Alles over vakanties op én met de fiets

CS010 (/CS030)

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 17 feb 2016 09:45

Dank voor de info. Voordeel van deze iets hogere contributie is natuurlijk ook dat je enkel meer loyale/trouwe leden trekt. Als in: zou contributie maar een paar tientjes zijn, laten mensen de wekelijkse ritten veel makkelijker schieten en is het elke keer maar de vraag wie en hoeveel er op komen dagen.

Het eerste jaar is sowieso aantrekkelijk, als je de (kwalitatief goede!) kleding twv EUR 120 wegstreept, kost het je netto drie tientjes.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 feb 2016 10:10

Vwb de contributie;
Ik kan niet in een portemonnee van een ander kijken maar 12,50 per maand is in mijn ogen te doen.
Niet de goedkoopste sportvereniging maar ook zeker niet de duurste.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 feb 2016 10:34

mrcl schreef:Dank voor de info. Voordeel van deze iets hogere contributie is natuurlijk ook dat je enkel meer loyale/trouwe leden trekt. Als in: zou contributie maar een paar tientjes zijn, laten mensen de wekelijkse ritten veel makkelijker schieten en is het elke keer maar de vraag wie en hoeveel er op komen dagen.
Dat hoeft niet, mensen die geld zat hebben liggen echt niet wakker van die 150 euro die ze aan het begin van het jaar ooit eens betaald hebben. Kijk eens hoeveel mensen een sportschool abonnement van 40 of 50 euro in de maand hebben en nooit komen.

Als ik een normaal grote mensen inkomen had gehad dan had ik ook niet begrepen waar iemand zich druk om maakt om 150 euro. Ik heb geen behoefte aan een nieuwe kledingset, ik heb behoefte aan een lage contributie.;)
scepticus schreef:Misschien is dat juist wel de bedoeling ;)
Nou dan zal ik mezelf maar als een ongewenst element beschouwen.
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 17 feb 2016 11:22

@TumTumTum: Een lidmaatschap bij een NTFU-vereniging ligt tussen de € 45,- en de (pak 'm beet) € 60,- per jaar. Dat is € 4,- tot € 5,- per maand.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 17 feb 2016 12:18

Daar krijg je echter (is mijn indruk) wel minder voor. De NTFU vereniging hier heeft, bijvoorbeeld, wel gezamenlijke ritten, maar lang niet zo uitgebreid als ik bij CS030 op de site zie. De club die zich hier op de wedstrijdrijders richt is dan weer echt een vereniging voor licentiehouders, dus voor de toerder weer niet interessant.

Initiatieven als CS030 verenigen beide kanten in zich en als ze leveren wat ze op de site laten zien vind ik 12,50 per maand helemaal geen raar bedrag.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

opdiefiets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

opdiefiets 17 feb 2016 14:05

Hier nog een lid van CS030 :)
Het is waar dat 150 euro meer is dan voor een gemiddelde wielervereniging, maar ik denk dat je er ook meer voor krijgt. In het zomerseizoen kun je minimaal 2 keer per week trainen, altijd onder begeleiding van gecertificeerde trainers, met een "technische" training op zaterdagochtend en een duurtraining op woensdagavond. Daarnaast zijn er workshops/clinics (bijv specifieke bochtentrainingen) en voor de meer gevorderde renners nog specifieke extra trainingen (bijv wedstrijdtraining). En zoals Pizzi zegt kun je in de winter zonder extra kosten deelnemen aan spinning en core-stability trainingen (ook allemaal onder begeleiding van ervaren trainers).
Wat betreft de originele vraag wat je er aan hebt t.o.v. gewoon zelf regelmatig een rondje rijden: ik heb dat zelf de eerste 4 jaar ook gedaan, maar merk dat ik sinds ik een goede anderhalf jaar geleden lid ben geworden grote progressie heb geboekt, zowel fysiek als technisch.
Wat mij zelf erg trok was dat het precies voorzag in mijn behoefte van gestructureerd en prestatiegericht trainen, zonder nou direct puur gericht te zijn op wedstrijdrijden. Iets wat ik bij andere verenigingen niet zag, aangezien die i.h.a. ofwel aan het "toer" eind van het spectrum zitten, of juist aan het "wedstrijd" eind.
Dat dit concept voorziet in een bredere behoefte blijkt wel uit het feit dat de club in een paar jaar tijd is gegroeid tot >500 leden :)

