Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 11 apr 2011 12:59

Ik ben echt helemaal confuus..... Ik fietste vanmorgen naar het werk (7,5 km/20 min) en heb niet één keer hoeven roepen/schelden, heb niet één oeps-moment gehad en kreeg zomaar voorrang (waar het hoort) van een scholier...!
What a perfect day!

Nou ja, ik moet natuurlijk nog naar huis vanmiddag.... :rolleye:

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 apr 2011 12:37

Ik kan niet anders dan zeggen dat het Woonwerken wel heerlijk was. Lekker weertje en mooie zonsopgang. Ik zit altijd met plezier op de fiets, maar nu wel extra.


[img=https://lh4.googleusercontent.com/_yBuj ... ium%29.JPG]
[img=https://lh6.googleusercontent.com/_yBuj ... ium%29.JPG]

[img=https://lh3.googleusercontent.com/_yBuj ... ium%29.JPG]

Woonwerkfiets:
[img=https://lh3.googleusercontent.com/_yBuj ... ium%29.JPG]

[img=https://lh6.googleusercontent.com/_yBuj ... ium%29.JPG]


[img=https://lh6.googleusercontent.com/_yBuj ... ium%29.JPG]
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ibanmayo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2011 00:02

ibanmayo 18 apr 2011 01:29

Ik vrees dat het bij mij niet zo indrukwekkend is. Een fietstochtje van 12,5km en daar doe ik gemiddeld 30 à 40 minuten over, afhankelijk van hoe de wind staat.

Ik heb op het vlak van transpiratie wel een beetje geluk, ik werk in een magazijn waar iedereen relatief zware handenarbeid verricht dus een beetje meer zweet maakt niet veel uit :)

Ik fiets trouwens altijd in T-shirtje (tenzij het gevroren/gesneeuwd heeft, kwestie van iets beschermingen te hebben bij valpartijen), en ondanks dat ik er geen last van heb, verklaren vele collega's me gek. Hoe zien jullie dat?
Ik houd van de Beerschot-aanhang. Het is het beste publiek dat er bestaat. - Jan Mulder

Gebruikersavatar
lenidentite
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Gebruikersavatar lenidentite 29 apr 2011 22:35

Wow Poldertoerist, dat zijn nog eens plaatjes. Ik rij bijna alleen maar door stedelijk gebied met woon-werk... Maar dat kan ook mooi zijn. Zeker met mist of een pak sneeuw.

En aan Iban Mayo: Heppie het niet koud dan in de winter? Zelfs als je volle bak gaat, lijkt het me koud.
Geen broek aan? ;-) Vergeet je jakoelt niet ;-)

Mij lijkt het niet helemaal gezond, alleen een tshirtje. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 04 mei 2011 23:55

Kort weekje maar wel kunnen benutten.
Maandagochtend eerst naar Hoofdorp gefietst, windje in de rug, wel fris. Met de lunch met trein naar Utrecht. Naar Uithof gefietst voor bespreking. Daarna naar hartje stad voor volgende bespreking. Tegen 18u30 naar Amsterdam via Vecht en Angstel. Wat een wind! was echt stoempen.

Dinsdag met trein naar Delft, en vandaar met fiets maar Hoofddorp, langs de Vliet en door de polder. 50km stoempen. Officieel was het minder wind dan maandag maar voelde niet zo! Tegen de avond op de fiets naar huis (A'dam), rustig aan tegen de wind in.

Woensdag op en neer naar Hoofddorp. Vond het knap fris, zelfs 's middags.

Morgenmiddag nog even naar 't Kopje.

Zaterdag de Classico Boretti, heb er zin in.

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 05 mei 2011 00:09

Afgelopen maandag weer eens woon werk gedaan. 40km enkele reis. 5.30 weg gereden, was best koud. 's Middags wind volle bak tegen, ook bij mij stoempen. Morgen weer, maar dan wel mét overschoenen.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 05 mei 2011 00:22

Sinds 1 maart j.l. kan ik eindelijk voor het eerst in mijn werkzame leven met de fiets naar het werk.
Maar met krap 25 km per week is er natuurlijk geen sprake van conditie opbouw, maar het is wel lekker om 's morgens rustig op de fiets wakker te worden.
Ik probeer het eens in de week te wandelen, dan lijkt het nog net een klein beetje op inspannen ;)

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 13 mei 2011 23:08

was een fijn w-w weekje!

Maandag: op & neer A'dam - H'dorp. lekker rustig, herstel van ClassicoBoretti van zaterdag, want daar werd erg hard gekoerst ;) ttl 38km
Dinsdag: met trein naar Delft, Fiets naar Hoofddorp (50km) ging lekker, 31.0 (in D2) ondanks tegenwind, eind vd dag van h'dorp naar huis
Woensdag: A'dam - H'dorp vv, rustig aan
Donderdag: bespreking in R'dam: heen met trein, terug op de fiets via Groene Hart. 80km tegen 31.5 (in D2)

Vandaag en morgen rust. Met een beetje mazzel zondag in de supercompensatie en klaar voor de Rabo cycle tour Amsterdam.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 mei 2011 01:25

Vandaag tijdens woon werk ritje wederom een klein uitstapje gemaakt op het MTB parcours in Zoetermeer. ERg leuk! Verder wordt ik de laatste tijd belaagd door een Grutto of een Wulp. Ik fiets op de race of de woon-werk fiets altijd met een helm op maar als ik het niet deed dan had ik nu een reden om het alsnog te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 24 mei 2011 22:09

Je schrijft het wel op, maar of het iemand boeit?
'T is in ieder geval een leuk verhaal met prachtige foto's ! :D
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 24 mei 2011 23:15

Ik ben wel jaloers op je, poldertoerist. Ik moet het doen met 20km weiland & boederijen en niet het mooie type gewoon saai rechttoe rechtaan. Maar daarna komt 20 km Arkemheen niet zo mooi glooiend als bij jou maar toch mooie natuur en slingerpaadjes.
je fietst wat...

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 mei 2011 00:38

[quote="race-newbee"]Ik ben wel jaloers op je, poldertoerist. Ik moet het doen met 20km weiland & boederijen en niet het mooie type gewoon saai rechttoe rechtaan. Maar daarna komt 20 km Arkemheen niet zo mooi glooiend als bij jou maar toch mooie natuur en slingerpaadjes.[/quote]

verkijk je niet op die laatste plaatjes. want hoewel je mij niet hoort klagen over de omgeving waar ik door fiets, is het groene hart over het algemeen natuurlijk niet echt glooiend.

@goosman dank je!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie