Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsbel

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 05 mar 2016 18:53

Wat een problemen allemaal. Goed dat er zo goed over nagedacht is om ze op te lossen :? :roll:


Stom gedoe over een belletje. Je kunt je maar ergens druk over maken.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 mar 2016 19:31

robbebopper schreef:Wat een problemen allemaal. Goed dat er zo goed over nagedacht is om ze op te lossen :? :roll:


Stom gedoe over een belletje. Je kunt je maar ergens druk over maken.
Ik hou er wel van als mensen ergens over nadenken. Vind ik over het algemeen een goede eigenschap. Onderdeel van slimme dingen verzinnen is dat er een heleboel minder slimme dingen niet of beperkt bruikbaar zijn. Daar is dit er misschien 1 van. Mijn hidemybell lost ook een beperkt probleem op maar ik vind het nog steeds een leuk ontwerp.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 06 mar 2016 02:26

robbebopper schreef:Wat een problemen allemaal. Goed dat er zo goed over nagedacht is om ze op te lossen :? :roll:


Stom gedoe over een belletje. Je kunt je maar ergens druk over maken.
Je kunt jezelf maar willen profileren :dislike: geen leuke post robbebopper. Ook een beetje out of character eigenlijk want je toont hier zelf ook meermaals je spulletjes, onderbouwd je keuzes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mar 2016 08:23

Dan zal ik het proberen wat beter te onderbouwen:

Er zijn hier op het forum een aantal van die onderwerpen die steeds de revue passeren: De ergernis over de fietsbel, wat op zichzelf natuurlijk een zeer handig hulpmiddel is, is er daar één van. Er zijn allerlei typen zéér kleine en goed functionerende belletjes op de markt, en ik heb er zeker geen probleem mee als iemand er nog eentje probeert in de markt te zetten. Ik vind het ontwerp zelfs heel leuk.
Waar ik wel een probleem mee heb, is dat er een "probleem" wordt gecreëerd doordat iedereen elkaar na praat over de "lelijkheid van een bel op je racefiets". Dát slaat in mijn ogen nergens op, en dat wordt in dit topic voor de zoveelste keer weer bij iedereen in gemasseerd.

Ik houd er ook van als mensen ergens over nadenken, maar we moeten hier niet net gaan doen of er door diep na te denken een oplossing voor het "fietsbel-op-de racefiets-probleem" is ontstaan.

Het is gewoon een lollig belletje, en de makers hopen er wat aan te verdienen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 mar 2016 08:31

Ik zie het probleem ook niet, ik rij nu al meer dan 20 jaar op de racefiets, alleen aan toertochten goed voor 122.000 kilometers. Ik heb nog nooit een fietsbel op mijn racefiets gehad en ook nog niet gemist!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mar 2016 08:34

Even voor de (extra) duidelijkheid: Ik mis een fietsbel wél wanneer ik er geen op mijn fiets heb zitten. Ik houd er niet van om steeds te moeten roepen naar mensen.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 mar 2016 09:09

robbebopper schreef:Even voor de (extra) duidelijkheid: Ik mis een fietsbel wél wanneer ik er geen op mijn fiets heb zitten. Ik houd er niet van om steeds te moeten roepen naar mensen.
+1
Voor de medeweggebruiker is dit ook heel irritant.
Maag goed deze discussie is al gevoerd

On topic:
Het is een mooi product

Afbeelding
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2016 09:21

Gister nog een geweldig roepmomentje.
Twee ouwetjes op de ebike, naast elkaar.
"Pardon"
Geen reactie
"PARDON"
Geen reactie
"PAR-DON!!!!!!"
Jaja, schreeuw niet zo....
:D :D :D
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 mar 2016 09:21

body schreef:
robbebopper schreef:Even voor de (extra) duidelijkheid: Ik mis een fietsbel wél wanneer ik er geen op mijn fiets heb zitten. Ik houd er niet van om steeds te moeten roepen naar mensen.
+1
Voor de medeweggebruiker is dit ook heel irritant.
Maag goed deze discussie is al gevoerd

On topic:
Het is een mooi product
Precies, er is over nagedacht. Daarom vind ik SRAM mooi (doubletap ipv hendeltje voor op en een hendeltje voor af), Speedplay (schoen klikt ipv pedaal). Deze producten doen hetzelfde maar de bedenkers hebben net iets langer nagedacht dan simpel hetzelfde product namaken (evt in een ander kleurtje).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mar 2016 09:57

franklin schreef:Racefiets en fietsbel. Het blijft een combi die niet helemaal lekker samen gaat, maar deze bel is toch wel een hele vooruitgang.

http://road.cc/content/tech-news/181052 ... -crowdfund
Dat is de vraag.

De belangrijkste eigenschappen van een bel zijn:
1 geluid
2 geluid
3 geluid.
Zolang dat ding niet in de praktijk is getest op Ebike bejaarden is het mij een biet hoeveel "design"erin zit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mar 2016 10:01

rikkert schreef: Speedplay (schoen klikt ipv pedaal). Deze producten doen hetzelfde maar de bedenkers hebben net iets langer nagedacht dan simpel hetzelfde product namaken (evt in een ander kleurtje).
Zo zie je maar weer, ik vind Speedplay afgrijselijke ondingen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 06 mar 2016 10:20

Keezx schreef: Zolang dat ding niet in de praktijk is getest op Ebike bejaarden is het mij een biet hoeveel "design"erin zit.
Als dit het criterium is moeten we toch echt aan de luchthoorn
o'7o

Plaats reactie