En trouwens, als je het vergelijkt met veel andere sporten is 150 euro per jaar helemaal niet zo veel, maar dat terzijde ;)

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 18 feb 2016 12:22

Spinning in de winter is wel een pluspunt inderdaad. Zie dat dit bij CS030 is inbegrepen bij lidmaatschap en wordt gegeven bij een sportschool. CS010 noemt dit nog niet op haar website.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de tarieven van The Cycling Academy zou dat de EUR 150 van CS010/030 weer een stuk beter in perspectief plaatsen.

Tarief trainingen 2015/2016 (eindigt 31 maart 2016)
•1x per week trainen : € 55,- per maand
•10x trainen (rittenkaart): € 150,-
•Seizoenskaart onbeperkt trainen : € 345,-
•Losse training : € 20 euro

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 29 feb 2016 21:35

Allen, leuk dat ons initiatief al wat discussie los maakt. Het klopt dat wij 19 en 26 maart gaan beginnen met onze kick-off. Zoals gezegd staat CS010 en CS030 voor 2x per week (in de winter 1x) trainen onder begeleiding van gecertificeerde (KNWU) trainers. Het motto van CS010/CS030 is "Samen beter worden" en dus bevat elke training altijd technische (bochten, schakelen, sprinten, remmen, tacktiek) en conditionele (interval, duurtraining, wedstrijd) elementen. We gaan met verschillende niveau's rijden, zodat jij uitgedaagd wordt om veilig in je eigen tempo/niveau beter te worden.

Wat betreft het inschrijfgeld van 150 euro; dat is inderdaad best een bedrag. Maar je krijgt daar het eerste jaar een 36 Cycling PRO kledingsetje voor terug. Dat is hetzelfde kwaliteit setje als de mannen van Team Roompot. Er worden clinics georganiseerd over fietstechniek, training, wielrennen, voeding en materiaal, zodat je niet alleen conditioneel beter wordt, maar ook op gebied van kennis. En nu is er al geïnvesteerd in de opleiding van 8 trainers, die over 2 weken gaan beginnen met het geven van training. Spinning staat hoog op de verlanglijst voor het tweede helft 2016. Andere voordelen kun je hier vinden: http://cs010.cc/lidworden.html

Wat betreft de "dan kies je wel voor een bepaald soort publiek", dat is zeker niet ons doel. Ons doel is goede kwaliteit trainingen aan te bieden aan de leden. En dat kost nu eenmaal geld.

Mochten er nog vragen zijn, ik zal deze thread volgen om ze te beantwoorden.

Oh ja, er is inderdaad al interesse vanuit andere steden (1 andere Randstad en 1 onder de rivieren) voor andere CS0xx verenigingen. Geïnteresseerden kunnen zich altijd melden. Doel is om uiteindelijk in 15 grote Nederlandse steden een CS-vestiging te hebben.
Laatst gewijzigd door aristos op 01 mar 2016 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 01 mar 2016 12:31

Dank voor je reactie, veel succes en waarschijnlijk tot de 19e. ;-)

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 08 mar 2016 09:34

Sfeerimpressie van wat CS010(io) trainingen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag 19 en 26 maart zijn er laagdrempelige kick-off trainingen vanaf K&B, Oudedijk 4 te Rotterdam. Ontvangst vanaf 9:15 uur, start training om 9:30 uur.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 20 mar 2016 11:12

Prachtige eerste officiële dag van CS010! Maar liefst 53 deelnemers aan de Kick off. Grote dank aan alle trainers, en deelnemers!

Een impressie: http://www.vimeo.com/159611916

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 08 apr 2016 21:42

Korte update. Ondertussen zijn we "live". Afgelopen 2 weken hebben zich al 60 leden ingeschreven. En daar zijn we erg trots op, ook omdat het fors hoger is dan onze eigen verwachting.

We zijn wel genoodzaakt om in april een wachtlijst op te stellen, omdat we altijd met goede trainers en groepen van maximaal 14 fietsers willen fietsen. Daarom zijn we nu in april trainers aan het opleiden, zodat we in mei weer snel door kunnen groeien.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie