16:50

G.B. Lux Dream schreef:Vraag me altijd af wat het probleem is met een beetje pekel?
Als je terugkomt gewoon direct je fiets goed schoonmaken, en je merkt er verder niets van. Tuurlijk je ketting/ cassette en remblokken slijten, maar als je een winterfiets hebt slijt het ook, maar dan op een andere fiets. Hooguit een ander/ goedkoper wielsetje ivm hogere slijtage van remvlakken.
Uiteindelijk, hoeveel van de forumleden rijden langer dan 10 jaar op dezelfde fiets of met dezelfde groepset?
+1
Geen enkele fiets is bang van wat pekel, sommige fietsers daarentegen...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 mar 2016 18:23

Pekel is in principe heel erg schadelijk voor sommige delen, maar het kan alleen met water op je fiets komen en dan nogal verdund.
Ik heb deze winter mijn winterfiets niet opgebouwd en mijn 2e fiets gereden en merk eigenlijk niks van schade door pekel.
Wel goed schoongemaakt na natte ritten, maar dat deed ik ook met mijn winterfiets.
Het komt vooral aan op het onderhoud.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mar 2016 18:28

Dit jaar doorgereden op de zomerfiets omdat ik het zonde vind om er niet op te rijden. Fiets is gebruikt in weer en wind, modder, pekel, natte sneeuw, enz.

Alleen andere wielen gestoken. Tuurlijk, na een nat ritje moet je de aandrijflijn even goed drogen maar that's all...

Zodra het structureel boven de 10 gr. komt steek ik een verse ketting en cassette....

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 mar 2016 21:27

robbebopper schreef:Dan moet je toch maar eens goed kijken. Er ligt overal erg veel zout op de wegen. Ook in de omgeving waar jij fietst hoor. Sneeuw ligt er gelukkig niet, maar de banden worden bij mij in ieder geval wit van het zout.

Voorlopig heb ik daar geen "last" meer van. Ik ga over een uur naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn linkerknie. Dus voorlopig even rustig binnen zitten.
Om een beetje "on topic" te blijven: Ik laat iemand klussen aan mijn knie. :like:
Joh... Lang uit de roulatie?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie