Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

utflecht
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jan 2005 21:44

utflecht 14 okt 2015 22:06

Met routeren wordt de kortste weg berekend naar een geplande route toe.
Ben je òp de geplande route dan kies je 'volg het spoor'

Frankopel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2015 17:29

Frankopel 30 okt 2015 17:35

Ik heb een Bryton Rider 50.
Vanaf vorgige week kan ik op mijn pc geen trip meer plannen via
Bryton Bridge. Als ik op trip plannen klik ga ik naar een startplaats (1). Wanneer
ik dan een volgende aanduiding geef (2) krijg ik steeds en foutmelding; nl. "ERROR ASKING ELEVATIONS!" en blijft zoeken naar die plaats zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee. Heb al naar Bryton zelf gemaild, maar daar komt geen reactie van.
Met dank
Frank

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 30 okt 2015 22:18

Ben al jaren vervend Bryton gebruiker (Rider 50 en 60), prima apparaten. Helaas is de website van Bryton al sinds het begin niet een van de beste, wordt ook zo goed als geen ontwikkeling aan gepleegd. Zeker de routeplanner is heel slecht. Gelukkig zijn er veel betere alternatieven, die je dan ook beter kan gebruiken. Bijv. die van de fietsersbond. Het op de Rider zetten van een opgeslagen route, gemaakt met een andere routeplanner is een eitje.

Ik heb trouwens wel even geprobeerd een route te plannen op de Brytonsite, Ik krijg ook even die melding in beeld, maar er wordt gewoon een route gemaakt, die ik normaal naar mijn collectie kan uploaden.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 30 okt 2015 22:31

Ja kan een route tekenen met strava
Die download je op je pc als gpx bestan.
Dan open je de bryton site en dan download je deze op de website.
En zo zet je hem op je bryton

Frankopel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2015 17:29

Frankopel 31 okt 2015 09:06

Heeft iemand dan enig idee wat die foutmelding betekend Error asking elevation!
Ik heb ook al bryton bridge verwijderd en terug geinstalleerd, geen resultaat.
Dat met strava ga ik eens uitproberen de komende weken.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1434
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 dec 2015 14:14

Is er al een nieuwe importeur voor Bryton produkten in Nederland gesignaleerd?
...

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 dec 2015 22:49

Ik hoorde het laatst bij mijn fietsenmaker van wel. Ik keek nu naar aanleiding van je vraag even op de Brytonsite (bij distributor) en zag daar staan dat dat wat mijn fietsenmaker vertelde klopte. Nieuwe importeur is Tehava, Tomeikerweg 31 6161 RB Geleen +31(0)46 4752100.
https://www.tehava.com/nl-nl/
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 09 dec 2015 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1434
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 dec 2015 12:37

Goed nieuws.
Dank je.
...

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1434
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 02 jan 2016 13:37

Met de website van tehave kom je niet veel verder!
Je moet eerst klant zijn om klant te mogen worden :mrgreen: .
Dat is dus een no go.
...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 02 jan 2016 16:46

Tehava is een groothandel en die hebben erg veel fietsenmakers waar ze spullen aan leveren
Dus je moet bij je LBS zijn als je iets moet weten / hebben omtrent Bryton spullen.
Particulieren zullen ze ook verder niet te woord staan denk ik want dan hebben ze wat te doen.
De dealers zijn hier immers voor
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1434
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 05 jan 2016 15:27

Het is alleen jammer dat die dealers van niets weten omtrent Bryton en verwijzen naar de website.
Van wie???
Van een importeur zijnde mag je toch verwachten dat zij, tenminste, een website in de lucht hebben waarop je het aanbod aan modellen kunt bekijken.
Als ze niets te doen willen hebben kunnen ze beter de tent sluiten dan vallen wij (klanten) ze niet meer lastig met het kopen van hun producten.
Orienteer me nu op andere merken waar ik wel de nodige informatie over kan vinden en deze met elkaar kan vergelijken voordat ik de stap naar het verkoopkanaal onderneem.
RIVO was wat dat betreft zo gek nog niet. De service, ook rechtstreeks, verliep uiterst professioneel en klantvriendelijk.
...

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2075
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 jan 2016 15:47

Rivo was echt slecht. Ik heb 6 weken moeten wachten voordat ze tot de conclusie kwamen dat m'n Bryton kapot was en ik een nieuwe kreeg. Dat duurde echt belachelijk lang.

Plaats reactie